Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Sinds ik mijn nieuwe MT vorig jaar september heb gekregen heb ik er niet zoveel km's me gereden. Ik heb vh voorjaar een weekje door de Elsass, Vogezen, Eifel en Zwarte Woud gereden en daarna niet veel meer. Vorige week nog even een rondje gedaan.
Ik heb er nu ca. 4000 km mee gereden. De Bridgestone S22 ziet er achter zo uit:

Achterband.jpeg

Ik merk al wat gripverschil en met het stuurgedrag (voorband). Ik vind het vrij snel dat ie nu al op de slijtnokjes zit... Op mijn vorige MT had ik Michelin Pilot Powers, die gingen wat langer mee.
Ik zit te denkem om eens de Pilot Roads te proberen. Iemand daar ervaring mee?
 
Er past inderdaad vrij weinig in de buddy, Roadlock is een mooie optie, maar inderdaad de hoofdprijs. 250 EUR ofzo, dat vind ik te gek....
Ik heb een simpel schijfremslot, zelfs dat past er niet in. Ik ben bang dat het gewoon niet te doen is.

Ik heb op Ali-Express zo'n klein tasje gekocht, past het slot makkelijk in en evt een powerbank, voor het geval ik mijn tanktas thuis laat.

Hoi RickertMT, kun je nog opzoeken welk tasje dat precies is? Staan er zoveel op AliE... 8)7
 
Ah, dank! Dacht al dat die het was maar dan zit de tas dus met die lelijke letters naar de binnenkant.
 
Ah, dank! Dacht al dat die het was maar dan zit de tas dus met die lelijke letters naar de binnenkant.
Vandaag binnen gekregen.
Prima ding voor weinig geld!
1000018692.jpg
1000018693.jpg


Standaard zadel is inderdaad oké, maar Bagster zadel is een stuk comfortabeler bij lange ritten. Absoluut geen spijt van de aanschaf! 👍🏻Bekijk bijlage 1936520
Ziet er goed uit! Waar heb je deze gekocht? Maar eens in het achterhoofd houden voor de toekomst.
 
Na pijn in m'n kont van het originele en van een 'comfort' zadel van Yamaha heb ik ook een Bagster laten maken. Vele malen beter dan het comfortzadel van Yamaha.

1698140256351.jpeg
 
Na pijn in m'n kont van het originele en van een 'comfort' zadel van Yamaha heb ik ook een Bagster laten maken. Vele malen beter dan het comfortzadel van Yamaha.

Bekijk bijlage 1938134
heel gave akra zo, van de sport tracker toch dacht ik?
zat hier ook een tijdje aan te denken maar zojuist voor een sc project gekocht met een 'rerepareerde' scheur voor zo goed als niks.
je valt in ieder geval wel op kwa herkenbaarheid met die akra van je!!
 
heel gave akra zo, van de sport tracker toch dacht ik?
zat hier ook een tijdje aan te denken maar zojuist voor een sc project gekocht met een 'rerepareerde' scheur voor zo goed als niks.
je valt in ieder geval wel op kwa herkenbaarheid met die akra van je!!
Klopt ja, gen1 Sport tracker dacht ik. Heb hem overigens zo gekocht, eerste instantie dacht ik ook aan een SC project maar ben er blij mee zo. Valt wel een beetje op ja, ziet 't niet veel zo
 
Ja, brandt nog. Uitlezen zal dus geen probleem zijn.
Heb in middels foutcode uitgelezen; P2138, Gasklep/pedaalpositiesensor/schakelaar D/E spanning correlatie. Dit lijkt me de TPS te zijn of weet iemand of er nog een andere sensor deze code kan geven. Na het resetten overigens geen melding meer gekregen.
 
Motor is terug van onderhoud. Bij 35duizend km weggebracht voor klepcontrole, alle uitlaatkleppen en 1 inlaatklep moesten gesteld worden.. lijkt nu soepeler te rijden en beter warm stationair. Meteen daarna een ‘nieuwe’ uitlaat eronder gehangen. Misschien is de uitlaat hier bekend, de sc project demper is beschadigd en met popnagels gerepareerd. Maar klinkt volgens mij nog hetzelfde. Dit geluid is veeeel beter dan origineel. Niet overdreven maar wel een diepere stationair brom met db killer.
 
Ik vind hem er ook een stuk beter uitzien dan het vorige model.
Maar de lampen aan de voorkant... ik had liever de voorkant van het 2019 model gezien.
 
Nieuwe MT-09 voor 2024.

MT-09 - Motoren - Yamaha Motor

Persoonlijk geen fan van de nieuwe koplamp. Wel fan van t nieuwe schermpje en de veranderde zit positie! Sportiever kan nooit kwaad.
Ik vind die Brembo Stylema remklauwen wel wat :]

Wat is er aan de zitpositie veranderd?

Had ik toch een jaartje langer moeten wachten met een nieuwe MT kopen. Maar ja, er komt altijd weer iets nieuws....
 
Hmm ik lees dat (eindelijk) het stuur lager geplaatst is. Hadden ze dat bij het vorige model ook moeten bedenken.
Ik ga nu zelf lagere stuurklemmen monteren.
Dan wordt het meer "mijn" motorfiets qua houding en gevoel voor het voorwiel hoewel mijn model 2021/2022 al een verbetering is tov. mijn vorige 2015 MT. Ik merk aan de bandenslijtage op het voorwiel dat ik met het nieuwere model weer meer hellingshoek rijdt (meer vertrouwen in de bochten).
 
Laatst bewerkt:
Ik vind die Brembo Stylema remklauwen wel wat :]

Wat is er aan de zitpositie veranderd?

Had ik toch een jaartje langer moeten wachten met een nieuwe MT kopen. Maar ja, er komt altijd weer iets nieuws....

zadel is lager en iets meer naar voren, stapjes iets meer naar achteren, stuur lager.
 
Terug
Bovenaan Onderaan