Yamaha MT-07 topic, deel 4

waarom niet gewoon door een professional laten doen op de testbank? zo duur is dat ook weer niet (100 euro duurder dan die boven mij)
 
ik heb mijn motor laten tunen door iemand die weet wat hij doet en als ik iets anders wil ga ik terug en word het veranderd

Netjes!
Maar sommige mensen willen het zelf doen of hebben niet de contacten dat het gratis voor ze gedaan wordt...
 
Welkom bij de club 😎
Mooie motor idd 😜

Voor tips voor mods zou ik adviseren ook eens de vorige delen door te lezen;
Deel I
Deel II
Deel III

Kost iets aan tijd maar staat wel hele interessante info in dus loont zeker de moeite!

Je hebt er in ieder geval al een goede uitlaat en verkorte kentekenplaat houder onder zitten dus die heb je vast te pakken 😃
Thankz!!!
Ik ben druk bezig met terug lezen😆
 
Ik ben van plan het onderhoud aan de mt zelf te gaan doen.. ik zie dat er 10w40 olie in moet, filter heb ik al gehaald.

Wat ik niet kan vinden is of er full of half synthetische olie in moet, weten jullie dit?

Volgens t boekje yamalube, daar zal ik me ook maar aan houden of zijn er betere alternatieven?
 
Een vriend van mij die aan het lessen is (A2 Rijbewijs) wil graag dat ik morgen mee ga om te kijken naar deze MT-07:


Wat is jullie eerste indruk hiervan? Ik vind het een hoop geld voor een MT07, maar er zitten wel goede opties op.
Nog zwakke punten bij een MT07 om op te letten?
 
Een vriend van mij die aan het lessen is (A2 Rijbewijs) wil graag dat ik morgen mee ga om te kijken naar deze MT-07:


Wat is jullie eerste indruk hiervan? Ik vind het een hoop geld voor een MT07, maar er zitten wel goede opties op.

Maar er zitten daarentegen wel een hoop extra’s op. Ik zou gewoon gaan bieden en kijken tot waar je kunt zakken met de prijs.
 
Ik ben van plan het onderhoud aan de mt zelf te gaan doen.. ik zie dat er 10w40 olie in moet, filter heb ik al gehaald.

Wat ik niet kan vinden is of er full of half synthetische olie in moet, weten jullie dit?

Volgens t boekje yamalube, daar zal ik me ook maar aan houden of zijn er betere alternatieven?

Ik heb een maandje geleden olie + oliefilter vervangen en ben toen voor 10W40 half synthetisch gegaan van Castrol.
 
Is het niet zo dat als je eenmaal synthetisch gebruikt hebt, je niet terug kunt naar half synthetisch? Ik meende dat ergens gelezen te hebben
 
Ik ben van plan het onderhoud aan de mt zelf te gaan doen.. ik zie dat er 10w40 olie in moet, filter heb ik al gehaald.

Wat ik niet kan vinden is of er full of half synthetische olie in moet, weten jullie dit?

Volgens t boekje yamalube, daar zal ik me ook maar aan houden of zijn er betere alternatieven?
Ik knikker er gewoon 10w40 halfsyntheet van Motul er in.

Persoonlijk hecht ik echt 0,0 waarde aan wat voor merk er in moet/gaat. Aangezien er met de MT per jaar max 2000-3000 km gereden wordt en jaarlijks een oliewissel krijgt, zou er ook Action olie in kunnen, als het maar smeert.
 
Een vriend van mij die aan het lessen is (A2 Rijbewijs) wil graag dat ik morgen mee ga om te kijken naar deze MT-07:


Wat is jullie eerste indruk hiervan? Ik vind het een hoop geld voor een MT07, maar er zitten wel goede opties op.
Nog zwakke punten bij een MT07 om op te letten?

De vering, maar dat is bij deze MT zo te zien opgelost :9
Vond de prijs op het eerste gezicht hoog, maar als je naar alle extra's kijkt is het wel begrijpelijk. Deze MT ziet er wel superstrak uit btw 8-)
 
Is het niet zo dat als je eenmaal synthetisch gebruikt hebt, je niet terug kunt naar half synthetisch? Ik meende dat ergens gelezen te hebben

Volgens mij maakt het weinig uit. Er is altijd wel iemand die een kennis kent die een neef kent die problemen met de koppeling heeft gekregen na het mengen van vol met half synteet. N=1 dus.

Kijk bijvoorbeeld wat Mobil hier zelf al over zegt:

1409233
 
Volgens mij maakt het weinig uit. Er is altijd wel iemand die een kennis kent die een neef kent die problemen met de koppeling heeft gekregen na het mengen van vol met half synteet. N=1 dus.

Kijk bijvoorbeeld wat Mobil hier zelf al over zegt:

Bekijk bijlage 1409233

Dan zal het wel inderdaad via via info zijn. Laten we vooral geen olie discussie starten, die loopt al in een apart topic
 
Een vriend van mij die aan het lessen is (A2 Rijbewijs) wil graag dat ik morgen mee ga om te kijken naar deze MT-07:


Wat is jullie eerste indruk hiervan? Ik vind het een hoop geld voor een MT07, maar er zitten wel goede opties op.
Nog zwakke punten bij een MT07 om op te letten?
Iets om rekening mee te houden, deze motor kan niet van 35kw naar vol vermogen worden omgezet.
 
Dan zal het wel inderdaad via via info zijn. Laten we vooral geen olie discussie starten, die loopt al in een apart topic

Inderdaad een olie discussie is niet nodig, gewoon 10w40 en erachter proberen te komen wat er nu inzit qua syntheet en dat aanhouden. Bedankt voor jullie reacties!!
 
Hallo,

Na heel vroeger hier wel is lid te zijn geweest heb ik mij maar weer is aangemeld. Ongeveer 14 jaar geleden heb ik een tijdje Ducati SS 750 nuda gereden. Daarna een hele lange tijd niets en twee jaar geleden een Buell Ulysses gekocht. Uit eindelijk was dat toch niet helemaal wat ik zocht en sinds deze week een zo goed als nieuwe Yam MT-07 gekocht.

Had 220km op de klok staan maar vorige eigenaar vond hem te klein.Super fijne fiets, rijd echt leuk.

Wat me wel al op viel, ik heb hem vol getankt, en het eerste blokje van de meter ging na +_-40km weg, het tweede blokje volgde ongeveer 15km later en zit nu net boven de 100 en blokje drie is nog niet weg. Hebben andere ook deze ervaring met de benzine meter?
 

Bijlagen

  • 20190713_173235.jpg
    20190713_173235.jpg
    294 KB · Weergaven: 17
Een vriend van mij die aan het lessen is (A2 Rijbewijs) wil graag dat ik morgen mee ga om te kijken naar deze MT-07:


Wat is jullie eerste indruk hiervan? Ik vind het een hoop geld voor een MT07, maar er zitten wel goede opties op.
Nog zwakke punten bij een MT07 om op te letten?

Dit was een van de redenen dat ik een nieuwe gekocht heb... was me ongeveer 600 euro meer inclusief akrapovic uitlaat....
Dan heb je wel een nieuwe bike...
 
Hallo,

Na heel vroeger hier wel is lid te zijn geweest heb ik mij maar weer is aangemeld. Ongeveer 14 jaar geleden heb ik een tijdje Ducati SS 750 nuda gereden. Daarna een hele lange tijd niets en twee jaar geleden een Buell Ulysses gekocht. Uit eindelijk was dat toch niet helemaal wat ik zocht en sinds deze week een zo goed als nieuwe Yam MT-07 gekocht.

Had 220km op de klok staan maar vorige eigenaar vond hem te klein.Super fijne fiets, rijd echt leuk.

Wat me wel al op viel, ik heb hem vol getankt, en het eerste blokje van de meter ging na +_-40km weg, het tweede blokje volgde ongeveer 15km later en zit nu net boven de 100 en blokje drie is nog niet weg. Hebben andere ook deze ervaring met de benzine meter?
Jerrycan op je rug en lekker scheuren tot je tank leeg is. Dan weet je hoeveel km je kan rijden op een tank.
MT07 is trouwens bijna net zo zuinig als mijn oude X1. (Alleen niet zo snel...)
 
Hallo,

Na heel vroeger hier wel is lid te zijn geweest heb ik mij maar weer is aangemeld. Ongeveer 14 jaar geleden heb ik een tijdje Ducati SS 750 nuda gereden. Daarna een hele lange tijd niets en twee jaar geleden een Buell Ulysses gekocht. Uit eindelijk was dat toch niet helemaal wat ik zocht en sinds deze week een zo goed als nieuwe Yam MT-07 gekocht.

Had 220km op de klok staan maar vorige eigenaar vond hem te klein.Super fijne fiets, rijd echt leuk.

Wat me wel al op viel, ik heb hem vol getankt, en het eerste blokje van de meter ging na +_-40km weg, het tweede blokje volgde ongeveer 15km later en zit nu net boven de 100 en blokje drie is nog niet weg. Hebben andere ook deze ervaring met de benzine meter?

Die meter is bij mij ook niet bijster accuraat.. zelf ben ik een vroege tanker, als het laatste blokje weg is gaat deze knipperen en rij je op reserve, dit haal ik eigenlijk nooit. Bij 1 blokje ga ik al gauw tanken, de laatste keer kon ik er net 9 liter in gooien...

Nette bike trouwens :t
 
Een vriend van mij die aan het lessen is (A2 Rijbewijs) wil graag dat ik morgen mee ga om te kijken naar deze MT-07:


Wat is jullie eerste indruk hiervan? Ik vind het een hoop geld voor een MT07, maar er zitten wel goede opties op.
Nog zwakke punten bij een MT07 om op te letten?

Voor de opties die erop zitten is dit best een prima prijs hoor. Ik verwacht dat je er toch nog wel 250 vanaf kunt lullen 😁
Zie verder idd de opmerking van Steffex.

Hallo,

Na heel vroeger hier wel is lid te zijn geweest heb ik mij maar weer is aangemeld. Ongeveer 14 jaar geleden heb ik een tijdje Ducati SS 750 nuda gereden. Daarna een hele lange tijd niets en twee jaar geleden een Buell Ulysses gekocht. Uit eindelijk was dat toch niet helemaal wat ik zocht en sinds deze week een zo goed als nieuwe Yam MT-07 gekocht.

Had 220km op de klok staan maar vorige eigenaar vond hem te klein.Super fijne fiets, rijd echt leuk.

Wat me wel al op viel, ik heb hem vol getankt, en het eerste blokje van de meter ging na +_-40km weg, het tweede blokje volgde ongeveer 15km later en zit nu net boven de 100 en blokje drie is nog niet weg. Hebben andere ook deze ervaring met de benzine meter?

Welkom 😎

Ik heb mijn MT07 ook nog niet zo lang (+- 700km) dus nog niet super veel tankbeurten gehad. Onlangs reed ik na een ritje zo'n 30km (in totaal 230 op die tank) in de reserve en toen ging er maar 10L bij... ofwel er zat nog 4L in... Vandaag een ritje gemaakt (volgegooid voor ik begon) van 220km en hij staat nu op het laatste blokje. Ofwel ook nog de nodige reserve over. Er valt dus niet heel veel over te zeggen. Hangt dus ook heel erg van je rijstijl af.
 
. Onlangs reed ik na een ritje zo'n 30km (in totaal 230 op die tank) in de reserve en toen ging er maar 10L bij... ofwel er zat nog 4L in... Vandaag een ritje gemaakt (volgegooid voor ik begon) van 220km en hij staat nu op het laatste blokje. Ofwel ook nog de nodige reserve over. Er valt dus niet heel veel over te zeggen. Hangt dus ook heel erg van je rijstijl af.

Ik heb eens getankt op 240 km (begon toch al wat angst zweet te krijgen , geen tankstation te vinden _O- )
Uiteindelijk ging daar ook maar een goeie 10L in .

Heeft iemand ooit zijn MT echt leeg gereden? Met reserve en alles? Best benieuwd naar
 
Wat is een leuke uitlaat voor de mt 07? Waar je van die mooie doffe klappen uit krijgt?
Mijn MIVV GP Carbon maakt echt lekkere klappen, met name direct na het schakelen in hogere toeren.


Ik heb eens getankt op 240 km (begon toch al wat angst zweet te krijgen , geen tankstation te vinden _O- )
Uiteindelijk ging daar ook maar een goeie 10L in .

Heeft iemand ooit zijn MT echt leeg gereden? Met reserve en alles? Best benieuwd naar
Wat mij inderdaad opvalt is dat de MT snel aangeeft dat de tank bijna leeg is.. Meestal ga ik tanken als er nog 1 zo'n blokje over is. Dan gaat er een kleine 8 liter in de tank. Dat is wel een nadeel vind ik..
 
Terug
Bovenaan Onderaan