Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Hoi allen, ik kom van een bandit 600 af, en ben me aan het orienteren op een mt09, ik twijfel echter nog of ik een 2014 model wil kopen of een 2017+. ik heb al begrepen dat de vering een aandachtspuntje betreft, wat mij betreft zou ik er zowieso een hyperpro streetbox op monteren.

Zijn er verder nog zaken om perse een 2017+ model te nemen (die heeft TC heb ik al begrepen).
Std quickshifter vanaf 2017.
Voorderest zal het puur smaak en budget zijn. Ik heb er 1 uit 2014 daar heb ik flink geld in gestopt om hem goed te krijgen. Tevens moet je dat ook doen met het 2017 model. Want de vering daarvan is ook slecht.
 
Gas gevoel is ook wat beter, zeker bij eerste generatie was die best slecht.
Wat Koen hierboven zegt slaat de nagel wel op z'n kop :P
 
Hoi allen, ik kom van een bandit 600 af, en ben me aan het orienteren op een mt09, ik twijfel echter nog of ik een 2014 model wil kopen of een 2017+. ik heb al begrepen dat de vering een aandachtspuntje betreft, wat mij betreft zou ik er zowieso een hyperpro streetbox op monteren.

Zijn er verder nog zaken om perse een 2017+ model te nemen (die heeft TC heb ik al begrepen).
Als je van een Bandit komt staat je wel een verrassing te wachten😁!

Zelf zou ik een 2017 model kopen: Quickshifter, TC en een mooi achterspatbord, plus LED verlichting voor. Plus betere vering (ook een betere vork; wil je daar ook nog iets aan doen?)…
 
Hoi allen, ik kom van een bandit 600 af, en ben me aan het orienteren op een mt09, ik twijfel echter nog of ik een 2014 model wil kopen of een 2017+. ik heb al begrepen dat de vering een aandachtspuntje betreft, wat mij betreft zou ik er zowieso een hyperpro streetbox op monteren.

Zijn er verder nog zaken om perse een 2017+ model te nemen (die heeft TC heb ik al begrepen).

Je zou ook als het budget het toe laat kunnen kijken naar een SP model, deze heeft al HKS voorvorken en een Ohlins achterveer.
Toen ik de mijne kocht was het prijs verschil minder dan 1000 euro. Daarbij was de kilometerstand ook nog eens gunstiger.
 
Je zou ook als het budget het toe laat kunnen kijken naar een SP model, deze heeft al HKS voorvorken en een Ohlins achterveer.
Toen ik de mijne kocht was het prijs verschil minder dan 1000 euro. Daarbij was de kilometerstand ook nog eens gunstiger.
Ik zou ook voor de SP gaan, kleine aanvulling; voorvork HKS = KYB
 
Dank voor alle reacties, heb in de jaren naast mijn Bandit 600 ook wel andere motoren gereden (R1 R6, tracer 900 Guzzi v65). Het blok van die tracer sprak me aan, heerlijk koppel onderin.

Ik denk dat ik toch voor de 2014 ga, en die naar mijn smaak ga maken. Eerst maar eens kijken hoe dramatisch die vering is.
 
Dank voor alle reacties, heb in de jaren naast mijn Bandit 600 ook wel andere motoren gereden (R1 R6, tracer 900 Guzzi v65). Het blok van die tracer sprak me aan, heerlijk koppel onderin.

Ik denk dat ik toch voor de 2014 ga, en die naar mijn smaak ga maken. Eerst maar eens kijken hoe dramatisch die vering is.

Ik heb destijds na een week al een streetbox laten monteren, wereld van verschil!
 
Ik denk dat ik toch voor de 2014 ga, en die naar mijn smaak ga maken. Eerst maar eens kijken hoe dramatisch die vering is.
Leuk man, een motor naar eigen wens opbouwen!

Als je naar de vering laat kijken vergeet dan niet de vork te servicen en te laten shimmen naar wens (mss andere internals voor beter aanspreken).
De MT09 heeft iets te weinig druk op het voorwiel (tot 2021) dus een goede vork is wel nodig voor beter rijgedrag…
 
Vandaag een 2014 MT09 opgehaald, rijd best prima, wel wat last van een aan / uit gas response, maar naarmate ik langer reed op de motor wendde dat redelijk snel. Ook duikt hij redelijk diep in de voorvering, hyperpro streetbox staat iig op de wishlist.

Is die gasresponse flash update (2015) nog bij een dealer uit te voeren?

plaatje natuurlijk:

IMG_20221210_131820.jpg
 
Vandaag een 2014 MT09 opgehaald, rijd best prima, wel wat last van een aan / uit gas response, maar naarmate ik langer reed op de motor wendde dat redelijk snel. Ook duikt hij redelijk diep in de voorvering, hyperpro streetbox staat iig op de wishlist.

Is die gasresponse flash update (2015) nog bij een dealer uit te voeren?

plaatje natuurlijk:

Streetbox is zn geld wel waard!

De flash was destijds een terugroep actie of iets wat ze bij een beurt deden? Ik had het destijds gratis van de dealer gekregen en er was wel een degelijk verschil. Tegenwoordig kan je door externe bedrijven de ecu laten reflashen en kunnen ze bijv ook de topspeed limiter eraf halen (standaard stop die bij 220-225) en kunnen ze de injectie cut-off bij gas dicht uitschakelen zodat je bijna geen aan/uit response meer hebt en ook minder motorrem. Voelt dan meer aan als een oudere fiets met carbs. (dus smoother). Zou zelf zoiets gaan doen en dan heb je echt wel een lekkere fiets!
 
Streetbox is zn geld wel waard!

De flash was destijds een terugroep actie of iets wat ze bij een beurt deden? Ik had het destijds gratis van de dealer gekregen en er was wel een degelijk verschil. Tegenwoordig kan je door externe bedrijven de ecu laten reflashen en kunnen ze bijv ook de topspeed limiter eraf halen (standaard stop die bij 220-225) en kunnen ze de injectie cut-off bij gas dicht uitschakelen zodat je bijna geen aan/uit response meer hebt en ook minder motorrem. Voelt dan meer aan als een oudere fiets met carbs. (dus smoother). Zou zelf zoiets gaan doen en dan heb je echt wel een lekkere fiets!
Ah thanks, zal eens rondkijken. Ik zag ook dat de ketting vrij slap stond, dat zorgde ook voor wat zenuwachtig rijgedrag.
 
Ah thanks, zal eens rondkijken. Ik zag ook dat de ketting vrij slap stond, dat zorgde ook voor wat zenuwachtig rijgedrag.
Heb vrij recent mijn mt verkocht (2014) maar had die flash destijds bij gebben gedaan, gok dat ze dat nu nog wel kunnen is gewoon met de laptop . En die hyperpro is bijna een must als je een goede stuur fiets wilt !!!
Veel plezier met de mt , heb er zelf 8jaar mee gestuurd 👌
 
Hoi mede MT09-ers :W
Ik ben al heeeeel lang niet meer actief geweest op dit Forum, wist mijn Password ook niet meer :z
Maar sinds ik in augustus weer een nieuwe MT09 heb aangeschaft leek het me wel leuk hier weer eens wat rond te snuffelen en misschien wat ervaringen met anderen delen.
Ik had sinds 2015 tot mei dit jaar een MT09 maar die heb ik toen helaas total loss gereden |(
Nadat ik lichamelijk weer fit genoeg was toch maar eens een proefrit gemaakt met een nieuwe MT10 en de MT09 en direct een vergelijking gemaakt. Nadat ik tijdens de proefrit met de MT10 al een bekeuring te pakken had heb ik toch besloten weer voor de MT09 te gaan maar deze keer de SP versie 8-) Mijn vorige MT had ik qua vering en demping aangepast met een Öhlins cartridge kit voor een Hyperpro demper achter maar de nieuwste MT09 beviel me al veel beter. En met de nieuwste electronica erop is het ook aantrekkelijk.
Ik moet zeggen dat het schakelen zonder koppeling en met blipper functie toch wel lekker is :Y
Ik heb er helaas nog niet veel kilometers mee gemaakt maar met de bergpassen bij mij om de hoek heb ik toch al wat lekker kunnen inrijden :] nu is het winter en is het even rusten tot maart/april.
Bijgaand ook nog wat plaatjes. Ik wilde eigenlijk de nieuwe SC Projekt eronder maar die zou lang niet leverbaar zijn dus toen toch de Akra gekozen hoewel die op de vorige MT mooier was...

Nu eens het forum wat doorlezen, kijken of er veel veranderd is :W
IMG_6473.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_6474.jpg
    IMG_6474.jpg
    469,8 KB · Weergaven: 33
  • IMG_6488.jpg
    IMG_6488.jpg
    395,6 KB · Weergaven: 33
Vandaag een 2014 MT09 opgehaald, rijd best prima, wel wat last van een aan / uit gas response, maar naarmate ik langer reed op de motor wendde dat redelijk snel. Ook duikt hij redelijk diep in de voorvering, hyperpro streetbox staat iig op de wishlist.

Is die gasresponse flash update (2015) nog bij een dealer uit te voeren?

plaatje natuurlijk:

Bekijk bijlage 1829915
Ik had op mijn 2015 model ook een Hyperpro streetbox. Maar de vering/demping aan de voorkant werd er niet veel beter van. Ik heb alleen de achterdemper laten zitten, die functioneerde behoorlijk goed. Aan de voorkant uiteindelijk een Öhlins cartridge kit laten monteren en dat was een hele verbetering. Maar dat is een kwestie van geld. Als je het kan en wilt veroorloven dan zou ik toch voor een cartridge kit gaan.
Ik had voor ook de vorkpoten tot een max laten doorsteken. Dat gaf toch een beter gevoel (meer druk?) op het voorwiel.
 
Vandaag een 2014 MT09 opgehaald, rijd best prima, wel wat last van een aan / uit gas response, maar naarmate ik langer reed op de motor wendde dat redelijk snel. Ook duikt hij redelijk diep in de voorvering, hyperpro streetbox staat iig op de wishlist.

Is die gasresponse flash update (2015) nog bij een dealer uit te voeren?

plaatje natuurlijk:

Bekijk bijlage 1829915
Ik heb nog Hyperpro progressieve voorvorkveren en bijpassende olie voor jouw model op de plank liggen.
 
Is er iemand nog geinteresseerd in een compleet nieuw uitlaatsysteem, model 2015? Is nooit gebruikt want had de MT in 2015 inkl. Akra-systeem besteld. Heb ook nog een origineel nieuw zadel liggen, nieuwe spiegels en originele achterschokbreker en Hypero progressieve veren ;) Ik zie hierboven dat Robinjo ook Hyperpro veren op de plank heeft liggen....
Twee sets misschien wel te gebruiken voor een Niken :+
 
De mt09 is vandaag naar de dealer voor de 2015 gasresponse update.

Bedankt voor de aangeboden hyperpro veren, ik ga er nog even over denken aangezien ik ook nog de achterdemper nodig heb, en die kost een fortuin.
 
De mt09 is vandaag naar de dealer voor de 2015 gasresponse update.

Bedankt voor de aangeboden hyperpro veren, ik ga er nog even over denken aangezien ik ook nog de achterdemper nodig heb, en die kost een fortuin.
En merk je verschil? Ik zou toch echt aanraden om de vering oner handen te laten nemen, je krijgt er zoveel voor terug.
 
Terug
Bovenaan Onderaan