Yamaha Dragstar 650 Probleem

Erikrider001

Rookie
14 sep 2018
9
0
Beste motorforummersss,

Sinds ongeveer 2 weken geleden heb ik een probleem met mn motor. Ik was dus aan het rijden totdat mn fiets opeens raar begon te doen. Hij begon opeens te haperen en kwam nauwelijks meer vooruit in zijn versnelling. Even uitgezet en gewacht. Enkele momenten later reed hij weer eventjes(+-2minuten) normaal en daarna begon het weer. Hij begint dus te haperen en valt daarna uit.

Op dit moment start hij bijna niet. Alleen als je de choke op zijn hoogst zet gaat hij aan en loopt dan laag stationair. Als je gas geeft valt hij meteen uit. Bij het draaien van het contactslot is hij sindsdien ook een trilgeluidje gaan maken (benzinepomp?)

Er zijn nieuwe bougies ingegaan, olie ververst en nieuwe oliefilter maar heeft geen effect gehad. Overigens had de motor wel een laat aangrijppunt van de koppeling ten tijde dat hij nog reed.

Heeft iemand enig idee/ervaring hiermee en wat er aan de hand kan zijn?
 

B07

MF veteraan
17 jul 2017
1.648
346
Spijkenisse
Rijden met de tankdop open.
Als die het dan wel goed blijft doen, dan zit je tankontluchting verstopt.
Dit is een klein gaatje, die zit meestal in de tankdop.
 

ex-motorloos

Die hard MF'er
28 aug 2013
638
144
Deventer
Wellicht nog een praktische toevoeging op het advies van @B07: de tankdop hoeft niet zo ver open te staan zoals bij het brandstof tanken. Wat gebruikelijker is: tankdop met sleutel openen, verder opendoen, sleutel er weer uit, dan de tankdop rustig terug laten zakken. Niet meer aandrukken zodat de tankdop weer in het slot valt.
 

chris 708

Die hard MF'er
5 jan 2011
801
37
54
Den Dolder
Als het probleem op tijd gaat, zou je kunnen proberen de motor op de standaard een aantal minuten te laten draaien.
Wanneer hij dan weer uitvalt zou je de bobine(s) kunnen controleren .
 

Aprilia4fun

MF veteraan
11 sep 2002
8.099
57
Noord Holland
Heb ook het vermoeden dat je voor dit euvel het in je brandstofpomp moet gaan zoeken.
De motor krijgt zo te lezen veel te weinig benzine .

De koppeling als het kabel uitgevoerd is hopelijk de afstelling en als het hydraulisch uitgevoerd is iets met de ontluchting .
Mocht dit niet baten dan koppelingsplaten nakijken op slijtage etc .

Test als eerste je laadsysteem ff of deze wel goed werkt, te lage laad spanning of defecte onderdelen ervan geven soms ook dubieuze klachten zoals haperend rijden en slecht aanslaan.
Deze test is zo gedaan met weinig moeite en heb je dit weggestreept als mogelijke oorzaak.
 
  • Like
Waarderingen: sammie

Erikrider001

Rookie
14 sep 2018
9
0
Heb ook het vermoeden dat je voor dit euvel het in je brandstofpomp moet gaan zoeken.
De motor krijgt zo te lezen veel te weinig benzine .

De koppeling als het kabel uitgevoerd is hopelijk de afstelling en als het hydraulisch uitgevoerd is iets met de ontluchting .
Mocht dit niet baten dan koppelingsplaten nakijken op slijtage etc .

Test als eerste je laadsysteem ff of deze wel goed werkt, te lage laad spanning of defecte onderdelen ervan geven soms ook dubieuze klachten zoals haperend rijden en slecht aanslaan.
Deze test is zo gedaan met weinig moeite en heb je dit weggestreept als mogelijke oorzaak.
Dank voor je hulp! Maar gewoon met een multimeter bij de plus en minpool van de accu houden bedoel je voor de laadtest?

En hoe kan ik de brandstofpomp controleren?
 

Aprilia4fun

MF veteraan
11 sep 2002
8.099
57
Noord Holland
Yep .

Motor uit accu spanning over de polen gemeten 12.6 volt
Motor stationair rond de 13,6 volt
Motor gas geven naar de 14.2 volt
Licht aan mag niet zorgen voor een te grote spanningsval .

Brandstof pomp slang loskoppelen en even in een fles of Jerry kan duwen , starten kijken of er een straal benzine uitkomt.
Maar kijk eerst je benzine filter en of tank filter na of deze niet toevallig bijna dicht zit geslipt.,