Yamaha FJR 1300 Part 5

peter-1981

MF veteraan
3 jan 2019
1.492
1.917
37
Heerlen
Serieus een FJR aan het overwegen voor erbij.
Nu kan ik ene kopen van 2001 voor niet teveel geld.
86dkm en zou afgelopen 4 jaar zeker goed zijn onderhouden.
Kan ook doorsparen voor ene van 2005 of jonger maar vind het eigenlijk zonde geld aangezien het voor erbij is.
Dingen waar de kenners van zeggen moet je niet doen of juist wel ?

peter-1981

MF veteraan
3 jan 2019
1.492
1.917
37
Heerlen
geen 4750 voor ene van 2004 🙈
Niet naar bedoeld hoor maar winter begint en heb er zat van 2006 gezien voor die prijs.
Wel in Duitsland maar invoeren kost geen drol en ik weet de weg.
Daarbij staan die dichterbij dan dat Apeldoorn voor mij is.
Is niet dat het perse moet en die 2001 heb ik afgezegd.
Prijs was niet verkeerd met 2850eur maar wil toch op zn minst ABS hebben.
Moest laatst noodstop maken met de Suzuki en was wel blij dat ik ABS had , de diversion heeft dat niet en had dus laatst ook een blokkerend achterwiel O-)

Komt wel een FJR aangezien dat onder de toermotoren 1 van de leukere is vind ik zelf maar heb zeker geen haast en nu met de winter in aantocht zie ik wel wat me voorbij komt

Frazer

MF veteraan
Donateur
4 apr 2007
6.616
1.340
34
Krommenie (Zaanstad)
Ik heb mijn zoektocht naar een FJR vorige maand afgerond, maar zoals bij iedere motor zegt bouwjaar en kilometerstand niet alles. Soms leek de prijs gunstig, maar was de onderhoudshistorie totaal onduidelijk, zaten bv de remschijven onder het minimum en was er nooit onderhoud aan het kwetsbare linksysteem geweest. Dan koop je de motor misschien voor een leuke prijs, maar als je er vervolgens nog 1500 euro of meer tegenaan moet gooien om hem in fatsoenlijke staat te krijgen dan betaal je misschien beter iets meer maar heb je wel een goeie.

Ik was eigenlijk ook op zoek naar een 2006 model, maar ik heb uiteindelijk voor 4500 euro een 2003 model gekocht. Lijkt in de eerste instantie duur, maar 55.000km, aantoonbaar dealer onderhouden, uiterlijk in nieuwstaat, 2 nieuwe banden, linksysteem gemodificeerd en gesmeerd, kon weinig mis mee zijn.

peter-1981

MF veteraan
3 jan 2019
1.492
1.917
37
Heerlen
Kijk zelf inderdaad ook naar motoren waar het onderhoud goed van is.
En zoals gezegd met de winter in aantocht is het aantal motoren wat verkocht word een heel pak lager en kan ik er wellicht wat leuks kopen wat me bevalt.
Vind het zonde om veel geld op kapot te slaan aangezien ik een 2 maanden oude Suzuki GSX s1000 heb en het dus eigenlijk maar voor erbij is .
Maar het vermogen van de FJR is een stuk prettiger voor naast de Suzuki dan een tamme 90pk Diversion

GranCandy

MF veteraan
27 mei 2003
3.996
90
51
Apeldoorn
geen 4750 voor ene van 2004 🙈
"of doe een goed bod" staat er achter.
Maar het is wat @Frazer zegt: bij mij kun je alle rekeningen inzien en hij is nog helemaal compleet. Dus weet je wat je koopt. Ik had 'm gewoon elke dag nodig dus werd er goed voor gezorgd. Die 4750 is gebaseerd op wat er op MP als gemiddelde prijs voorbij kwam. Bij motorzaken zijn ze duurder, sommigen zijn particulier goedkoper idd maar daar viel dan ook genoeg op aan te merken.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Frazer