Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

YAMAHA GTS1000 "the next"

yellowrider

MF veteraan
26 nov 2010
2.877
2.061
Een nieuw topic voor een nieuw project, dit keer niet in de rubriek streetfighters maar bij de categorie 'sport' aangezien het een sportief model wordt met plastic

De basis is zoals m'n vorige projecten weer een YAMAHA en wel een GTS dit keer:



De bedoeling is om deze weer een nieuwe look te geven "af-fabriek" anno 2013

Een filmpje: ik zou het niet beter kunnen verwoorden

Voor degene die (nog) niet voor ogen wat ik bedoel, hier een voorbeeld van m'n TRX project:



Project klaar:



Dus de GTS1000 gaat uit elkaar en wil hier ook een sportieve fiets van maken.
Ik heb al het een en ander voorbereid maar voorlopig ben ik er wel achter waarom er zelden een gts met een ander model voorwiel rijdt. De bevestiging van het wiel (naaf) valt deels buiten de velg-rand:



Hier een tekening. Het model is gebaseerd op hetgeen er achter ook in komt: 5-spaaks met enkele ophanging.



Ingedachte heb ik de bike al verbouwd met blauwe wielen, zwart frame en grijze kuip...
Maar o dat verrekte voorwiel

Ik zal proberen zoveel mogelijk foto's te plaatsen en minder te l.llen
Deze week gaat de zaag er in en dat wiel zal en moet er komen.....
We zullen zien.. Er is mij al iemand voor met dezelfde uitdaging: Roel Scheffers wie ook een gts verbouwd echter hij gaat voor een ander model als wat ik voor ogen heb.

Binnenkort de foto's van de sloop
 
Laatst bewerkt:
Zeg,stond deze niet op de parkeerplaats van assen,afgelopen zaterdag?
Mooi ding
 
Yellowrider heeft hem verkocht een aantal maanden geleden, dus denk dat hij het niet kan bevestigen.....En dat geld gaat weer in dit project

Klopt!

Er moeten clip-ons op dus er moet heel wat ruimte gemaakt worden:



Zoals bij de TRX komt ook hier weer de uitlaat onder het blok en een eindstuk welke afgeschuint is maar dan dubbel :

 
ik snap niet wat iedereen zo lelijk vind aan de GTS, ik vind het (zeker voor zijn tijd van introductie!) een best knap ontwikkelde fiets al kijk je naar het onderliggende bouwwerk.

en in die tijd waren volledig gekuipte fietsen (CBR1000, FZR1000, BMW K1 etc etc etc) gewoon de norm