Yamaha FJR 1300 Part 5

Laat ik me hier ook maar eens melden, ik was te druk met rondrijden met de FJR die ik sinds juni heb.

Het was al jaren een grote wens van me om er 1 te hebben :9~ maar ja, de Diversion 900 die ik had was nog veel te goed.
Maar nu die bijna 2 ton had gelopen kwamen er toch wat dingetjes naar voren die veel geld zouden kosten ;(
Dus de Diversion is naar Polen geëmigreerd.

Mijn FJR is van 2005 en had toen ik hem kocht 43000 km gelopen.
Inmiddels heeft hij 49500 op het klokje staan.

FJR 1300.jpg
 
Laat ik me hier ook maar eens melden, ik was te druk met rondrijden met de FJR die ik sinds juni heb.

Het was al jaren een grote wens van me om er 1 te hebben :9~ maar ja, de Diversion 900 die ik had was nog veel te goed.
Maar nu die bijna 2 ton had gelopen kwamen er toch wat dingetjes naar voren die veel geld zouden kosten ;(
Dus de Diversion is naar Polen geëmigreerd.

Mijn FJR is van 2005 en had toen ik hem kocht 43000 km gelopen.
Inmiddels heeft hij 49500 op het klokje staan.

Bekijk bijlage 1555572
Is dit ook bluish silver ??
Dan heb ik dezelfde uit 2006, vorige week gehaald en de BB op ingeruild..😇
IMG_20201024_134659866_HDR.jpg
 
Een vriend van me vorige week ook een FJR 1300 , 2013 gekocht.:}
Afgelopen zondag een stuk geweest rijden, en hij bevalt hem heel goed.:t
Maar hij moest een noodstop maken van 140 naar ongeveer 30, op zich ook geen probleem.:N
Alleen donderde de originele topkoffer er toen zo, hupsekee, vanaf en koffer zwaar beschadigd.😭

Is dit laatste een (veel) voorkomend probleem bij de FJR koffers?
 
Is dit laatste een (veel) voorkomend probleem bij de FJR koffers?
Ik heb geen topkoffer dus daarvan weet ik het niet, maar in mijn zijkoffers staat dat ze niet boven 130 km/u gebruikt moeten worden.
Dat zag ik trouwens pas nadat ik even op de autobahn (D) had geprobeerd hoe hard de FJR kan. (bij 250 houdt het een beetje op)
Maar de koffers zijn keurig blijven zitten O-)
 
Een vriend van me vorige week ook een FJR 1300 , 2013 gekocht.:}
Afgelopen zondag een stuk geweest rijden, en hij bevalt hem heel goed.:t
Maar hij moest een noodstop maken van 140 naar ongeveer 30, op zich ook geen probleem.:N
Alleen donderde de originele topkoffer er toen zo, hupsekee, vanaf en koffer zwaar beschadigd.😭

Is dit laatste een (veel) voorkomend probleem bij de FJR koffers?
Bij de eerste serie was er ooit een modificatie omdat het topkofferrek kon scheuren, maar dit betrof het model tot 2004 dus dat is bij deze niet het geval. Is er echt iets gebroken of gescheurd, of zat hij misschien niet goed vast geklikt?
 
Ik bekeek de laatste 2 foto's nog eens wat beter en zie daar andere remklauwen voor dan ik zelf heb.
Ik heb de zilveren (met ABS) zoals te zien is op de onderstaande foto die ik van de site van FJR Club Nederland heb geleend.
1603883713793.png


Maar die van Vol D'or en Keeskapstok hebben andere (zo te zien Nissin)

Ik kan nergens vinden hoe en waarom dit verschil is maar zie het ook op meerdere foto's op het grote www.
Weet iemand wat het verschil is ?
 
Bij de eerste serie was er ooit een modificatie omdat het topkofferrek kon scheuren, maar dit betrof het model tot 2004 dus dat is bij deze niet het geval. Is er echt iets gebroken of gescheurd, of zat hij misschien niet goed vast geklikt?

OK, aan het rek is niets te zien, evenals de aan de pal van het topkoffer.
IK had ook al de opmerking gemaakt dat hij wellicht niet goed vergrendeld heeft gezeten, waarbij het argument kwam dat de greep goed dicht zat.
Ik verwacht echter dat je niet kunt zien of de PAL wél goed zit, en de greep dezelfde positie heeft al dan niet volledig gesloten.
 
OK, aan het rek is niets te zien, evenals de aan de pal van het topkoffer.
IK had ook al de opmerking gemaakt dat hij wellicht niet goed vergrendeld heeft gezeten, waarbij het argument kwam dat de greep goed dicht zat.
Ik verwacht echter dat je niet kunt zien of de PAL wél goed zit, en de greep dezelfde positie heeft al dan niet volledig gesloten.
Dan gok ik erop dat de koffer gewoon niet goed op het rek gezeten heeft. De greep kan je wel dicht drukken, dan schuift die pal ook wel uit, maar als de koffer niet juist op het rek zit haakt de pal niet achter de rand en ligt de koffer er dus eigenlijk gewoon los op. Die greep kan ook goed dicht zitten zonder dat de koffer op de motor zit. Als zowel de koffer als het rek geen gebreken aan het sluitmechanisme hebben kan die koffer er nooit zomaar afkomen.
 
Hier iemand met een instructieboekje die zou kunnen opzoeken hoeveel koelvloeistof er in een 2003 FJR moet?

Ik heb een lekkende waterpomp, alle onderdelen binnen, alleen niet gedacht aan kvs :o
 
Hoi Frazer..3,3 liter volgens het boekje..

Bedankt! Kwam er gisteren achter dat 3 liter in ieder geval niet genoeg was, straks even een fles bijhalen.

Ik had een lekkende keerring in de waterpomp, gister het hele spul vervangen. Hij heeft ivm te weinig vloeistof maar kort gedraaid, maar tot zover was alles in ieder geval dicht. Straks even afvullen en op bedrijfstemperatuur laten komen, hopelijk blijft het droog.

IMG_20201108_123626.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hallo fjr rijders. Ik ben mij aan het oriënteren op een nieuwe motor. Heb altijd de pan european gereden maar heb deze weg gedaan nadat wij verhuisd waren en de pan niet door de deuropening paste. De deur is breed 88 cm, zodoende rij ik nu bijna 3 jaar cbf1000f die wel die de deur past zonder problemen. Maar deze wordt ouder en wij gaan ook graag op vakantie met de motor en zoek een goed alternatief. Heb de fjr altijd een mooie toermotor gevonden maar altijd gedacht dat deze ook te breed was. Maar nu zie ik bij de technische gegevens dat hij maar 75 cm breed is . Klopt dat en heeft iemand ervaring hier mee ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan