Yamaha FZ 750 met defecte cilinderkop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hasseman

MF veteraan
18 sep 2006
18.364
53
Wedde
Na 1.19.142 km kwam het droeve bericht van de dealer dat het blok/de kop vervangen moest worden.
De kosten hiervan zouden dermate worden dat ik besloten heb mijn FZ te koop aan te bieden.

defect omschreven in mijn niet technische bewoording:
'bus' waar nokkenas in draait is aluminium verdrukt/verzakt, komt tegen 'busje' van de kleppen aan.
Een of ander busje wat eruit moet om kleppen te kunnen stellen/controleren kan er niet meer uit.
Of zoals er op de rekening staat; cilinderkop defect.


FZ 2 kk
datum eerste toelating: 01 03 1990
km stand 119142 (en een beetje)
Recent remmen voor en achter gereviseerd.
Banden zitten er +- 2000 km op.
Achterband: ContiGo 150/70/18
Voorband: ContiGo 110/80/17

lichte kuipschade links. (krassen)


Motor heeft winter van 2007/2008 in z'n geheel gereden.
2008/2009 tot aan de sneeuwval nov. 2008.


Heeft mij tot op heden niet laten staan. Met pijn in het hart gaat ie nu in de verkoop.
Motor wordt als 1 geheel verkocht.
Is (nog) rijdbaar.

Op verzoek kan ik meer foto's mailen
full
 
Laatst bewerkt:
Oke, vast bedankt ik ga vanavond even in overleg met de geldbeheerdster :+
In ieder geval succes met de verkoop :X :Y
 
Laatst bewerkt:
Schade aan de cilinderkop is redelijk zeldzaam, aan de versnellingsbak komt vaker voor. Jijzelf of koper kan imho vrij goedkoop een schadeblok op de kop tikken en dan de cilinderkop overzetten. Heb je voor een nette prijs weer een hele fijne motor.
 
Schade aan de cilinderkop is redelijk zeldzaam, aan de versnellingsbak komt vaker voor. Jijzelf of koper kan imho vrij goedkoop een schadeblok op de kop tikken en dan de cilinderkop overzetten. Heb je voor een nette prijs weer een hele fijne motor.


Doe een bod ;)

ik heb zelf niet de kennis in huis om zelf een nieuwe kop/blok te plaatsen. Dus daar komen ook extra kosten voor mij.
Vandaar dat ik tot verkoop over ga.
 
na 1.19.142 km !!!

abn

119142 km (honder-negentien-duizend -honderd-tweëenveertig)




das nie misselijk zo'n km stand !!




kickje alleen al voor de km stand .......
 
Schade aan de cilinderkop is redelijk zeldzaam, aan de versnellingsbak komt vaker voor. Jijzelf of koper kan imho vrij goedkoop een schadeblok op de kop tikken en dan de cilinderkop overzetten. Heb je voor een nette prijs weer een hele fijne motor.




kopen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan