Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Tijdje geleden had ik gepost met de vraag over ervaringen met de streetbox van WP suspension op onze MT. Afgelopen Pasen heb ik een eerste langere rit gereden met deze kit. Toen ik met de MT bij de dealer vandaan reed, merkte ik al een behoorlijk verschil in stuurgedrag, en na de 350 kilometer van afgelopen weekend kan ik eigenlijk alleen maar enthousiast zijn. Wat een verbetering. Ik ben geen circuitrijder, maar wil op mooie bochtige wegen wel lekker kunnen sturen, en dat miste ik met de originele setup. Nu is dat helemaal anders. De machine stuurt makkelijker en voelt veel zekerder aan.

Ik wilde dat toch even delen.

Groet
 
IMG_0284.jpeg


Dit is mijn MT09, net gekocht, wat rijdt dat leuk zeg!
 
Ik heb op mijn 2018 SP een comfortzadel van Yamaha. Het standaard zadel is ongeveer een plank met flinterdun laagje schuim. Je zit met comfortzadel echt anders op de motor, (voor het gevoel) stuk hoger en benen iets meer uit elkaar. Maar ook een heel stuk comfortabeler gelukkig. Er is trouwens (bij mij iig) echt een verschil te merken of ik met leer of all-weatherbroek rijd, met leer blijft het ook na langere tijd wat beter uit te houden, met all-weather is dit duidelijk korter. Waar je echt op moet letten (iig op de gen. 2 modellen) is of je nog goed bij grond kunt komen met je voet als je stilstaat, mensen onder 1.80m zullen dit wellicht als onvoldoende ervaren.
Of dit bij jouw MT ook zo is weet ik niet exact, probeer het zou ik zeggen.


Is echt afhankelijk van de persoon. Ik heb een comfortzadel gekocht voor mijn SP '20 maar na 1 rit er ook weer afgehaald. Zat niet lekker en kreeg meer last van m'n kont. Nu met het standaardzadel er weer op een stuk beter..
 
Is echt afhankelijk van de persoon. Ik heb een comfortzadel gekocht voor mijn SP '20 maar na 1 rit er ook weer afgehaald. Zat niet lekker en kreeg meer last van m'n kont. Nu met het standaardzadel er weer op een stuk beter..
Rij je korte afstanden? (Minder dan 150km)
En ben je relatief licht?
Dan is het comfortzadel niet ideaal inderdaad.
 
Ik heb proefgereden met het normale zadel (150 km) en daarna het comfort zadel erop laten zetten. Beter maar nog steeds pijn in mijn stuitje na een uurtje zitten.
Ik draag textiel kleding. Voor mijn gevoel loopt het zadel te stijl op naar achteren. Ben niet licht (rond 95)
 
Ik heb proefgereden met het normale zadel (150 km) en daarna het comfort zadel erop laten zetten. Beter maar nog steeds pijn in mijn stuitje na een uurtje zitten.
Ik draag textiel kleding. Voor mijn gevoel loopt het zadel te stijl op naar achteren. Ben niet licht (rond 95)
Hmm, daar had ik geen last van (+-85kg).
Ik heb meerdere malen ritten gemaakt van meer dan 500km zonder problemen.
Bij de langere ritten droeg ik meestal leder maar sommige ritten ook met textiel en merkte weinig qua comfort.
 
Rij je korte afstanden? (Minder dan 150km)
En ben je relatief licht?
Dan is het comfortzadel niet ideaal inderdaad.
Wisselend en nee dat niet, kon er gewoon geen goede houding op krijgen oid. Met pijn in m'n stuitje van de fiets afgegaan en snel weer gewisseld.
 
Afgelopen vrijdag op circuit Zolder gereden en de mt-09 eens kunnen laten ademen! *O*
Circuitmotoren kunnen uitremmen,buitenom inhalen en zelfs R1's kunnen inhalen op de rechte stukken. :+ Het blijft toch een alleskunner onze motor,nog altijd gelukkig met men aankoop ervan 2 jaar geleden!
20220429nr036_Actiefoto_VR_2753.jpg
 

Bijlagen

  • 20220429nr036_Actiefoto_VR_2672.jpg
    20220429nr036_Actiefoto_VR_2672.jpg
    115,7 KB · Weergaven: 29
Ik ben opzoek naar een ander zadel.
Ik heb de bagster al gehad die vond ik helemaal niks vooral omdat die veel breder was. Hoe zit dat met de yamaha comfort seat?
Prima zadel. Duidelijk meer comfort dan het skateboardplankje wat er standaard op zit.

Zithoogte is hoger en je moet hem even “inzitten”. Uren achtereenvolgens zonder pijn aan de krent gereden.

Ik zou hem persoonlijk aanraden.
 
Vandaag weer een klein ritje gedaan met het standaard zadel ipv het comfort zadel. Na 2 uurtjes wel een beetje gevoelloze billen maar geen pijn in mijn stuitje ….. ben er nog niet echt uit
 
Na de originele S20's en daarna een set Michelin Power GP's (die me overigens erg verrast hebben!) dan nu toch maar eens de befaamde S22's uitproberen. *O*
IMG_20220506_113211.jpg
 
Ik heb gekozen voor de yamaha supermotard stijl zadel. Ik was te nieuwsgierig ernaar. Vandaag 3 uur gereden en zeer tevreden.
Ik had geen last meer van men rug, omdat je niet meer onderuitgezakt zit. Wat mij vooral positief verrast is de positie op de motor.. het rijd veel makkelijker en je zit niet steeds positie te zoeken op het zadel.
Ben benieuwd hoe een hele lange reis het doet.
 

Bijlagen

  • IMG-20220506-WA0001.jpeg
    IMG-20220506-WA0001.jpeg
    230,7 KB · Weergaven: 62
Vandaag weer even verder gegaan met modden. Langzamerhand wordt ie naar mijn zin:
(aan mijn professionele photoshop skills kunnen jullie wel nagaan wat het volgende klusje wordt.....)
halfaf.jpg
 
Ik heb gekozen voor de yamaha supermotard stijl zadel. Ik was te nieuwsgierig ernaar. Vandaag 3 uur gereden en zeer tevreden.
Ik had geen last meer van men rug, omdat je niet meer onderuitgezakt zit. Wat mij vooral positief verrast is de positie op de motor.. het rijd veel makkelijker en je zit niet steeds positie te zoeken op het zadel.
Ben benieuwd hoe een hele lange reis het doet.
Nice !

Ben ook benieuwd en dan ook nog beschikbaar worden voor een '21

Kan nog niet echt vriendjes worden met het comfort zadel. Gisteren na een ritje toch weer geruild met het plankje. Binnenkort maar eens een paar ritjes op het gewone zadel.
 
Vandaag weer even verder gegaan met modden. Langzamerhand wordt ie naar mijn zin:
(aan mijn professionele photoshop skills kunnen jullie wel nagaan wat het volgende klusje wordt.....)
Bekijk bijlage 1758638
Eerst een ander dingetje, dit was me al vanaf toen de eerste foto's van gen.3 op internet kwamen, een riser doorn in het oog.
Dus ben al voordat ik de motor had gekocht al op zoek gegaan naar anderen.
Deze kunnen bij het oud ijzer.;)


riserlong.jpg



En vervangen door deze:
risershort.jpg
 
Zal me ook maar eens melden, ik lees al een tijdje mee. Inmiddels heb ik ne een rsv 1000r en een tuono 1000r ook de stap gemaakt naar een cilinder meer. Wat een fijne motor is de MT.

WhatsApp Image 2022-05-09 at 5.19.31 PM.jpeg
 
Vandaag eindelijk de tijd gevonden om mijn abus schijfremslot te monteren. vindt het met deze beugel wel fijner dan iedere keer de zitting eraf te moeten halen. Nog even afwachten hoe het slot zich zo houdt met vuil ed.
IMG_20220513_201408.jpg

En zoals hier eerder in dit forum al werd getoond ook een ram mount aan de zijkant gemaakt zodat de tomtom niet te hoog komt.

IMG_20220513_201434.jpg

IMG_20220513_201450.jpg


nu alleen nog een mooiere oplossing vinden ipv de xgrip.
 
Terug
Bovenaan Onderaan