Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Yamaha MT-07 topic, deel 4


Bedankt voor jullie antwoorden! Ik denk dat ik voornamelijk zelf op de motor zou gaan rijden en heel af en toe iemand meeneem met (lange) tourritten. Als ik merk dat de 07 hier tekort in schiet kan ik altijd daarna nog een tourmotor aanschaffen. Wel twijfel ik tussen de Mt07 en Mt09. Ik hoor gek genoeg vaak meer positieve verhalen over de Mt07 dan de 09.
 
Wel twijfel ik tussen de Mt07 en Mt09. Ik hoor gek genoeg vaak meer positieve verhalen over de Mt07 dan de 09.

De enige manier om die twijfels weg te nemen is door het zelf te gaan ervaren. Ik had zelf m'n zinnen compleet op de MT-09 gezet, totdat ik ze beiden had proefgereden. De MT-07 vind ik persoonlijk een stuk leuker, maar dat kan voor jou maar zo anders zijn...
 
Ga ik doen! De Mt-07 heb ik mijn rijlessen op gevolgd en dat vond ik sowieso al een hele fijne motor
 
Vindt de 09 zéker geen goed idee als 1e motor, of 2e motor wellicht.......
Tis leuk speelgoed, het is een gifkikkertje, heeft een reputatoe, en dat is met een reden... ..
Ben je wat bravourig aangelegd, of wat testosteron teveel, dan raad ik hem af als 1e fiets.. Brengt je gauwer in de problemen, dan dat jij je eruit kan halen..
 

Lijkt mij wel meevallen als je hem in het begin in de B stand houdt... uiteindelijk ligt het allemaal aan je rechterhand
 
Lijkt mij wel meevallen als je hem in het begin in de B stand houdt... uiteindelijk ligt het allemaal aan je rechterhand

Heb een tijdje geleden op de MT-09 (naked versie) gereden. In de aggresieve stand is ie best wel snel. Het voorwiel kiest zo het luchtruim . De andere standen weet ik niet, daar heb ik niet mee gereden.

Wel heb ik de standaard stand op de MT-09 Tracer GT uitvoering gereden. Gister een proefrit op gemaakt. Het lukte mij niet de andere standen te proberen, zitten zoveel knopjes op . In de standaard setting pakt de Tracer GT heel voorspelbaar op. Hoeft tot een kilometer of 80 zeker niet onder te doen voor de MT-07. Maar goed dat vond ik van de MT-07 in tegenstelling tot de MT-09 in agressieve stand ook. Als je de MT-07 goed op zijn donder geeft, wil ie echt wel vooruit. De vering van de MT-09/MT09 Tracer GT vond ik wel beter. Ligt als een blok op de weg.
 

Ik heb vandaag mijn mt 07 eens losgelaten op de posbank en wat mij echt opviel is hoe de vering zoveel verbetert is... Ik had eerst een 2016 versie waar de kont steeds op en neer van stuiterde. Wat nu echt weg is maar wel merk ik dat kleine hobbeltjes etc niet zo opgevangen worden logisch natuurlijk.
Kan niet wachten tot de 1000km beurt en hem daarna helemaal lostrekken. Vorige week vrijdag opgehaald en er nu 550km opgezet!
 

Hopelijk blijft de Posbank open voor motorrijders Merk je veel verschil met de oudere Mt07? Ook met bijvoorbeeld het (passagiers)zadel? Veel rijplezier op je nieuwe Mt07!
 
Voor mij zit het verschil hem in de vering en cosmetisch dan. Over het passagiers zadel kan ik niks zeggen omdat ik daar nooit opzit
 

Zitten daar mappings op die je kunt kiezen tijdens het rijden?
 
Zitten daar mappings op die je kunt kiezen tijdens het rijden?

Yepz, drie standen idd zoals Theodt al aan geeft. Bij de MT-09 heb ik hem alleen op stand A (aggresief of sportief, net hoe je het noemt) gehad. Traction controle zal ook wel instelbaar zijn. Bij de Tracer 900 GT zaten er ieder geval 2 Traction controle standen op.
 
Is er hier al eens iemand geweest die een USD fork in zijn mt07 heeft geplaatst en heeft laten plaatsen ??

Kwam wat tegen op internet en het ziet er wel bruut uit..
Je bedoelt upside down? Je weet dat dat op de normale weg en ook amateur racerij helemaal 0 effect heeft he?
 
Zo'n usd voorvork leek mij ook wel een gaaf idee. Van een MT09 leek mij wel een mooie (ivm hetzelfde voorwiel) en dan met radiale remmerij
Maar dan zal ook het t-stuk en kroonplaat aangepast moeten worden. En dan nog geen idee hoe het uitpakt met de lengte tov de oem rsu voorvork.
 

Mt09 vork is sowieso te lang. Wat eventueel past is een gsxr600 vork of een Ducati 1098 vork. Laatste is 2 cm langer als huidige vork maar dit is opgevangen door de poten iets door je bovenste kroonplaat te laten steken, echter moet je wel een hele nieuwe kroonplaat laten frezen. Ik denk dat er met speciale opmaat gemaakte adapters op je as het originele wiel wel weer past.

Begreep ook dat een R6 vork redelijk past maar is qua lengte weer net wat korter waardoor je motor voorover staat, dan zou je achterzijde ook wat moeten verlagen om weer gelijk te trekken.

Je ontkomt er ook niet aan om een nieuwe kroonplaat te laten frezen, al met al duur geintje als je het zelf niet kan of geen vrienden hebt die het voor een vriendenprijsje kunnen doen.
 
Precies, denk dat ik dat idee maar laat varen. Madame boeit het toch ook niet...
 
Beste mt rijders!

Nu wil ik graag een andere kentekenhouder op mijn motor zetten alleen kan ik dus niet kiezen welke... kunnen jullie misschien een foto droppen van welke je erop hebt zitten?