Yamaha FJR deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
De service bij Waypoint Notter was fantastisch juist! Ik kreeg een zeer uitgebreide voorlichting over de verschillende systemen, aan de hand van veel voorbeelden. Ik ben met een 660 naar huis gegaan, helaas nog in de rugzak, want ik ga hem morgen zelf installeren. Daarbij levert waypoint de Onroute kaarten (echt een aanrader) en de 1001 motorroutes SD kaart.
 
En zo ziet het er uit :)

Zat er binnen een uurtje op.

177.JPG

176.JPG
 
Vandaag de Amstel Gold race begeleid met m'n FJR. :]
Maar toen gebeurde er iets wat ik niet zo fijn vond.... na zo'n 200 km door de Limburgse heuvels hoorde ik een vreemde ratel aan mijn motor. Direct gestopt en de motor uit gezet. :(
Weer proberen te starten, maar dat mocht niet baten. Veel geratel en niet starten.... :?
Ik ben bang dat m'n distributieketting niet meer is zoals ie hoort te zijn.
Iemand ook zo'n minder prettige ervaring gehad?????
 
De nokkenas kettingspanner? Dit geeft een hele nare ratel. Je denkt dat je hele blok in de soep loopt. Die van mij bouwde na een stuk rijden vanzelf weer druk op. Daarna niets meer van vernomen.
 
Vandaag de Amstel Gold race begeleid met m'n FJR. :]
Maar toen gebeurde er iets wat ik niet zo fijn vond.... na zo'n 200 km door de Limburgse heuvels hoorde ik een vreemde ratel aan mijn motor. Direct gestopt en de motor uit gezet. :(
Weer proberen te starten, maar dat mocht niet baten. Veel geratel en niet starten.... :?
Ik ben bang dat m'n distributieketting niet meer is zoals ie hoort te zijn.
Iemand ook zo'n minder prettige ervaring gehad?????

Heb je nog garantie?

Zo, ja, laat is weten hoe yamaha (via je dealer natuurlijk) dit oppakt/ oplost?
 
Ik had gister ineens een ander kwaaltje... ineens dat alle verlichting het niet meer. Geen knippers en geen normale verlichting meer... Niet handig als je voorrijdt :N Dus maar meteen terrasje opgezocht en vlak voordat we zouden stoppen doet alles het ineens weer :?

Toch maar terrasje gepakt O-)
 
Ik had gister ineens een ander kwaaltje... ineens dat alle verlichting het niet meer. Geen knippers en geen normale verlichting meer... Niet handig als je voorrijdt :N Dus maar meteen terrasje opgezocht en vlak voordat we zouden stoppen doet alles het ineens weer :?

Toch maar terrasje gepakt O-)

Controleer de stekkers onder je tank, los trekken , schoon maken en weer in elkaar steken.
bv inspuiten met wd40.

Is in dit topic al vaker langs gekomen, dus dit moet je probleempje wel oplossen.
 
Ik had gister ineens een ander kwaaltje... ineens dat alle verlichting het niet meer. Geen knippers en geen normale verlichting meer... Niet handig als je voorrijdt :N Dus maar meteen terrasje opgezocht en vlak voordat we zouden stoppen doet alles het ineens weer :?

Toch maar terrasje gepakt O-)

Contactsleutel niet goed in contactslot? schijnt ook voor te komen bij deze problemen
 
Controleer de stekkers onder je tank, los trekken , schoon maken en weer in elkaar steken.
bv inspuiten met wd40.

Is in dit topic al vaker langs gekomen, dus dit moet je probleempje wel oplossen.
Geen WD40! Gewoon meteen het juiste spul gebruiken, en dat heet contactspray!
WD40 is voor als je het niet weet, en maar iets wil proberen (het doet van alles een beetje)
 
Contactsleutel niet goed in contactslot? schijnt ook voor te komen bij deze problemen
was allemaal tijdens het rijden. Denk inderdaad gewoon ergens een contactje wat geen goed contact maakte. Reed net over zeer drukke en smalle dijkjes dus kan pas later stoppen. Bij een lompe drempel was het kwaaltje ineens weer over _O-

Nu werkt alles nog steeds naar behoren, maar zal de contactjes eens nalopen.
 
Wie van jullie heeft er met de Roadsmart, de MPR2 (of 3) en de Pirelli (geen idee welke eigenlijk) gereden en kan iets zeggen over levensduur (het liefst snelweg km's).
 
A, fijn. Dan is mijn vraag beantwoord........ :+

En ik er maar van uitgaan dat de FJR-rijder de impliciete vraag die verschuilde achter de door mij gesteld wel zou abstraheren......... :N

FrankFJR, ik zou je willen vragen om jouw bevindingen met mij, en ieder die het in deze rubriek wil lezen, te delen. Ik zou er erg mee geholpen worden :Y
 
A, fijn. Dan is mijn vraag beantwoord........ :+

En ik er maar van uitgaan dat de FJR-rijder de impliciete vraag die verschuilde achter de door mij gesteld wel zou abstraheren......... :N

FrankFJR, ik zou je willen vragen om jouw bevindingen met mij, en ieder die het in deze rubriek wil lezen, te delen. Ik zou er erg mee geholpen worden :Y
Dacht wel dat je mijn antwoord zou waarderen. :)

MPR2 doe ik zo´n 20k mee. En dat is ook veel snelweg (woon-werk). Alle andere banden doen duidelijk minder. Metzeler: 10k, Dunlop/Bridgestone/Pirelli 15k.

Dus per saldo zijn de MPR2 goedkoper dan de rest. :? :Y
 
Laatst bewerkt:
Dacht wel dat je mijn antwoord zou waarderen. :)

MPR2 doe ik zo´n 20k mee. En dat is ook veel snelweg (woon-werk). Alle andere banden doen duidelijk minder. Metzeler: 10k, Dunlop/Bridgestone/Pirelli 15k.

Dus per saldo zijn de MPR2 goedkoper dan de rest. :? :Y
maar rijden ze ook lekker dan? Bridgestones deed ik overigens ook 15dkm mee :Y

Pirelli's zijn nu 2dkm oud en nog geen sporen van echte slijtage :P
 
:/ Ik was diep, diep teleurgesteld in je.

Maar met dit snelle, en zeer bruikbare, antwoord stijg je toch wel weer een treedje op de ladder ;)
_O-

A, fijn. Dan is mijn vraag beantwoord........ :+

En ik er maar van uitgaan dat de FJR-rijder de impliciete vraag die verschuilde achter de door mij gesteld wel zou abstraheren......... :N

FrankFJR, ik zou je willen vragen om jouw bevindingen met mij, en ieder die het in deze rubriek wil lezen, te delen. Ik zou er erg mee geholpen worden :Y
Er werd nog gedacht aan het 2e antwoord: Nou ga je gang....
 
Beste FJR vrienden

vraagje:De verlichting van de FJR (2005 model) op de normale stand(geen groot licht maar de reguliere stand)
branden er dan 1 of 2 lampen ben gaan twijfelen en kan het dus niet meer controleren op mijn eigen FJR(volgens mij heb ik er anders 1 lampje kapot) vandaar deze vraag

hoor graag van jullie
 
Beste FJR vrienden

vraagje:De verlichting van de FJR (2005 model) op de normale stand(geen groot licht maar de reguliere stand)
branden er dan 1 of 2 lampen ben gaan twijfelen en kan het dus niet meer controleren op mijn eigen FJR(volgens mij heb ik er anders 1 lampje kapot) vandaar deze vraag

hoor graag van jullie


Die van mij (ook 2005) branden alle twee.
Dus...... denk een lampje kappot. :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan