Yamaha dragstar (xvs) 1100 -> rider info pls

Yen

MF'er
14 mei 2014
208
64
DIEPENBEEK
Beste,

De kogel is door de kerk. Vandaag opnieuw telefoon gehad van men schoonouders en hun testrit op de nieuwe motor was hun goed bevallen. Goed nieuws voor mij, want dat betekend dat ik hun Dragstar uit 2003 met 47 000 km kan overkopen.
Het mindere nieuws is wel dat ik tot september zal moeten wachten tot zij hun nieuwe motor hebben.. maar achja, wel het wachten waard op mijn eerste motor.

We hebben afgesproken 2500€ met alles wat erop zit.
Windscherm, tassen enzovoorts... voor mij zéker goed, want een dragstar gaat gemiddeld wel voor een hogere prijs weg.. Goede schoonzoon zeker? :+


Zijn er mensen die ervaring hebben met deze motor ? Goed/slecht? en eventueel waarom?
Zijn er bijvoorbeeld extra aandachtpunten waarop gelet moet worden?

Thx!

Ik heb op mijn gsm wat foto's staan van hoe ie er nu uitziet.
Zijn geen geweldige foto's maar dan krijg je een idee van zijn staat.
Ga deze zometeen proberen te uploaden
 
Laatst bewerkt:
Foto-P4K8L4FO-D.jpg

Foto-RZIRPPW4-D.jpg

Foto-7WUXUS4D-D.jpg

Foto-6AAB7TBP-D.jpg
(het huidige & originele zadel)
Foto-SACUFOZB-D.jpg

Foto-Z8IEAVVH-D.jpg

Foto-3VNXJ6CW-D.jpg
( banden kunnen ook nog mee)
Foto-DT8KMSZX-D.jpg

Foto-ZVJ7YCWR-D.jpg

(altijd mooi binnen gestaan)
 
Prima motor toch! :] lekkermee gaan rijden en kijken hoe het jou bevalt.

Ik zou het bankstel en het scherm er af halen, maar dat is persoonlijk.
 
Prima motor toch! :] lekkermee gaan rijden en kijken hoe het jou bevalt.

Ik zou het bankstel en het scherm er af halen, maar dat is persoonlijk.


Idd dat is precies hoe ik hem wil. (voor de looks dan) zonder scherm & zonder passagier zit

De foto's beschrijven de staat zoals ie nu is en zoals ik hem overkoop.
Dus het scherm & extra zit kan ik nog monteren/demonteren afhankelijk van mijn toekomstige tochten ^^
 
Prima motor, goed motorblok.
Ik heb een Virago 1000 een 1100 en een Dragstar 1100 gehad.
Nu een BT1100 Bulldog, zelfde motorblok in een ander frame.
Daar zul je veel plezier van hebben.
Een tip; niet aan het gas zitten tijdens het starten, daardoor kan er een verkeerd mengsel ontstaan waardoor de motor "terugslaat" en dat is nou juist de pest voor de startkoppeling én de startmotor.
De choke is een soort bypass systeem op dit blok.
full

full

full

full
 
Beste,

De kogel is door de kerk. Vandaag opnieuw telefoon gehad van men schoonouders en hun testrit op de nieuwe motor was hun goed bevallen. Goed nieuws voor mij, want dat betekend dat ik hun Dragstar uit 2003 met 47 000 km kan overkopen.
Het mindere nieuws is wel dat ik tot september zal moeten wachten tot zij hun nieuwe motor hebben.. maar achja, wel het wachten waard op mijn eerste motor.

We hebben afgesproken 2500€ met alles wat erop zit.
Windscherm, tassen enzovoorts... voor mij zéker goed, want een dragstar gaat gemiddeld wel voor een hogere prijs weg.. Goede schoonzoon zeker? :+


Zijn er mensen die ervaring hebben met deze motor ? Goed/slecht? en eventueel waarom?
Zijn er bijvoorbeeld extra aandachtpunten waarop gelet moet worden?

Thx!

Ik heb op mijn gsm wat foto's staan van hoe ie er nu uitziet.
Zijn geen geweldige foto's maar dan krijg je een idee van zijn staat.
Ga deze zometeen proberen te uploaden


Ik denk dat 2500 euro een meer dan redelijke prijs is, ik heb dat namelijk ook voor mijn 650 betaald en ik heb er veel geluk mee gehad. Ik rijd nu ruim een jaar een 650 custom, rijdt als een tiet, heb van het voorjaar de bougies vervangen, lucht en oliefilter vervangen, nieuwe bandjes erop en nieuwe olie. Ik heb er ook heel weinig onderhoud aan, behalve het poetsen dan. Ik heb er wel een setje open uitlaten opzitten, anders klinkt het ding echt als een stofzuiger.

Hier wat kiekjes

10341512_611884995574285_2545586512384582298_n.jpg


10295710_600339706728814_5465265134164541985_n.jpg


10014691_576603405769111_456249879_n.jpg
 
Ziet er strak uit! zeker met de white walls eronder

Ivm de uitlaat, ik gok dat je een nieuwe 'volledige' uitlaat erop hebt zitten? Zo ja, welke?
Ik zat zelf al te denken aan Vance & Hines Classic II OF Cobra slashcut , beide zijn slip-ons.
Vind het standaard geluid nou ook niet echt passen bij dit type motor, mag gerust wat dieper/zwaarder .

grts
 
Klopt, ik heb er Highway Hawk open pijpen op zitten, die zaten er trouwens al op toen ik de motor kocht. Heeft een mooi ronkend en klappend geluid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan