Yamaha MT-03 2006 buddyseat

Stunaqua

Rookie
4 jan 2022
5
0
Hallo mede-motorrijders,

Na de afgelopen winterstop is mijn accu helaas leeggelopen. Ik wou graag de accu weer opladen alleen ik kom erachter dat ik mijn sleutel ben kwijtgeraakt voor mijn buddyseat. Weet iemand een handige oplossing om mijn buddyseat er toch af te krijgen?

Ik wil de motor namelijk weer rijklaar maken.

Alvast bedankt voor iedereen die mee denkt!
 
Als je een sleutel gevonden hebt zou ik beginnen met wat WD40 in het slotgat te spuiten en dan voorzichtig met de sleutel het slot gangbaar proberen te maken. En ook wat druk uitoefenen op het zadel zodat het slot vrij kan draaien. Maar je kan ook nog even wachten op wat meer tips van de experts :P
 
Je zegt wel twee verschillende dingen.
Heb je geen sleutel of zit het slot vast?
Ik ben mijn sleutel kwijt. Er is hier volgens mij een nieuw slot in gekomen. Maar van die gene van wie ik het gekocht heb. Geeft wel aan dat ik aan een bepaald draadje kan trekken, om zo het slot los te krijgen?
 
Wat was je eigenlijk van plan met het contactslot, als je geen sleutel hebt? of met de tankdop
Ik heb wel een sleutel voor het contact en tankdop. Ik heb geen sleutel van het zadel die er af moet om mijn accu op te laden. Dit slot op het zadel is een ander en heb geen sleutel hiervan meer. Die is kwijtgeraakt in de verhuizing..
 
ja lastig.

Ik zit even te kijken wat een slotenset kost, maar die is nieuw niet meer leverbaar (voor zover ik kan zien, maar vraag het even na bij de merkdealer)
Het lijkt ook zo te zijn dat het een chipsleutel is, wat het uitwisselen van een complete set ook niet makkelijker maakt vermoed ik, want naast de sleutel zal er een brein zijn wat een sleutel moet lezen en goedkeuren...

Ik zou even gaan zoeken wat een gebruikt zadeltje kost, als dat te overzien is die slopen, slot er uit, en dan naar de sleutelmaker en vragen of hij een sleutel kan namaken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan