Yamaha FJR deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bandenspanning te laag, eerst even op pompen voordat je op je plaat gaat, onderschat dit niet. Heb zelf al eens een test rit gemaakt, bij de eerste beste rotonde ging het al bijna mis, bandenspanning te laag 1bar :~(( had ook een half jaar stil gestaan. Daarna niets meer aan het handje.
 
Laatst bewerkt:
net even mijn gegevens bekeken op de nieuwe rdw site

max snelheid is 0 km/h

aantal zitplaatsen 0

rare jongens daar bij het rdw

-O-
 
ppff FJR is niet echt een fiets waar je ruimte hebt om snel wat ballasten en starters in te gooien voor bi-xenon he.

Wie heeft het zelf gedaan en waar is dat spul bij jouw?

Vraag me af waar ik die ballesten moet laten en hoe warm ze worden.
 
ppff FJR is niet echt een fiets waar je ruimte hebt om snel wat ballasten en starters in te gooien voor bi-xenon he.

Wie heeft het zelf gedaan en waar is dat spul bij jouw?

Vraag me af waar ik die ballesten moet laten en hoe warm ze worden.
Heb ooit bi-xenon laten monteren. Heb dat dus nooit zelf gedaan.

Maar.....

Mij is het niet bevallen. Reden is dat hè licht uit gaat wanneer er geschakeld wordt van dim naar goot licht. En ook bij terug. Betekent dat je 's Nachts even in het echte diepe donker rijdt. Immers, de dim-lichten geven al een geweldige hoeveelheid licht. Dan is schakelen naar groot een heel groot verschil.

Inmiddels zijn we wel een aantal jaren verder. Kan dus best zijn dat de techniek verbeterd is en dat het nu wel werkt.
 
Heb ooit bi-xenon laten monteren. Heb dat dus nooit zelf gedaan.

Maar.....

Mij is het niet bevallen. Reden is dat hè licht uit gaat wanneer er geschakeld wordt van dim naar goot licht. En ook bij terug. Betekent dat je 's Nachts even in het echte diepe donker rijdt. Immers, de dim-lichten geven al een geweldige hoeveelheid licht. Dan is schakelen naar groot een heel groot verschil.

Inmiddels zijn we wel een aantal jaren verder. Kan dus best zijn dat de techniek verbeterd is en dat het nu wel werkt.

Dat is dan geen bi-xenon geweest maar gewoon xenon met "normale"grootlicht er naast. of te wel bij schakelen gaat xenonlamp opnieuw opstarten, met jouw zwartegat effect.
Bi-xenon gaat niet uit, is zelfde lamp maar een schuifje vergroot/verkleind het lichtdoorlaten naar de bovenzijde waardoor groot/dimlicht effect ontstaat.

maar jij hebt nu toch standaard xenon op de FJR (is toch fab af of vergis ik mij nu?)
 
Laatst bewerkt:
Heb Bi-Xenon gemonteerd en de ballasten zitten met een beugel elk onder/aan de knipperlichten. Heb de mini ballasten.Past allemaal net. Ballasten kunnen ook tussen de koplampen of er onder.
Heb wel de lichtbundel iets naar beneden afgesteld in garage met zo'n lamp.
 
Hallo FJR-rijders,

Vraagje:
Ik overweeg om terug te keren naar de FJR:

Wat is verstandiger, ook financieel op de langere termijn:
Overjarige 2006/2007 FJR, gekentekend 2010 met 28.000 km
2009 FJR met 52.000 km.

Beiden identiek in prijs en ook beide met oa 3-delige kofferset.

Ik hoor graag jullie meningen/reacties.
 
Hallo FJR-rijders,

Vraagje:
Ik overweeg om terug te keren naar de FJR:

Wat is verstandiger, ook financieel op de langere termijn:
Overjarige 2006/2007 FJR, gekentekend 2010 met 28.000 km
2009 FJR met 52.000 km.

Beiden identiek in prijs en ook beide met oa 3-delige kofferset.

Ik hoor graag jullie meningen/reacties.
Ik denk dat het niet zoveel uit zal maken: m.b.t. de overjarige zul je t.z.t. afgerekend worden op de werkelijke leeftijd, en die 2009 heeft (voor de handel) nu al veel gelopen, dus tegen de tijd dat je deze weer gaat inruilen al helemaal. Beide zijn inmiddels een "oud" model.

Ik zou de keuze laten afhangen van de staat van onderhoud, (bekend zijn van) onderhoudsverleden, eventueel de kleur, en van hetgeen je van de vraagprijs af kunt praten. Alles wat je nu minder betaald is straks mooi meegenomen. Je zou nog mee kunnen wegen wat je denkt zelf te gaan rijden qua kilometers, maar zoals gezegt, qua afschrijving zie ik dat geen verschil maken.

De 2009 heeft overigens wel een andere regeleenheid voor het ABS met fijnere regelintervallen: verschil tussen rodeostier en rodeo-pony... dus dat zou nog een argument kunnen zijn.

2006 of 2007 maakt trouwens ook een verschil: m.i.v. 2007 standaard handvatverwarming, en nog een paar kleine wijzigingen t.o.v. 2006. Het progressieve gashendel van de 2006 viel niet bij iedereen in de smaak. Even proefrijden dus.

Nieuwsgiering: heb je linkjes naar de avertenties?
 
Heb Bi-Xenon gemonteerd en de ballasten zitten met een beugel elk onder/aan de knipperlichten. Heb de mini ballasten.Past allemaal net. Ballasten kunnen ook tussen de koplampen of er onder.
Heb wel de lichtbundel iets naar beneden afgesteld in garage met zo'n lamp.


Daar zo eens kijken. Zit nu te kloten achter accubak en achter het bakje links. :}
 
hum......
set ingebouwd (wel dom niet eerst gekeken of hij het los deed. Nu dus gelukkig wel branden na een dom massa probleem te hebben opgelost.

Is een set die slechts een koplamp stekker gebruikt om beide lampen te schakelen. Ofte wel een stekker licht los in de kuip.

Stadslampjes branden, relay schakeld, en lampen schakelen ook, maar gaan niet aan. Bleek niet alles massa te geven aan de kuipsteun.
 
Laatst bewerkt:
Hier nog een fotoke van de beugel en hoe het zit.

5xsa5s.jpg



jkf1wi.jpg
 
Ik denk dat het niet zoveel uit zal maken: m.b.t. de overjarige zul je t.z.t. afgerekend worden op de werkelijke leeftijd, en die 2009 heeft (voor de handel) nu al veel gelopen, dus tegen de tijd dat je deze weer gaat inruilen al helemaal. Beide zijn inmiddels een "oud" model.

Ik zou de keuze laten afhangen van de staat van onderhoud, (bekend zijn van) onderhoudsverleden, eventueel de kleur, en van hetgeen je van de vraagprijs af kunt praten. Alles wat je nu minder betaald is straks mooi meegenomen. Je zou nog mee kunnen wegen wat je denkt zelf te gaan rijden qua kilometers, maar zoals gezegt, qua afschrijving zie ik dat geen verschil maken.

De 2009 heeft overigens wel een andere regeleenheid voor het ABS met fijnere regelintervallen: verschil tussen rodeostier en rodeo-pony... dus dat zou nog een argument kunnen zijn.

2006 of 2007 maakt trouwens ook een verschil: m.i.v. 2007 standaard handvatverwarming, en nog een paar kleine wijzigingen t.o.v. 2006. Het progressieve gashendel van de 2006 viel niet bij iedereen in de smaak. Even proefrijden dus.

Nieuwsgiering: heb je linkjes naar de avertenties?

Hoi Ducbmw,

Dank voor je reactie.

Hier de linkjes:
de grootste in nieuwe en tweedehands motoren
de grootste in nieuwe en tweedehands motoren

Ben benieuwd of dit nog een ander licht op de zaak werpt.
 
2007 zonder ABS? Kleur lijkt meer 2005...?
Verder ook lekker veel info in de advertentie...
(ik zou maar eens heel goed naar die motor kijken voordat überhaupt overweegt om hem te kopen)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan