Yamaha FJR deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb je ook rekening gehouden met het feit dat de RP23 ride by wire heeft en nog andere (waarschijnlijk) in de CDI geregelde dingen die het oude model niet heeft ? Ik zou zelf een RP13 blok zoeken met niet teveel kilometers....

Dat Ride by Wire stuurt gasklephuis aan begreep ik, en omdat ik dat allemaal van mijn oude blok overzet (dacht ik)..... zou het geen probleem geven,... maar je hebt mijn aandacht.

Soortgelijk blok met weinig is al snel 50.000 + km en ik weet dan niet wat slimmer is qua koste ...
 
Vraag anders Peter57 eens, volgens mij weet je wel wie ik bedoel. Denk dat hij wel weet wat wel of niet kan.
 
Laatst bewerkt:
Dat de sensor ergens anders zit, is blijkbaar niemand opgevallen. als ik bel is het steevast: "ja dat past" en als ik dan begin over de sendor en ontsteking is het: "O is dat anders..... ja dan weet ik het niet" dus begin mij zorgen te maken.
 
Hum... sprak net met Cama in Maasluis, en die zei waarom kijk je niet of de nokkenas en deksel omgeruild kan worden...... Zie ik daar een scheurtje in het wolkendek?.....
 
Ik heb vrij veel last van mn schouders/armen als ik langere stukken of snelweg op de FJR rij, gevoel dat m'n stuur me te ver naar beneden trekt, zou een stuurverhoger een oplossing zijn volgens jullie?
 
Denk dat dat wel zou kunnen helpen voor jouw probleem ja. Neem eens contact op met Travelroad, daar krijg je deskundig advies.
 
Het stuur staat idd vrij laag....in vergelijking met een Pan of Beemer

maar goed...de hele fiets is wat sportiever dan dat spul
 
1" (25mm) op de site (https://www.helibars.com/product/yamaha-fjr1300-handlebar-risers)

Ik ben zelf bang dat dit niet genoeg is, en veronderstel dat er niet veel proefmogelijkheden zijn voor items als deze... Uiteraard wil ik wel dat het fatsoenlijk is nadat ik zoiets installeer, hoe kan ik dit het best aanpakken?
 
Ik laat op de Moto Guzzi Norge helibar stuurhelften monteren. Die zijn flink hoger en meer naar je toe. Op cycle-ergo.com kan je zien dat de zit op de Guzzi vrijwel hetzelfde is als op de FJR. Waarschijnlijk hebben ze daarvoor ook stuurhelften met hetzelfde effect.

Alleen risers is misschien ook een oplossing, het is verbazend hoeveel verschil een paar centimeter soms maakt. Maar lastig uitproberen.

Kijk of je iemand kan vinden, die een aanpassing heeft gedaan. Dan kan je vergelijken.
 
Laatst bewerkt:
ik hoef ze zelf persoonlijk niet hoger maar zou ze graag wat meer naar buiten willen hebben staan. Geloof dat alleen de travelroad de stuurhelften meer naar buiten zet. Juist die druk op de palm van mijn hand zorgt voor dat slapende gevoel.. maarja daar zal wel geen oplossing voor zijn en moet je ook de hoogte in.
 
:W
Vandaag op een AS gereden en ik moet zeggen dat ik boven verwachting positief verrast was.
Nu heb ik wel een vraag over de houding van de duo. Zit er verschil in de zithouding van de duo en de verschillende bouwjaren? Met namen de positie en ruimte tussen de duo steps en de zijkoffers. Mijn vrouw had het idee dat ze op een ander FJR waar we op gezeten hadden, meer ruimte had om met haar voeten te kunnen verplaatsen?

Alvast bedankt
 
Wel vandaag in overleg met Bolman (Mike en Parick) besloten de stekker uit het RP23 blok project te trekken. De verschillen waren gewoon te groot om er verantwoord mee door te gaan.
Woensdag gaat het blok retour en dan daar vermoedelijk ander blok halen. Hij heeft er 1 maar dat is een autoshift met 8000 km, en een die wel uit 2009 is maar heeft wel +/-40.000 gelopen.
 
Klinkt allemaal als een beste operatie.. Sterkte!!

Ik vond de FJR vandaag met een dikke plas olie onder het voorwiel.. rechterkeerring is zo lek als een mandje. Gelijk maar even naar Hyperpro Apeldoorn gehobbeld. Dinsdag 1 juli mag die op bezoek komen voor een setje verse keerringen en veertjes. Het is niet dat ik hem slecht vond sturen maar als het beter kan dan lijkt me dit wel de gelegenheid.
 
Laatst bewerkt:
:W
Nu heb ik wel een vraag over de houding van de duo. Zit er verschil in de zithouding van de duo en de verschillende bouwjaren? Met namen de positie en ruimte tussen de duo steps en de zijkoffers. Mijn vrouw had het idee dat ze op een ander FJR waar we op gezeten hadden, meer ruimte had om met haar voeten te kunnen verplaatsen?

Alvast bedankt

Hoi! Ik heb zelf een AS 2006 en had daarvoor het vorige model 2002. Ik heb niks nagemeten of zo, maar volgens mijn vrouw lijken de voetsteunen bij het huidige model iets verder naar achteren te zitten. Maar helemaal zeker weet ze het niet, dus een groot verschil kan het nooit zijn. ;)
 
Hoi! Ik heb zelf een AS 2006 en had daarvoor het vorige model 2002. Ik heb niks nagemeten of zo, maar volgens mijn vrouw lijken de voetsteunen bij het huidige model iets verder naar achteren te zitten. Maar helemaal zeker weet ze het niet, dus een groot verschil kan het nooit zijn. ;)
Ok, dank je voor de reactie.
 
Klopt, bij het model 2006 - 2012 zitten de duo voetsteunen iets anders dan bij het model 2001 - 2005. Hoe het bij de 2013 - 2014 zit weet ik niet, maar ik denk hetzelfde als bij de 2006 - 2012 want aan de achterkant van dat model is niks gewijzigd.
 
Klopt, bij het model 2006 - 2012 zitten de duo voetsteunen iets anders dan bij het model 2001 - 2005. Hoe het bij de 2013 - 2014 zit weet ik niet, maar ik denk hetzelfde als bij de 2006 - 2012 want aan de achterkant van dat model is niks gewijzigd.
Ok, dus mijn vrouw heeft nog gelijk ook !?!?!?! Er is een eerste keer voor alles toch ?!?! :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan