Ok, dank voor de tip. Echter, google vind niet direct iets dat de deodorantproef uitlegt en de metasearch heb ik ook deels doorzocht. De volleybalvereniging kan me helaas niet verder helpen.
Zonder gekheid, heb je wellicht een directe link naar een uitleg van de deo-proef?
Routine-dingen allemaal helder?
- vuil in tank op kraan(zeefjes)
- tankventilatie (proef bij droog weer en niet te volle tank: rijden zonder dop)
- bougieKAPJE(s); soms onzichtbaar/onmeetbaar ziek, dankzij moderne ontstorings-techniek
- knieken/beklemmingen/verstoppingen van slangen
- brandstoffilter en eventueel extra zeefje op vlotterkamerinvoer schoon?
- vlotterkamer(s) schoon (met kraan dicht aftappen indien daar een speciaal schroefje voor onderaan aanwezig is; schroefje dicht, kraan open en na een paar seconden nog eens kraan dicht en aftappen).
Indien carbs:
- rubber spruitstukken tussen carb en blok (on)dicht; lekkage ter grootte van 1 speldeprik reeds heel erg; proef, niet zo kwistig dat luchtfilter mee-snuift: bij stationair draaiende motor deodorant op rubber nevelen (veranderend toerental duidt op lekkage). Remmenreiniger werkt ook maar is minder vriendelijk tegen rubber.
- vlotterkamerventilatie ("overloop") moet absoluut open ademen tussen inwendige van vlotterkamer en vrije uiteinde(n)
- vlotternaaldje en sluitopening checken onder vergrootglas, vooral als daar kleine kunststof/rubber dingseltjes zitten, puntje en opvang daarvan goed bekijken
Dynojetten op die Fazer heeft helemaal geen zin. Het blok staat af-fabriek al nét ff te rijk afgesteld, waardoor een open pijp met een K&N al een paar pk winst geeft. Je hoeft er dan niets aan te veranderen. Voor de Euro2 kwam kon een fabrikant een fiets nog knap afstellen.....
Er is zelfs geen kitje voor de Fazer, juist om die reden.
Ik heb wel begrepen dat dat bij een R1 zo is. Of dat ook voor de Fazer is, moet ik van je aannemen.
Kan sowieso geen kwaad om hem ernaar te laten kijken. Of dan de oplossing in de richting van alleen schoonmaken of dynojet zit maakt mij uiteraard niet uit. Als ie maar lekker rijdt over het normale toerengebied (vanaf +/- 1200 rpm). Ben iig benieuwd wat zijn oordeel zal zijn.
Een R1 is géén Fazer.....
Als deze man je een Dynokit aanraadt weet ik wel hoe laat het is........ Een dynokit is overigens iets anders als een run op de testbank, maar dat moge duidelijk zijn.
Hmz... naar nulpunt draaien en dan de voorgestelde slagen doen, zal wel ongeveer anderhalf zijn. En dan heb je nog kans dat het niet goed staat.Als je alle vier de mengselschroeven een halve slag linksom draait is het waarschijnlijk al weg.
Zo niet, dan kun je altijd nog de werkplaats inschakelen, die gebruiken een CO-meter.