Yamaha FJR deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
even een technisch vraagje

gisteren de bandenspanning gecontroleerd,althans dat was de bedoeling

voor was geen enkel probleem ,maar achter lukte maar niet

zit daar een apart ventiel op ?

of heb je iets van een speciale nippel ofzo nodig
 
even een technisch vraagje

gisteren de bandenspanning gecontroleerd,althans dat was de bedoeling

voor was geen enkel probleem ,maar achter lukte maar niet

zit daar een apart ventiel op ?

of heb je iets van een speciale nippel ofzo nodig
Nee, en nee.
Het moet gewoon lukken.......
Het kan zijn dat er een zandkorrel in het ventiel zit, of dat de punt van de insert afgebroken is. Check dat eerst even, en gebruik anders een andere bandenspanningsmeter.
 
Of kon je er gewoon niet helemaal goed bij? Ik vind achter maar lastig te bereiken. Bij de volgende bandenmontage komt daar een dwars ventiel op, want bij de meeste pompen krijg ik hem er niet op.
 
Je kunt ook voor ongeveer 3,50 een opzet ventiel kopen bij een motorboer. Als je dan gaat pompen kun je die erop zetten. Ik heb er eentje voor nood maar normaal gesproken gebruik ik een compressor met een flexibel pompstuk. Dat werkt ideaal :)
 
Of kon je er gewoon niet helemaal goed bij? Ik vind achter maar lastig te bereiken. Bij de volgende bandenmontage komt daar een dwars ventiel op, want bij de meeste pompen krijg ik hem er niet op.
kon er wel aardig bijkomen

zal eens zien of er geen vuil in zit ofdat er iets is afgebroken

dan volgende week maar langs de dealer voor een nieuw ventiel
 
Je kunt ook voor ongeveer 3,50 een opzet ventiel kopen bij een motorboer. Als je dan gaat pompen kun je die erop zetten. Ik heb er eentje voor nood maar normaal gesproken gebruik ik een compressor met een flexibel pompstuk. Dat werkt ideaal :)

dat kan inderdaad ook. Meestal pomp ik de bandjes op bij me ouders, maar goed soms denk je daar dan niet aan en voor je het weet rijd je met te lage bandenspanning...
 
Snetverderrie, kan niet meer inloggen wegens problemen bij het forum. Mikoyan is een russische vliegtuigbouwer, dus voorlopig heet ik Vliegtuig tot alles weer werkt....
 
Ik ging met mijn FJR tussen 14:00 en 15:00 gisteren naar mijn werk. Wat een rot gevoel was dat , daar het anders altijd een feest is om op mijn FJR te rijden. -O-
s'Avonds op weg naar huis ging het gelukkig weer een stuk beter. :]
 
Tja je staat erbij stil en gaat weer verder met de orde van de dag. Een stukje goed sturen helpt dan wel weer.

Een oudere collega zag me (relatief jong met 26) laatst wegrijden op me FJR. Volgende dag: Soow die motor is wel erg groot en sterk vind je niet. Doe maar voorzichtig enz enz. Is nu eenmaal erg bezorgd en is in zijn geval niet misplaatst. Hij zag natuurlijk mijn glinsterende oogjes als ik over de motor vertel en hoe gaaf en mooi het allemaal wel niet is. Rijden voor de lol in de wagen doe je niet maar op de motor, OMG!

Echter dit zet alles wel weer even in perspectief. En collega weet nu ook dat zijn bezorgdheid speeches niet nodig zijn: "ach, je weet het ook wel, ik hoef je niets te vertellen" was zijn reactie op het nieuws...

Met het gevoel van wat het motorrijden me bied, weegt gewoon op tegen de extra gevaren, simple as that
 
Ik post pas een paar maanden mee op dit forum, maar las regelmatig posts van JJ@. Dat geeft je toch een beetje het gevoel dat je iemand enigszins 'kent'. Schokkend om dan bovenstaande te lezen.

RIP.

-O-
 
Wat een verschrikkelijk bericht is dit. Sterkte voor de familie, ik heb er geen woorden voor.
 
Hallo allemaal, ik heb jullie advies nodig. Ik sta op het punt een FJR1300 te kopen, maar kan niet kiezen :( Hieronder kort de specs van beide, waarbij opgemerkt moet worden dat mijn vriendin blauw mooier vind dan grijs (heb wel al een blauwe helm+pak...) en ik een topkoffer erg handig vind voor woon-werk... Wat moet ik doen :+ ????

Het leek alsof de blauwe (dus met minder KM) eigenlijk iets minder lekker liep en ik wat licht getik hoorde van de kleppen (kan dat al bij 33k km?), bij de grijze leek de startmotor wat moeite te hebben (accu?)

Kleur:grijs / blauw
1e te naam: 31-5-2001 / 31-5-2001
Garantie: geen / drie maanden
Lak: Lijkt goed / paar beschadigingen
Koffers: Zij+top / Zij, met enkele beschadigingen
Uitlaat: Goed / 1x beschadigd
KM : 53000 / 33000
Afleverbeurt: Nee / Ja
Windscherm: Laag / Hoog
Winkel :Autohandelaar / Serieuze motorzaak
Prijs :5400 / 6690
Banden :Beide achter goed, voor nieuw

Update: ik las nog niet mee in dit form, maar las nu net bericht van JJ. Veel sterkte aan de nabestaanden. Geen woorden kunnen dat goedmaken.
 
Laatst bewerkt:
oja nog even terug komen op mijn achterventiel

vandaag langs de dealert geweest,en bij hem is het geen probleem om de druk te meten

ligt dus aan mij of aan mijn drukmeter

dat het aan mij ligt is onwaarschijnlijk O-)

zal de drukmeter eens goed bekijken binnenkort
 
mmmm via een autohandelaar vind ik toch wat minder


misschien nog eens wat rondkijken,staan er wel genoeg te koop dacht ik

Nou dat er genoeg te koop staat valt dus best tegen. Wat mij opvalt is dat het bij particulieren vooral niet goedkoper is dan via een motorzaak, plus dat wat er te koop staat vaak >80.000 km is wat ik toch wel te veel vind. Tenzij jij nog andere tips hebt buiten marktplaats,speurders en mototrader?

Ik ben wel met je eens dat ik een autohandelaar ook niet zo'n goed plan vind, maar van de andere kant voor dik 1200 euro kan je een hoop garantie 'kopen' mocht er iets stuk gaan...
 
@Martijn..

moeilijke keuze inderdaad. Qua kilometerstanden zegt het me niet zo veel, maar die 20.000km verschil zal al grotendeels het prijsverschil verklaren. Een beurtje voor deze motor zal meestal rond de 700e kosten (schat ik gemiddeld in) en dat is per 10kkm. Een topkoffer kost aan de andere kant ook al weer paar honderd euro als je dat er per se bij wilt hebben.

Ik denk dat ik die beschadigingen wat beter in kaart zou willen hebben en of je je daaraan stoort. Met name de uitlaat en het eventuele tikken van de kleppen. Voor iets meer geld heb je wel een jongere fiets (qua km) in de kleur die je wenst met garantie. Tevens acht ik een motorzaak beter in staat een goed product weg te geven, maar dat is dan weer geen garantie. Wel zou ik bedingen bij die afleverbeurt dat er naar de kleppen wordt gekeken en gesteld.

Daarnaast zijn er bij de 2001 modellen wat punten om op te letten:
- heeft ie de modificatie gehad (mijn gatenkaas geheugen laat me even in de steek waarvoor dat precies was)
- staat van de middenbok

zie ook een artikel van de moto73 paar maanden (maart of april nummer geloof ik) terug waarin een artikel van een FJR1300 2001 model stond bij de occasion. Lees ende leer.

Lees anders ook deeltje 1 van dit topic nog eens. Boel geklets maar ook veel nuttige info..

Good luck en complimenten voor je verstand in motormodelkeuze
 
700,- voor een beurt! dat vindt ik wel erg hoog ingeschat :/ Ik hoop iig dat het hoog is, want ik moet binnenkort voor een beurt.

Als het echt zo hoog is, dan ga ik toch maar zelf het een en ander klussen!
 
@DoubleUtB
Probleem is even dat ik geen moto73 abo ben, en ook niemand ken eigenlijk die dat wel is? Als er iemand hier leest die dat artikel heeft en het voor mij zou willen inscannen dan ben ik uiteraard zeer erkentelijk! Mijn naam met een puntje tussen voor- en achternaam @gmail.com is mijn adres; ). Over die mod... ik zou wel graag willen weten wat dat voor mod is!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan