Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Flink wat mee gereden inmiddels, lekker diep geluid! Kan me niet voorstellen dat mensen dan nog de killer eruit halen trouwens, dit is al best pittig.

Het lijkt wel alsof het blok iets rauwer loopt. Anderen hier dat ook gemerkt nadat ze andere uitlaat hadden?
 
Flink wat mee gereden inmiddels, lekker diep geluid! Kan me niet voorstellen dat mensen dan nog de killer eruit halen trouwens, dit is al best pittig.

Het lijkt wel alsof het blok iets rauwer loopt. Anderen hier dat ook gemerkt nadat ze andere uitlaat hadden?

De MT09 zou ik laten afstellen met een volledig systeem. Vaak lopen ze veels te arm. Het (kan) op lange termijn wel schadelijk voor de motor zijn.

Druijff Racing is inderdaad aan te raden. 3 weken geleden is mijn XSR900 daar onder ander genomen. Gasrespons is beter, loopt overal veel mooier, geen gestotter meer in de lagere toeren. Rond de 12 pk erbij en iets van 14nm koppel als ik het mij goed herinner.

Restricties en foutmeldingen zijn eruit gehaald. O2 sensor is niet meer nodig en de fan aanslag temp wat verlaagd omdat deze pas aanslaat bij 105 volgens mij. Nu bij 95.

Verbruik is hetzelfde voor mij gebleven.
 
Hoi

Heeft iemand al eens via display Co ingesteld

Staat Standaart op 0

Heb gelezen dat sommige dit veranderen met akra naar 14 per cilinder

En met andere luchtfilter naar 20

enand ervaring mee
 
De MT09 zou ik laten afstellen met een volledig systeem. Vaak lopen ze veels te arm. Het (kan) op lange termijn wel schadelijk voor de motor zijn.

Druijff Racing is inderdaad aan te raden. 3 weken geleden is mijn XSR900 daar onder ander genomen. Gasrespons is beter, loopt overal veel mooier, geen gestotter meer in de lagere toeren. Rond de 12 pk erbij en iets van 14nm koppel als ik het mij goed herinner.

Restricties en foutmeldingen zijn eruit gehaald. O2 sensor is niet meer nodig en de fan aanslag temp wat verlaagd omdat deze pas aanslaat bij 105 volgens mij. Nu bij 95.

Verbruik is hetzelfde voor mij gebleven.
Mag ik vragen waar je dit heb laten doen, ik ben opzoek naar een adres om de Mijne te laten afstellen.
 
De MT09 zou ik laten afstellen met een volledig systeem. Vaak lopen ze veels te arm. Het (kan) op lange termijn wel schadelijk voor de motor zijn.

Druijff Racing is inderdaad aan te raden. 3 weken geleden is mijn XSR900 daar onder ander genomen. Gasrespons is beter, loopt overal veel mooier, geen gestotter meer in de lagere toeren. Rond de 12 pk erbij en iets van 14nm koppel als ik het mij goed herinner.

Restricties en foutmeldingen zijn eruit gehaald. O2 sensor is niet meer nodig en de fan aanslag temp wat verlaagd omdat deze pas aanslaat bij 105 volgens mij. Nu bij 95.

Verbruik is hetzelfde voor mij gebleven.

Nice! Thanks, zal ze eens bellen. Extra vermogen is leuk, maar wil vooral dat hij wat lekkerder gaat lopen. Zit nu echt een rauwer geluid in van 4.000tpm. Zit in t blok, niet de uitlaat. En hoop dat hij iets soepeler loopt bij gas los. Roffelt er nu wel zeer op los namelijk.
 
Nice! Thanks, zal ze eens bellen. Extra vermogen is leuk, maar wil vooral dat hij wat lekkerder gaat lopen. Zit nu echt een rauwer geluid in van 4.000tpm. Zit in t blok, niet de uitlaat. En hoop dat hij iets soepeler loopt bij gas los. Roffelt er nu wel zeer op los namelijk.

Die roffel zal er voor het grootste gedeelte uitgaan als deze goed is afgesteld, gebeurt nu omdat de motor te arm loopt. Hij kan de klep wel open of dicht doen van de uitlaat zodat je kan kiezen of je de roffel (al dan in mindere maten) wilt houden ja/nee. Maar voor een uitleg moet je dat aan hem vragen haha.
 
Die roffel zal er voor het grootste gedeelte uitgaan als deze goed is afgesteld, gebeurt nu omdat de motor te arm loopt. Hij kan de klep wel open of dicht doen van de uitlaat zodat je kan kiezen of je de roffel (al dan in mindere maten) wilt houden ja/nee. Maar voor een uitleg moet je dat aan hem vragen haha.

Ik had ook het idee dat mijn motor iets warmer werd met de andere uitlaat, had je dat ook of weleens gehoord?

Ik heb Druijf even een mail gestuurd, hoor daar toch veel goeds over.
 
Ik had ook het idee dat mijn motor iets warmer werd met de andere uitlaat, had je dat ook of weleens gehoord?

Ik heb Druijf even een mail gestuurd, hoor daar toch veel goeds over.

Kan te maken hebben met dat de motor te arm loopt en daardoor dus meer hitte gaat genereren. Maar hoe dat precies zit durf ik niet te zeggen. Persoonlijk niet echt op gelet/gemerkt.
 
Kan te maken hebben met dat de motor te arm loopt en daardoor dus meer hitte gaat genereren. Maar hoe dat precies zit durf ik niet te zeggen. Persoonlijk niet echt op gelet/gemerkt.

Ja miss verbeeld ik t me. Net weer rondje gereden en even goed opgelet. Lijkt alsof hij meer trillingen heeft dan voorheen en ook iets meer “tikt” in t blok.
 
Goedenavond MT-09 rijders. Afgelopen weekend mijn supersport (R6 2008) ingeruild voor een nieuwe MT-09 SP. Gister het sportpakket opgehaald en gemonteerd, evenals koso handvatverwarming. Het sportpakket leek wel een ikea bouwpakket.... Wat een gedoe om te monteren. Met een beetje geluk komen morgen de akra racing line carbon en sp connect met draadloos laden houder binnen. Dan ben ik voorlopig uitgesleuteld en ga ik er vooral van genieten!!
 

Bijlagen

  • 9F57671D-E36F-4DD9-BDB3-1BA5E2EC1564.jpeg
    9F57671D-E36F-4DD9-BDB3-1BA5E2EC1564.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 25
  • BA82D48C-F22F-4516-B69E-589DD63A90F8.jpeg
    BA82D48C-F22F-4516-B69E-589DD63A90F8.jpeg
    440,5 KB · Weergaven: 26
  • AF38076C-3103-427B-8740-6EBBB5F4DBD8.jpeg
    AF38076C-3103-427B-8740-6EBBB5F4DBD8.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 28
  • 5E693E3B-6C7D-4F36-A329-F35AD3A3D352.jpeg
    5E693E3B-6C7D-4F36-A329-F35AD3A3D352.jpeg
    994,3 KB · Weergaven: 34
  • 3CFB8760-AAC5-4395-9D69-0570218C3674.jpeg
    3CFB8760-AAC5-4395-9D69-0570218C3674.jpeg
    938,7 KB · Weergaven: 27
Zo de Akra zit er ook onder, wat een verschil! Wat is dat genieten zeg!! Compleet andere motor. Diepe sound, roffel met overschakelen op de quickshifter en af en toe een flinke klap uit de uitlaat. De knallen zijn ook vrij onvoorspelbaar en daardoor extra leuk. Vraag me af wat er gebeurt als die killer er ook nog uit gaat... denk niet dat de buurt me dat in dank af neemt, en er moet een extra zwaar filter in de oordoppen denk ik.
 

Bijlagen

  • 11D1BE00-BF60-4789-8740-DD9A336E9213.jpeg
    11D1BE00-BF60-4789-8740-DD9A336E9213.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 28
  • B8078EB0-2CC8-490B-ABF2-C581B56CE76E.jpeg
    B8078EB0-2CC8-490B-ABF2-C581B56CE76E.jpeg
    2,1 MB · Weergaven: 29
Supervet! Heb ook nog lang over die Akra nagedacht, maar wou uiteindelijk graag iets met e-keur.

Ben je nog van plan om een remap te doen? Ik vind mijn 09SP wel duidelijk rauwer lopen sinds m’n andere uitlaat.
 
Supervet! Heb ook nog lang over die Akra nagedacht, maar wou uiteindelijk graag iets met e-keur.

Ben je nog van plan om een remap te doen? Ik vind mijn 09SP wel duidelijk rauwer lopen sinds m’n andere uitlaat.
Er gaat zeker een remap komen, in de vorm van FT-ecu. Heb ooit geïnvesteerd in zo’n stekker voor m’n vorige R6. Even een bike side harness voor de mt 09 ecu bestellen en dan kan het remappen beginnen. Zag al een aantal leuke features in de software:
 

Bijlagen

  • BB14A684-3DC2-42E1-91DC-6FD692144F62.jpeg
    BB14A684-3DC2-42E1-91DC-6FD692144F62.jpeg
    2,5 MB · Weergaven: 30
Laatst bewerkt:
Via een bekende een SC project op de kop weten te tikken, alleen ik ga toch de Akrapovic carbon kopen. Mocht iemand interesse hebben in de SC, stuur maar een dm.
 
Via een bekende een SC project op de kop weten te tikken, alleen ik ga toch de Akrapovic carbon kopen. Mocht iemand interesse hebben in de SC, stuur maar een dm.

Welke heb je en waarom toxh over naar de Akra?

Ik heb zelf de carbon akra maar ben gewoo benieuwd :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan