1.De keerringen wip je eruit met een grote schroevendraaier, maar wel oppassen dat je niks beschadigd. En de hoeveel olie vraag je aan een dealer.Ik heb sinds kort een FJ600.Nu zit ik met wat vragen over deze motor.
1. Een van mijn voorvork keerringen is lek. Nu kan ik ze door de dealer laten maken maar kost 100 euro. een paar ringen kost 10 euro. Is dit makkelijk zelf te doen? volgens mij heb ik die voor poten er zo uit maar hoe moet ik dan die keerringen eruit halen? en hoeveel olie moet er in een vork poot?
2. De Uitlaat is lek vlak na de bevestiging op de cilinders. Nu vroeg ik me af hoe dat inelkaar zit ik heb wel ff gekeken maar kon het niet duidelijk zien. Het lijkt erop dat de uitlaat bocht taps is en zo dus netjes de afdichting maakt. Nu is hij dus lek precies na dat tapse stuk. Hoe dit makkelijk te maken?
3. Ik zag tot mijn grote schrik dat de achter schijf rem barsten heeft. Op de schijf zijn er ovale gaten in gemaakt. nu aan de bovenkant van sommige gaten zit dus een barst. Kan dit kwaad of moeten die snel vervangen gaan worden?
Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Piccie van de schijf??Tnx. Dit is wel een goed forum.
Ik begrijp ook wel dat ik die schijf moet laten vervangen maar zit ff krap bij kas. Ik kan toch wel zo door blijven rijden, zeg maar een maand. De vorige eigenaar heeft er ook een tijd mee rond gereden. Het zijn allemaal oude breukjes
Die remschijf kan ook in je nek belanden als je niet uitkijkt, niet mee gaan rijden levensgevaarlijk zoiets.
2. De Uitlaat is lek vlak na de bevestiging op de cilinders. Nu vroeg ik me af hoe dat inelkaar zit ik heb wel ff gekeken maar kon het niet duidelijk zien. Het lijkt erop dat de uitlaat bocht taps is en zo dus netjes de afdichting maakt. Nu is hij dus lek precies na dat tapse stuk. Hoe dit makkelijk te maken?
Owja, de uitlaad, je uitlaadbochten zijn van een dubbele buis. Buitenkant en vlampijp. Dat conische stuk hoort vast te zitten aan deze bijde en belangrijkst, de vlampijp. Omdat dit allemaal behoorlijk dum materiaal is (en meestal beetje verroest) is dit moeilijk te lassen. Zowiezo met elektrode, je moet dan dus een MAG-apparaat gebruiken.
Haal je uitlaad er maar eens helemaal af, dan zie je presies wat er aan de hand is. Toen ik mijn xj nog had, heb ik ook een 2de handse uitaad gekocht.
Joo, beunse..!
Op vrijdag 05 april 2002 08:48 schreef Johan Matter het volgende:
2. De Uitlaat is lek vlak na de bevestiging op de cilinders. Nu vroeg ik me af hoe dat inelkaar zit ik heb wel ff gekeken maar kon het niet duidelijk zien. Het lijkt erop dat de uitlaat bocht taps is en zo dus netjes de afdichting maakt. Nu is hij dus lek precies na dat tapse stuk. Hoe dit makkelijk te maken?
Owja, de uitlaad, je uitlaadbochten zijn van een dubbele buis. Buitenkant en vlampijp. Dat conische stuk hoort vast te zitten aan deze bijde en belangrijkst, de vlampijp. Omdat dit allemaal behoorlijk dum materiaal is (en meestal beetje verroest) is dit moeilijk te lassen. Zowiezo met elektrode, je moet dan dus een MAG-apparaat gebruiken.
Haal je uitlaad er maar eens helemaal af, dan zie je presies wat er aan de hand is. Toen ik mijn xj nog had, heb ik ook een 2de handse uitaad gekocht.
Joo, beunse..!
TIG is verstandiger... met MAG (MIG) brand je er ook zo doorheen.
En het is veel makkelijker met TIG om je smeltbad onder controle te houden.