XTZ 750 Super Ténéré - Deel 6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mensen , wie kan me helpen,
ik heb een accuprobleem (hoop ik ), of er is iets anders aan de hand.

na een paar dagen stil gestaan te hebben liet mijn St mij in de steek, hij kreeg de startmotor niet meer rond.
nadat de accu een nachtje aan de lader had gehenagen ging het wel weer, maar nu wil ik natuurlijk weten waar het probleem ligt.

als de motor draait (stationair) en ik meet de spanning op de accu is dat : 12.7
bij 4000 toeren is het 13.3

met de motor af meet ik 12.5, maar als ik vervolgens licht aanzet en bijvoorbeeld mijn rem inknijp zak ik onder de 12 , en uiteraard blijft hij verder zakken als ik wat blijf spelen met de electro (licht aan , licht uit , tuut, tuuut , buren kijken boos naar buiten ..... ;) )

nu weet ik ongeveer net zoveel van electro af als dat ik turks spreek
dus hoop ik hier het verlossende woord te vinden O-) .

een accu wisselen gaat me wel goed af, een ander verhaal word het als ik met de bedrading aan de slag moet,

enig idee wat ik nog zou kunnen doen om de oorzaak te achterhalen ?
 
Ik heb hetzelfde probleem, alleen kan ik het niet meten gezien ik mijn multimeter al 2 maanden kwijt ben. B|

Schijnbaar is je accu overleden, spanning is 1 maar zoals je merkt neemt de capaciteit af. Nieuwe accu zou het probleem moeten verhelpen, gezien je laadspanning prima is.

Als je laadspanning te hoog was zou je accu daardoor kapot kunnen gaan, maar dat is nu dus niet het geval.
 
oke, dat is iig goed nieuws,
ik was bang dat de laadspanning te laag zou zijn,ik dacht dat dit rond de 14 moest liggen
maar gelukkig is dat niet het geval.

dat word dus een nieuwe accu voor de St.


Ook heb ik nog een vraagje mbt het verbruik; momenteel rij ik ongeveer 1:14,
dat moet toch een stuk zuiniger zijn?

Ik vind ook dat de motor vaak naar de benzine ruikt, (als ik bijvoorbeeld voor een stoplicht sta ruik ik mezelf ....)(nee ik bedoel de motor he !? )

enig idee wat ik kan doen om de St iets minder dorstig te maken?
 
Laden met 14 - 14.5 volt bij 4000 toeren is geen probleem.
Volgens mij zit je wat aan de lage kant met 13.3
 
Mensen , wie kan me helpen,
ik heb een accuprobleem (hoop ik ), of er is iets anders aan de hand.

nu weet ik ongeveer net zoveel van electro af als dat ik turks spreek
dus hoop ik hier het verlossende woord te vinden O-) .
Ben ilk pilinizi, ödemeyi düşük tarafta akım yerine başlayacaktı ama bir sorun yok idd ...
:+
 
Ben ilk pilinizi, ödemeyi düşük tarafta akım yerine başlayacaktı ama bir sorun yok idd ...
:+


Toen ik voor het eerst de batterij, dan betaalt de low-side huidige idd zou beginnen, maar hebben niet een probleem ...

:?
 
iemand nog ideeën voor mijn XTZ? hij loopt niet lekker stationair en slaat af voor elk stoplicht :-(
tijdens het rijden houd hij soms ook in en hapert een beetje.

hij is al bij de garage geweest en die heeft van alles vervangen maar dat heeft niets opgelost. na wat tips her en der zou het een elektrisch probleem zijn...... ik heb de bobine en de CDI vervangen maar helaas.......

ik sta nu op het punt om hem aan de eerste de beste opkoper te verkopen en heb er aardig de balen in.


oja, ik zou nog steeds een foto plaatsen...... :-) bij deze
 
iemand nog ideeën voor mijn XTZ? hij loopt niet lekker stationair en slaat af voor elk stoplicht :-(
tijdens het rijden houd hij soms ook in en hapert een beetje.

hij is al bij de garage geweest en die heeft van alles vervangen maar dat heeft niets opgelost. na wat tips her en der zou het een elektrisch probleem zijn...... ik heb de bobine en de CDI vervangen maar helaas.......

ik sta nu op het punt om hem aan de eerste de beste opkoper te verkopen en heb er aardig de balen in.


oja, ik zou nog steeds een foto plaatsen...... :-) bij deze
[~[url="http://img851.imageshack.us/img851/4364/foto1klt.jpg"]afbeelding~][/URL]
Ai, dat komt nooit meer goed....
400 geboden :P

Ik ben in ieder geval de eerste :Y , nu nog de beste.
 
Laatst bewerkt:
Toen ik voor het eerst de batterij, dan betaalt de low-side huidige idd zou beginnen, maar hebben niet een probleem ...

:?
mmm de vertaal machine vertaalt het in het turks maar niet goed terug in het NL :?

Er stond iets van , ik zou idd eerst je accu vervangen, je laadstroom is aan de lage kant maar dat zou geen probleem moeten zijn lijkt me...
 
iemand nog ideeën voor mijn XTZ? hij loopt niet lekker stationair en slaat af voor elk stoplicht :-(
tijdens het rijden houd hij soms ook in en hapert een beetje.

hij is al bij de garage geweest en die heeft van alles vervangen maar dat heeft niets opgelost. na wat tips her en der zou het een elektrisch probleem zijn...... ik heb de bobine en de CDI vervangen maar helaas.......

ik sta nu op het punt om hem aan de eerste de beste opkoper te verkopen en heb er aardig de balen in.


oja, ik zou nog steeds een foto plaatsen...... :-) bij deze
[~[url="http://img851.imageshack.us/img851/4364/foto1klt.jpg"]afbeelding~][/URL]
:N die is afgeschreven... Je binnenste krukasnokken zijn versleten, probleem komt vaker voor bij die modelen...

ik kan nog wel wat onderdelen gebruiken en geef er 500,- voor...


ff serieus, ik zou je carb's eens na (laten) kijken lijkt erg veel op een carb probleem. Als je 5 pagina's terug klikt en je gaat ze 1 voor 1 lezen kom je al het een en ander tegen ;)

Succes en anders is mijn bod serieus :)
 
mmm de vertaal machine vertaalt het in het turks maar niet goed terug in het NL :?

Er stond iets van , ik zou idd eerst je accu vervangen, je laadstroom is aan de lage kant maar dat zou geen probleem moeten zijn lijkt me...


oke bedankt voor de info,

morgen een kijken of ik ergens een accu kan regelen,

word vervolgd.
 
iemand nog ideeën voor mijn XTZ? hij loopt niet lekker stationair en slaat af voor elk stoplicht :-(
tijdens het rijden houd hij soms ook in en hapert een beetje.

hij is al bij de garage geweest en die heeft van alles vervangen maar dat heeft niets opgelost. na wat tips her en der zou het een elektrisch probleem zijn...... ik heb de bobine en de CDI vervangen maar helaas.......

ik sta nu op het punt om hem aan de eerste de beste opkoper te verkopen en heb er aardig de balen in.


oja, ik zou nog steeds een foto plaatsen...... :-) bij deze
[~[url="http://img851.imageshack.us/img851/4364/foto1klt.jpg"]afbeelding~][/URL]


Negeer al die aasgieren even en check de rubbers bij je carbs, en dan vooral die waarmee ze op de kop zitten. Die willen wel eens uitdrogen en haarscheurtjes krijgen. Dat kan onregelmatig lopen veroorzaken.
 
http://www.thegsresources.com/garage/gs_statorfacts.htm

testen van het laadsysteem wphb 8-35 en verder

ook op super-tenere.net zeer veel kennis en info

laadsysteem/ spanningsregelaar is een klassiek probleem van de st, in de voorgaande afleveringen van dit forum vind je veel nuttige tips, gebruik de zoek-functie. Misschien een wat lui antwoord, echter van dezelfde luiheid als de vraagsteller :z non-intentional: ik bemerk dat veel dezelfde soort vragen terugkeren in het forum, het zou mijn advies zijn om eens een avondje rustig terug te bladeren :)
 
Laatst bewerkt:
Negeer al die aasgieren even en check de rubbers bij je carbs, en dan vooral die waarmee ze op de kop zitten. Die willen wel eens uitdrogen en haarscheurtjes krijgen. Dat kan onregelmatig lopen veroorzaken.

En ze zijn gewoon bij japparts te koop voor €18.00 :)

KLIK
 
Laatst bewerkt:
oke, dat is iig goed nieuws,
ik was bang dat de laadspanning te laag zou zijn,ik dacht dat dit rond de 14 moest liggen
maar gelukkig is dat niet het geval.

dat word dus een nieuwe accu voor de St.


Ook heb ik nog een vraagje mbt het verbruik; momenteel rij ik ongeveer 1:14,
dat moet toch een stuk zuiniger zijn?

Ik vind ook dat de motor vaak naar de benzine ruikt, (als ik bijvoorbeeld voor een stoplicht sta ruik ik mezelf ....)(nee ik bedoel de motor he !? )

enig idee wat ik kan doen om de St iets minder dorstig te maken?


waarschijnlijk de gasnaaldbuizen die je moet vervangen
 
Heb ik nu een accu voor niets besteld?

De xtz startte slecht, ik vermoedde een slechte accu. Nu was ik vanmiddag heerlijk aan het rijden, en viel het me op dat zodra ik de jiffy uitklap, gewoon in de neutraal, de motor stopt.

Zou verklaren waarom die niet wil starten op de jiffy. :$
 
Negeer al die aasgieren even en check de rubbers bij je carbs, en dan vooral die waarmee ze op de kop zitten. Die willen wel eens uitdrogen en haarscheurtjes krijgen. Dat kan onregelmatig lopen veroorzaken.


Tnxh drè, ga ik even doen.
 
Negeer al die aasgieren even en check de rubbers bij je carbs, en dan vooral die waarmee ze op de kop zitten. Die willen wel eens uitdrogen en haarscheurtjes krijgen. Dat kan onregelmatig lopen veroorzaken.
soort valse lucht idee..

[me] note to my, morgen even checken hoe de mijne er bij staan[/me]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan