Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Hello MF'ers...

Enkele jaren geleden heb ik men Tracer verkocht (verbouwingen) en kwam er een abrupt einde aan mijn bijdrage's in het Tracer topic. 8-)
Ondertussen terug de drang gekregen om te rijden en mezelf maar een MT-09 gekocht aangezien de algemene rijeigenschappen van die blokjes me zeer goed "aanvullen".

En omdat foto's meer zeggen dan woorden:

Bij aankomst:
75627480_10157616629634666_6536864203590860800_o.jpg69820817_10157616629309666_2205487713908424704_o.jpg75446822_10157616628534666_5346885313132232704_o.jpg

Upgrade's:

Kleine plaathouder (ik vind het wat tegenslagen dus komt wss eentje bovenaan van TST industries)
received_857803187988604.jpeg

Wat SW motech spullen:
- Engage tanktas met GPS houdertje op de zak
- Valbescherming
received_1801876239937027.jpegreceived_2598936870171346.jpeg
20200103_124533.jpg

Setje Chinese spiegeltjes (lekker goedkoop). Dit om even te testen of deze positie me bevalt. Indien ja koop ik er betere aan.
20200103_124602.jpg20200103_124547.jpg

Camera mountje op een ram balletje.
20200103_124623.jpg

Kuipruitje (model Puig)
20200103_124527.jpg

Verder de standaard (fabrieks)bandjes eraf voor Michelin PR5 en gaat hij volgende week voor een aanpassing van de veren/shock richting BRS in Maastricht.

Grtzzzz
 

Top ding! Ik rijd de banden wel even snel op (gaan toch niet lang mee) en dan komt er inderdaad de P5 op ook bij mij.

Laat even weten hoe het ruitje bevalt, heb namelijk deze ook op het oog. Ben altijd bang voor geklapper tegen mij helm.

Met mijn kleine Puig op mijn oude 09 Geen last van maar deze is ietsjes hoger.
 
Welke ruit is dit? Loopt wel mooi mee met de lijnen van de motor. Heb zelf nog een mooie van Puig op het oog.

En nog gefeliciteerd, mooie fiets!

Dit betreft ook het tourruitje van Puig. Moet zeggen dat die mij prima bevalt. Grote oppervlakte scheelt veel schoonmaakwerk aan de achterkant van de tellerunit :t
 
Afgelopen tijd gezocht naar de beste/mooiste oplossing voor een telefoonhouder. Uiteindelijk voor QuadLock gegaan en vanmorgen op de MT-09 geschroefd. Erg blij met het resultaat, wou het graag zo strak mogelijk hebben.

Als het zo opentrekt eens een ritje maken.

981D8615-44D2-4874-9D87-A257A56E2831.jpeg


C75B2367-061E-4796-8282-27904F3A561D.jpeg
 
Vraagje mbt benzine "reserve". Gaat er bij de MT-09 een extra lampje branden? Ik heb tot op heden altijd getankt als hij op het laatste blokje stond, maar kom nooit verder dan 10-11 liter.
 
Nou ben even gaan koekeloeren voor een uitlaat voor mijn toekomstige SP.

Gaat waarschijnlijk een Leovince worden. Geluid is mooi vol met killer, en zonder echt een monster. Dus met e-keur om lekker in alle landen rond te tuffen. En een makkelijk te plaatsen killer.

Design is imo erg mooi, klein compact maar toch een wat luxe/agressieve uitstraling.
 

Bijlagen

  • LV ONE EVO NEW END CAP Black Edition_2.jpg
    LV ONE EVO NEW END CAP Black Edition_2.jpg
    18,3 KB · Weergaven: 12
  • leovince_14229E_MT09l.jpg
    leovince_14229E_MT09l.jpg
    69,2 KB · Weergaven: 15
Afgelopen tijd gezocht naar de beste/mooiste oplossing voor een telefoonhouder. Uiteindelijk voor QuadLock gegaan en vanmorgen op de MT-09 geschroefd. Erg blij met het resultaat, wou het graag zo strak mogelijk hebben.

Als het zo opentrekt eens een ritje maken.

Rij zelf ook al een tijdje met quad lock en blijft onder alle omstandigheden gewoon goed zitten.
Gelukkig zijn ze nu bezig met draadloos laden voor de motor, zodat je ook niet meer met snoertjes in de weer moet. Hopelijk voor de zomer gereed.
Voor navigeren alleen even je scherm op vergrendelen zetten, want met scherpe bochtjes wil hij anders nog wel eens kantelen;)
 
Nou ben even gaan koekeloeren voor een uitlaat voor mijn toekomstige SP.

Gaat waarschijnlijk een Leovince worden. Geluid is mooi vol met killer, en zonder echt een monster. Dus met e-keur om lekker in alle landen rond te tuffen. En een makkelijk te plaatsen killer.

Design is imo erg mooi, klein compact maar toch een wat luxe/agressieve uitstraling.

En toch maar alvast gekocht :P
 
Voor mijn 09 SP ben ik ook aan het rondkijken voor een andere uitlaat, aangezien hij net de 1.000 beurt heeft gehad. Op dit moment kom ik op een SC Project, Leo Vince of MIVV uit. Omdat ik het totale kostenplaatje wil inschatten vroeg ik mij af of je de motor opnieuw moet laten mappen na installatie van een andere uitlaat?

Ik denk dat ik de uitlaat zelf bestel en dan door lokale motor monteur laat plaatsen.
 
Je hoeft bij akra, met db killer, niet te mappen. De euro 3 heeft met db killer al een heeeel mooi geluid, een stuk harder dan de euro 4 variant. Bij andere merken ontkom je bijna niet aan een map.
 
Ik wil komende maanden misschien nog wat investeren om de looks van mijn MT te verbeteren. Ik denk aan andere kentekenplaathouder en LED knippers voor en achter. Misschien kunnen jullie, ter inspiratie, wat plaatjes posten van jullie aanpassingen voor en achter? Dan graag erbij vermelden welk merk/type knippers en kentekenplaathouder jullie hebben gemonteerd. Ik ben vooral geïnteresseerd in plaatjes van model 2014!
 
Ik wil komende maanden misschien nog wat investeren om de looks van mijn MT te verbeteren. Ik denk aan andere kentekenplaathouder en LED knippers voor en achter. Misschien kunnen jullie, ter inspiratie, wat plaatjes posten van jullie aanpassingen voor en achter? Dan graag erbij vermelden welk merk/type knippers en kentekenplaathouder jullie hebben gemonteerd. Ik ben vooral geïnteresseerd in plaatjes van model 2014!

Ik heb de korte kentekenplaathouder met de yamaha led plus lampjes. Ben er zeer blij mee omdat hier ook extra rijlichten en remlichten op zitten!
 

Bijlagen

  • 3D3AF088-97C5-47DD-9E3F-04E31216C8B3.jpeg
    3D3AF088-97C5-47DD-9E3F-04E31216C8B3.jpeg
    140,2 KB · Weergaven: 26
Zie post boven mij... Extreem blij mee... nou ja, kost wel wat... ik heb ze allemaal van Yamaha..
Vergeet ook de gilles tooling hendels niet... mooi, en prijzig, maar dat laatste vergeet je al na 1 week...
 
Nou die van mij staat thuis. Erg blij mee. :D

Ruitje komt vandaag binnen, en de uitlaat volgende week.

Kleine knippers, kleine kentekenplaat houder (laag) handvatverwarming, en een tankpad zitter er op via de dealer.

Voordeel is dat je niet meer hoeft in te rijden tegenwoordig.
 

Bijlagen

  • 20200111_143441.jpg
    20200111_143441.jpg
    263,6 KB · Weergaven: 27
  • 20200111_143434.jpg
    20200111_143434.jpg
    373,8 KB · Weergaven: 30
Laatst bewerkt:
Nou die van mij staat thuis. Erg blij mee. :D

Ruitje komt vandaag binnen, en de uitlaat volgende week.

Kleine knippers, kleine kentekenplaat houder (laag) handvatverwarming, en een tankpad zitter er op via de dealer.

Voordeel is dat je niet meer hoeft in te rijden tegenwoordig.

Gefeliciteerd! Hoezo niet inrijden? Volgens mijn dealer en het onderhoudsboekje dien je toch echt in te rijden..
 
Gefeliciteerd! Hoezo niet inrijden? Volgens mijn dealer en het onderhoudsboekje dien je toch echt in te rijden..

Bij Gebben gekocht, zowel de verkoper als de monteurs zeggen dat inrijden niet meer nodig is met de vloeistoffen en materialen van deze tijd. "Vroeger" was dit nog wel van toepassen.

Het is nog steeds een wellus/nietus verhaal. Ik rij gewoon lekker normaal en ga de eerste 500km niet gek doen.

Diverse websites en kanalen hebben ook al testen gedaan side by side waaruit bleek dat het gewoon geen verschil maakt of men de motor inrijdt ja of nee.

En in de fabriek heeft de motor ook al wat hoge toeren gezien.


Maar altijd doen waar je zelf fijn bij voelt ;)

 
Zo stond ik afgelopen zomer ook op die manier bij Gebben motoren :D ze moeten wel wat éénduidiger worden in hun instructiepraatje. Ik moest de motor wel inrijden eerste 1000km en staat ook in het boekje! Dan filter en oliewissel en daarna zou je mogen rammen met het spul.
 
Laatst bewerkt:
Zo stond ik afgelopen zomer ook op die manier bij Gebben motoren :D ze moeten wel wat éénduidiger worden in hun instructiepraatje. Ik moest de motor wel inrijden eerste 1000km en staat ook in het boekje! Dan filter en oliewissel en daarna zou je mogen rammen met het spul.

Had zelf André (eigenaar) en de chef werkplaats. Maar ach, net zoals aangegeven, gewoon lekker doen wat je prettig vind, ik doe het gewoon lekker rustig aan tot de 500 KM. En als er al een verschil zou zijn dan denk ik niet dat ik het zou kunnen opmerken :P. Enige wat ze wel meegaven is om de motor eerst op temperatuur te laten komen voordat je wat pittig's wilt gaan doen (maar ja dat doe ik altijd al).

Ruitje en Bagster zadel zitten er inmiddels op. Wil Alleen kijken of ik mijn oude Puig spiegels er weer opgooi, of dit keer voor een andere ga, die standaard spiegels zijn ook erg fijn en zien er niet eens verkeerd uit.
 

Bijlagen

  • 20200111_171345.jpg
    20200111_171345.jpg
    298,4 KB · Weergaven: 24
De standaard spiegels zijn qua looks zeker gewoon prima. Persoonlijk zit ik wel tegen m’n onderarmen aan te kijken en krijg ik ze niet lekker afgesteld, dus ik ga op zoek naar bar end spiegels.

Iemand tips voor goede bar end spiegels die niet te lastig te monteren zijn? En geen trillingen veroorzaken..
 
2018 sp , moest ik de eerste 250km rustig aan doen..
Echter ik heb het volgens het boekje , en op gevoel gedaan.. pas na de oliewissel, geleidelijk op gevoel hem de sporen gegeven... waarbij het gevoel meestal wat later kwam dan de gestelde kilometers in het boekje. Liever aan de veilige kant, doe het al sinds de brommer races van vroeger, wellicht overbodig...
 
Bij Gebben gekocht, zowel de verkoper als de monteurs zeggen dat inrijden niet meer nodig is met de vloeistoffen en materialen van deze tijd. "Vroeger" was dit nog wel van toepassen.

Het is nog steeds een wellus/nietus verhaal. Ik rij gewoon lekker normaal en ga de eerste 500km niet gek doen.

Diverse websites en kanalen hebben ook al testen gedaan side by side waaruit bleek dat het gewoon geen verschil maakt of men de motor inrijdt ja of nee.

En in de fabriek heeft de motor ook al wat hoge toeren gezien.


Maar altijd doen waar je zelf fijn bij voelt ;)




verder moet iedereen zelf weten wat ze doen en willen maar ik zeg altijd maar zo dat de mensen die er voor geleerd hebben het vast wel beter weten dan een paar internet techneuten. Daarbij zijn er merken waar de motor begrensd word tijdens de inrij periode, dat zal vast een reden hebben lijkt mij.

Vergeet ook niet dat de olie die er vanaf de fabriek in gaat inrijd olie is, en daarom is het dus ook belangrijk om de eerste olie wissel op tijd te doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan