musicman
MF'er
- 4 apr 2007
- 232
- 0
Net een lekker stukje (paar daagjes) door Luxemburg gereden (meer als transport, dan als motor vakantie). Van de trillingen heb ik geen last gehad (heb niet echt hard gereden). Maar in de harde bochten heb ik toch het idee dat de band een beetje vervormt.
Hebben meer mensen dit gevoel bij een Metzler Z6 Interact?
In de zachte bochten, doordraaiers en op 'bitumen stukken' geeft de band geen kick. Ook van spoorvorming heb ik weinig tot geen last.
Dus echt enkel het glijden / doorzakken / vervormen van de band in de bochten. Bandenspanning is goed, heb ik voor de trip gecontroleerd en ga ik morgen ook nog een keer doen. Misschien is er een ventiel lek oid.
Heel de trip gereden met 3 volle koffers en een duo. Geen enkel probleem, België doorgetuft met 160kmh op de teller Geen enkel probleem! Geniale motor!
Graag hoor ik andere ervaringen met deze band!
Ik lees hier regelmatig mee op het forum,nu rij ik met een GSX 1400 en jaren geleden heb ik een Pan European gehad,de ST 1100 en daar kan ik hetvolgende over zeggen....
Ik weet niet meer welke banden erop lagen toen ik de Pan nieuw kocht,maar toen het nodig was om er nieuwe op te leggen,raadde de dealer me ook Metzeler aan,ik denk dat dat toen de MZ-1 was....
Na een 2000-tal km begon mijn motor hetzelfde te doen als die van jou,maar dan tussen de 60 en 80 km/u
Alles gecontroleerd,balhoofdlagers,wiellagers,wielen opnieuw uitgebalanceerd,vering aangepast,topkoffer eraf,zijkoffers eraf,enz,enz.....tot er iemand uit de werkplaats met zijn hand over de voorband wreef....en daar waren inderdaad vreemde welvingen in te voelen,de dealer erbij gehaald en ik mocht onmiddelijk andere banden kiezen...ik heb toen tot ieders verbazing daar aanwezig resoluut voor Bridgestone gekozen (type op dat moment weet ik niet meer) en nooit meer last gehad van wat dan ook.
Heb sinds de Pan nog enkele motoren gehad maar ik rij nog steeds op Bridgestone rubber
Mijn nieuwe GSX werd geleverd met de BT-020 erop,heb ik 10.000 km mee gedaan zonder problemen,nu zijn ze er niet meer voor mijn fiets,dus was het logisch dat ik de opvolger nam,de BT-021,maar de bandenspecialist raadde me de BT-016 aan en die is nu ook weer aan vervanging toe,heb er wel 3000 km minder mee gedaan,maar wat een band
Ben zeer veel met duozitster en topkoffer van GIVI op weg en woon niet ver van de Ardennen,dus regelmatig tot tegen de schaamrand met het volste vertrouwen en de stabiliteit tegen illegale snelheden is fenomenaal.
Banden van andere merken zullen ongetwijfeld ook wel goed zijn,maar ikzelf heb er geen ervaring mee.(van Metzeler in't algemeen heb ik nog van dergelijke verhalen gehoord )