Ik had hem in zn 2, en in de sprint liet ik de koppeling los maar kreeg hem met was gas bij niet aan helaas, heb het vaak geprobeerd en ook van de heuvel af. De laatste keer lukte het volgens mij bijna, toen was ie wat aan het hoestenWat was het probleem met aanduwen?
Dankjewel!Het klinkt als een defect startrelais.
Als je de 2 dikke aansluitingen op het startrelais met elkaar verbind (met een dikke schroevendraaier o.i.d.) dan moet de startmotor gaan draaien.
Als hij het dan wel doet is je relais waarschijnlijk defect.
Bij mij zit er PRI op. Moet je hem daar dan opzetten ipv. res.?Hier ook een eigenaar van een xj600, als de motor een aantal weken stil heeft gestaan kan het ook dat de benzine uit de carburateur verdampt of niet meer op niveau is. De Diversion heeft een benzinekraan die standaard werkt op het vacuum van de motor (waardoor die niet loopt als de motor niet loopt), om je carburateurs vol te laten lopen kan je 5 minuten voor het starten het kraantje naar 'RES' draaien. Hiermee zet je de benzinekraan open, bij mij vaste prik als ik de motor een tijdje niet heb gebruikt.
5 á 10 minuten zou voldoende moeten zijn, daarna weer dicht draaien. Als je hem op RES laat staan loopt de tank langzaam leeg..
Vaak starten (met de hoop je accu niet om zeep te helpen) lukt vaak ook na +-10x een paar seconden starten. Door het ronddraaien van de startmotor 'zuigen' de carburateurs ook weer vol. Feit dat de motor eindelijk begon 'te hoesten' klinkt voor mij alsof hij eindelijk benzine kreeg.
Maar het filmpje lijkt inderdaad alsof je startrelais het niet doet (mogelijk door het vele starten). Mosterd na de maaltijd dus
Ik heb een vraag: Vroeger hadden benzinekranen drie standen nl. aan, uit en reserve. Ik begrijp het vacuum gestuurde gebeuren en dat zowel reserve als normaal vacuumgestuurd zijn en ook dat de prime dat niet is. Mijn vraag is simpel: welke stand van de kraan is wat? Bij mij staat altijd de 'pijl' naar beneden, dat leek mij de normale stand. naar boven leek mij reserve en naar voren prime. Heb ik gelijk of is het anders?Ik denk dat Roelof inderdaad de PRI (prime) bedoelt, die loopt altijd vrij door. De reserve is net zo goed vacuumgestuurd als de gewone stand.
ja.Bij mij zit er PRI op. Moet je hem daar dan opzetten ipv. res.?
Ik heb een vraag: Vroeger hadden benzinekranen drie standen nl. aan, uit en reserve. Ik begrijp het vacuum gestuurde gebeuren en dat zowel reserve als normaal vacuumgestuurd zijn en ook dat de prime dat niet is. Mijn vraag is simpel: welke stand van de kraan is wat? Bij mij staat altijd de 'pijl' naar beneden, dat leek mij de normale stand. naar boven leek mij reserve en naar voren prime. Heb ik gelijk of is het anders?
Hallo allemaal!
Mijn naam is Jan en onlangs heb ik mijn eerste motor aangeschaft! Een Diversion uit 1995 om het rijden goed te leren. Nu heb ik een klein probleempje
In bovenstaand filmpje zet ik het contact een paar keer aan en uit, waarbij ik lichte klikjes hoor, bij de elektra naast de accu. Als ik op de startknop druk hoor ik daar een 'tak'.
De motor had een paar weken stilgestaan. Toen ik hem weer pakte deed de startmotor het nog wel, maar de motor ging niet aan. Heb hem proberen aan te lopen (goeie training!) maar dit wilde niet lukken. Toen ik de startkabel van mn auto (motor uit) er op aansloot en op de startknop drukte hoorde ik een luid gezoem. Vannacht het accuutje aan de druppellader gegooid en met een volle accu is bovenstaand het resultaat.
Iemand een idee wat het is, en wat ik moet aanschaffen om het op te lossen?
Bedankt!
Als de spanning onder 10 volt komt kan het relais afvallen. Je startmotor gooit op 8 volt ook je motor rond maar je relais werkt dan niet meer. het lijkt me een slechte accu.
Thanks allen! Als ik de polen van het startrelais met elkaar verbind gaat inderdaad de startmotor draaien, onder het genot van vonkjesAccu lijkt dus goed. Daarom ik heb het startrelais vervangen.
Ik zou beginnen met meten i.p.v. vanalles los te halen. waar zou die kortsluiting moeten zitten waardoor heel de spanning inkakt en er geen bedrading verbrand en/of er geen zekering springt? Als je meer dan 40A trekt, al dan niet door een kortsluiting dan zou op zijn minst de hoofdzekering eruit moeten knallen.denk het niet, gezien :
ik denk eerder dat je een "soort van mini-kortsluiting" hebt in je startcircuit , waardoor de batterijspanning weg valt als je op de startknop duwt.
Ik zou vanaf het startrelais de stekkers 1 voor 1 los maken en zo terug werken naar het kontakslot, ondertussen iedere keer testen door op de startknop te duwen. de moment dat het niet meer voor valt, weet je dat het probleem zit tussen de laatst en voorlaatst losgemaakte stekker (of een verbinding die daarmee te maken heeft met die stekkers).
De accuspanning tijdens starten."soort van mini-kortsluiting" als in : ergens lekt de spanning weg, en het is niet in de rechtstreekse lijn batterij-polen startrelais-startmotor-chassis. Waar zou je dan beginnen meten ?
Wat zou daar verkeerd moeten zitten? Het startrelais komt toch in?Alles in het handvat bij de startknop nog netjes?