Yamaha Fazer 100.000

Fazertje met een ton op de teller? Mits er netjes mee gereden is mag dat geen enkel probleem zijn. Die gaat echt nog wel een tijdje mee.
De prijs is, mits de fiets goed is, keurig. Veel verder gaat de waarde ook niet zakken.
 
Als ie goed is lijkt het mij een goeie deal. En als je hem een beetje fatsoenlijk onderhoudt gaat ie nog jaren mee. Kan je je geen buil aan vallen.

:]
 
Prima prijs voor een prima motor lijkt me.
Kijk even naar olieverbruik en loop alle versnellingen na, maar het lijkt me sterk dat iemand erop zat te raggen, klinkt als een eerlijke fiets.

Ook een voordeel, geen afschrijving mits total loss.
 
ben ik dan zo'n mazzelaar? vorig jaar een 98 er, met nog geen 17.000 km. Motor is gewoon nog nieuw. *O*

Nee dat ben je niet.... :) Ook ik heb vorig jaar een fazer (600) gekocht met 16.000 km op de teller en deze was ook uit 98.

Heb er toen 1800 euro voor betaald echt een koopje *D .

Maar om antwoord te geven op de vraag van de TS:

Ik zou de onderhoudshistorie nog eens grondig bekijken! Zijn allen belangrijke dingen vervangen op het juiste moment? of komen er nog onverwachte kosten....
En zoals al vaker genoemd maak er eens een ritje op, zo kun je ook voelen hoe het rijdt.
 
Thanks voor de reacties :) Ik heb wel een goed gevoel over deze aankoop. Na deze reactie wordt dit nog even dubbel en dwars bevestigd. Zal aantal dingen nog vragen voor de daadwerkelijke aankoop, en uiteraard een proefrit maken :)

Iemand nog een kofferset kopen haha ? Die zit er ook op.
 
Nee dat ben je niet.... :) Ook ik heb vorig jaar een fazer (600) gekocht met 16.000 km op de teller en deze was ook uit 98.

Heb er toen 1800 euro voor betaald echt een koopje *D .

Maar om antwoord te geven op de vraag van de TS:

Ik zou de onderhoudshistorie nog eens grondig bekijken! Zijn allen belangrijke dingen vervangen op het juiste moment? of komen er nog onverwachte kosten....
En zoals al vaker genoemd maak er eens een ritje op, zo kun je ook voelen hoe het rijdt.

:^

Misschien even naar de koppelingsplaten kijken :?
En hier en daar misschien wat speling (schakelpedaal bijv.).

Hoor ook nog wel eens dat rond die km.standen kilometertellerkabel kapot gaat.
Iemand in m'n omgeving moest z'n koppelingskabel vervangen (maar dat was niet op een Fazer).

Remschijven nog goed (genoeg)?

Verder wel een leuke motor :Y

Zelf gegaan voor het 2003 model, vind het kuipje net wat mooier op het 2002-2003 model. Maar dat is natuurlijk persoonlijk ;)

En bovenal, indien je de Fazer koopt, langskomen in het Fazer topic! *O*
 
Nee dat ben je niet.... :) Ook ik heb vorig jaar een fazer (600) gekocht met 16.000 km op de teller en deze was ook uit 98.

Heb er toen 1800 euro voor betaald echt een koopje *D .

Maar om antwoord te geven op de vraag van de TS:

Ik zou de onderhoudshistorie nog eens grondig bekijken! Zijn allen belangrijke dingen vervangen op het juiste moment? of komen er nog onverwachte kosten....
En zoals al vaker genoemd maak er eens een ritje op, zo kun je ook voelen hoe het rijdt.

Limburg zag ik in je profiel. Daar had ik ook een erg mooie goudgele gezien, maar dat was me te ver om te gaan kijken. Kan jij die hebben genomen?
 
Thanks voor de reacties :) Ik heb wel een goed gevoel over deze aankoop. Na deze reactie wordt dit nog even dubbel en dwars bevestigd. Zal aantal dingen nog vragen voor de daadwerkelijke aankoop, en uiteraard een proefrit maken :)

Iemand nog een kofferset kopen haha ? Die zit er ook op.

Lekker zelf houden! Kan je tenminste een keer op vakantie met de motor, ik had alleen een rugzakje mee en dat is toch iets te weinig voor een lang weekend. Vakantie op de motor, mooiste wat er is :]
 
Lekker zelf houden! Kan je tenminste een keer op vakantie met de motor, ik had alleen een rugzakje mee en dat is toch iets te weinig voor een lang weekend. Vakantie op de motor, mooiste wat er is :]

Koffer is zeker makkelijk, en onder het kontje van de FZS600 zitten ook haken. Makkelijk een tas op je buddy binden *D
 
Limburg zag ik in je profiel. Daar had ik ook een erg mooie goudgele gezien, maar dat was me te ver om te gaan kijken. Kan jij die hebben genomen?


Ja dat kan goed het geval zijn! hij is namelijk goudgeel en heb hem aangeschaft in de omgeving van Sittard (particulier).
 
Stond er niet enige tijd geleden een Fazer 600 met bijna een ton op de klok in de Moto73 of Motorplus?
Deze stond geloof ik bij Motoport Rockanje en buiten een roestige claxon was er echt niets aan. 8-)

Stond laatst inderdaad een rode FZS 600 uit 2003 in de Moto73. Zag em liggen in de winkel en heb het blad toen maar gekocht uit interesse (heb hetzelfde model en zelfs kleur).

Motor verkeerde nog in prima staat inderdaad *D
 
Wel eens op een Fazer 600 '98 gereden met 88.000km op de klok. Reed serieus als nieuw, dat blok was echt niets op aan te merken. Dus bij een ton en een goede proefrit moet het best kunnen. Alleen restwaarde wordt natuurlijk veel lager, voor zover je dat interesseert.
 
ach als ts hem weer verkoopt kan die er toch gewoon een andere teller inzetten.
kan die misschien nog een beetje winst maken .....lol

geintje
 
Nee dat ben je niet.... :) Ook ik heb vorig jaar een fazer (600) gekocht met 16.000 km op de teller en deze was ook uit 98.

Heb er toen 1800 euro voor betaald echt een koopje *D .

Maar om antwoord te geven op de vraag van de TS:

Ik zou de onderhoudshistorie nog eens grondig bekijken! Zijn allen belangrijke dingen vervangen op het juiste moment? of komen er nog onverwachte kosten....
En zoals al vaker genoemd maak er eens een ritje op, zo kun je ook voelen hoe het rijdt.


Zal wel aan mij liggen, maar ik vertrouw een oudere motor met 100k op de teller meer dan een evenoude brommer met 16k die dan ook nog eens relatief goedkoop is.


En een fazer kan makkelijker meerdere keren het klokkie rond, als je m maar onderhoud.
 
Die 1200 is hij in onderdelen ook nog wel waard als hij er nog een beetje netjes uit ziet.
 
Iemand ervaring met deze motor met 100.000 op de teller?
Op 12 maart ga ik deze motor kopen bij een dealer, onderhoudshistorie is bekend. De motor is in 1999 nieuw gekocht bij dezelfde dealer, heeft altijd de onderhoudsbeurten gehad. 1 eigenaresse gehad, die komt hem dus 12 maart inleveren voor een nieuwe :)

Vraagprijs is 1250 euro, doet ie er nieuwe banden en kettingset onder :)

doen of doen? Ga het denk zoiezo doen maar ben benieuwd naar ervaringen.

Ga de motor voor ongeveer 2 seizoenen gebruiken, gewoon om op te beginnen etc.
Jep, zal rond die richting zitten, maar teller is eens vervangen dus weet niet precies.

No problemo, geen steekje laten vallen.

Staat wel op 25 Kw en is 2001 versie. Veel plezier met je Fazer, fijne fiets!
 
ach als ts hem weer verkoopt kan die er toch gewoon een andere teller inzetten.
kan die misschien nog een beetje winst maken .....lol

geintje


Wellicht begint de teller weer bij nul of telt hij niet meer verder zodat je een nieuwe cockpit moet kopen :+

Stond er niet enige tijd geleden een Fazer 600 met bijna een ton op de klok in de Moto73 of Motorplus?
Deze stond geloof ik bij Motoport Rockanje en buiten een roestige claxon was er echt niets aan. 8-)

Stond laatst inderdaad een rode FZS 600 uit 2003 in de Moto73. Zag em liggen in de winkel en heb het blad toen maar gekocht uit interesse (heb hetzelfde model en zelfs kleur).

Motor verkeerde nog in prima staat inderdaad *D

Ik heb even gekeken.
Het was de november editie van de Moto73 op de pagina na Gixaddict zijn GSXR1000 maar het betrof een Suzuki Bandit 650 uit 2006 met bijna een ton op de klok waar ze nog 3250,- pleuro voor vroegen.
Was wel in smetteloze staat voor de km's.
 
Zal wel aan mij liggen, maar ik vertrouw een oudere motor met 100k op de teller meer dan een evenoude brommer met 16k die dan ook nog eens relatief goedkoop is.


En een fazer kan makkelijker meerdere keren het klokkie rond, als je m maar onderhoud.

Tja, tuurlijk kun je bij zo'n kilometer stand je twijfels hierbij hebben. Maar de motor was van de vrouw stond nu in de weg en werd bijna niet meer op gereden.... + had de motor oom ook bij me en die was ook zeer te spreken over de staat waar de motor in was.

Maargoed, dit sluit natuurlijk niets uit! ik ben iig zeer tevreden met men motor! En hoop ook dat de TS geen spijt zal krijgen van zijn aankoop! :)
 
Ik vind het geen verkeerde keuze. Tuurlijk staan er een hoop kilometer op. Nou en? Nieuwe banden erop.
Ik zeg doen, Die van mij is van 2008 en daar heb ik nu (volgens het inruilaanbod) 3500 euro op afgeschreven.
Ik zie geen probleem. Lekker doen.
 
Wellicht begint de teller weer bij nul of telt hij niet meer verder zodat je een nieuwe cockpit moet kopen :+Ik heb even gekeken.
Het was de november editie van de Moto73 op de pagina na Gixaddict zijn GSXR1000 maar het betrof een Suzuki Bandit 650 uit 2006 met bijna een ton op de klok waar ze nog 3250,- pleuro voor vroegen.
Was wel in smetteloze staat voor de km's.

Ik zal het vanavond nog eens opzoeken.
Weet namelijk 100% zeker dat er ook een Fazer in heeft gestaan *D

Precies dezelfde als ik heb staan ;)
Maar dan met de helft van de kilometers..
 
Gewoon doen, koop liever een motor van de eerste eigenaar waar de onderhoudshistorie van bekend is dan een onbekende waar je niets vanaf weet. Maak wel een proefrit!
Volgens mij zijn het ook hele degelijke motoren.
 
Zoo hehh ik zag een Fazer rijden haha, best big die dingen ;) Ik hoop dat ik er beetje goed op pas. Ben 1.75 :(
 
Zoo hehh ik zag een Fazer rijden haha, best big die dingen ;) Ik hoop dat ik er beetje goed op pas. Ben 1.75 :(


No problem, ik ben 1.76. Het is een motor waar je heel erg veel plezier van gaat krijgen! *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan