Yamaha MT-10

Is hetzelfde, tenminste daar ga ik vanuit aangezien ik hem op mijn MT-10 heb zitten 😂

Dat snap ik maar ik dacht dat ik ergens gelezen had dat hij alleen icm de R1 Akra past maar kan me vergissen..
Ik heb voor ik de Akra kocht geïnformeerd bij Scorpion (zij maken een titanium decat voor de R1) en ze gaven aan dat het wel past maar dat de ophanging van de demper anders is ivm andere hoek, mijn MT 10 Akra zou er niet goed op passen.
Kan zijn dat dit bij de Akra niet het geval is maar dat weet ik niet.
 
@ryan-mt10 waar heb jij je ecu laten flashen dan? Bij druijf?
Die doet toch ook het Woolich pakket?

Ja bij Druijf. Woolich is in mijn opinie de beste manier. Je bent geen externe module nodig, Woolich is software waarmee de tuner de originele ECU kan herschrijven en evt racetools kan activeren. Voor de blipper plaatsen ze een hele nieuwe QS sensor. Niet alle tuners werken met Woolich. Druijf, Mad Racing en Ritzen wel, misschien zijn er meer. Ik ga donderdag weer naar Druijf. *O*
 
Dat snap ik maar ik dacht dat ik ergens gelezen had dat hij alleen icm de R1 Akra past maar kan me vergissen..
Ik heb voor ik de Akra kocht geïnformeerd bij Scorpion (zij maken een titanium decat voor de R1) en ze gaven aan dat het wel past maar dat de ophanging van de demper anders is ivm andere hoek, mijn MT 10 Akra zou er niet goed op passen.
Kan zijn dat dit bij de Akra niet het geval is maar dat weet ik niet.
De skorpion tita decat past ook gewoon op de Mt-10😬 maar mijn linkpipe past ook gewoon de originele Mt-10 demper op, je hebt alleen het meegeleverde akra beugeltje nodig
 
Ja bij Druijf. Woolich is in mijn opinie de beste manier. Je bent geen externe module nodig, Woolich is software waarmee de tuner de originele ECU kan herschrijven en evt racetools kan activeren. Voor de blipper plaatsen ze een hele nieuwe QS sensor. Niet alle tuners werken met Woolich. Druijf, Mad Racing en Ritzen wel, misschien zijn er meer. Ik ga donderdag weer naar Druijf. *O*
Dankje Ryan. Ik had er al berichten over gelezen hier op het forum. Heb er ook wel oren naar en al helemaal omdat het kan icm je originele ECU. 👌🏻😃
 
Is er nog een bepaalde manier van schakelen nodig bij die QS? Ik heb nu wel is dat ie in z'n neutraal schiet als ik van zijn 1 naar zijn 2 wil klikken...
 
Is er nog een bepaalde manier van schakelen nodig bij die QS? Ik heb nu wel is dat ie in z'n neutraal schiet als ik van zijn 1 naar zijn 2 wil klikken...
Bij de mijne is dat niet zo.🤔
Ik kan gewoon van 1 naar 2 met de QS zonder dat ie in neutraal gaat.
misschien net niet snel genoeg soms?
Dat ie er daardoor net tussen schiet??
 
Is er nog een bepaalde manier van schakelen nodig bij die QS? Ik heb nu wel is dat ie in z'n neutraal schiet als ik van zijn 1 naar zijn 2 wil klikken...

Nou nee, eigenlijk niet, gewoon met overtuiging schakelen. Die van mij heeft nog nooit vals neutraal gehad met quickshiften, ook niet met gewoon schakelen. Wat me juist opviel is dat de MT10 verassend soepel schakelt tussen 1 en 2 met de qs, was bij mijn vorige fiets stuk minder..

Er wordt over het algemeen afgeraden om de qs tussen 1 en 2 te gebruiken, staat ook in de handleiding. Als je het niet vertrouwd of denkt dat hij niet goed afgesteld staat moet je gelijk terug gaan. Je zal niet de eerste zijn die zijn bak kapot trapt omdat een qs niet naar behoren werkt.
 
Is er nog een bepaalde manier van schakelen nodig bij die QS? Ik heb nu wel is dat ie in z'n neutraal schiet als ik van zijn 1 naar zijn 2 wil klikken...

mij zou even je schakel pedaaltje goed afstellen, en het is een kwestie van goed doordrukken, het gebeurd mij ook wel eens met regelmaat als ik op de motor sneakers rijd die natuurlijk wat dunner en zachter zijn dan mijn motor laarzen daardoor druk ik hem dus net niet helemaal in de 2 waardoor hij dus in de vrij schiet
 
Is ook de eerste keer dat ik met QS rij.
Misschien nog gewoon even wennen aan dat je hem van zn 1 naar zn 2 net iets beter moet doordrukken. Heb mn rearsets afgesteld gisteren, schakelt een stuk lekkerder zo, maar sinds dat ik dat heb gedaan schoot ie een paar keer in neutraal.
Kan het op termijn problemen veroorzaken om van zn 1 naar zijn 2 te schakelen omdat het in de handleiding afgeraden word?
 
Dat verbruik lijkt haast onmogelijk dus ik vroeg me af of je niet toevallig in het Honda NC750 topic had willen posten ;)
Is dit dan genoeg bewijs :P ? 194km gereden, tank nog (lang) niet leeg en zoals je ziet een verbruik van 1:17. Bij het tankstation dat hierna volgde een 13 liter bijgetankt. Daar echter geen foto van..
20200921_151446.jpg
20200921_151501.jpg
 
Is ook de eerste keer dat ik met QS rij.
Misschien nog gewoon even wennen aan dat je hem van zn 1 naar zn 2 net iets beter moet doordrukken. Heb mn rearsets afgesteld gisteren, schakelt een stuk lekkerder zo, maar sinds dat ik dat heb gedaan schoot ie een paar keer in neutraal.
Kan het op termijn problemen veroorzaken om van zn 1 naar zijn 2 te schakelen omdat het in de handleiding afgeraden word?
ik heb er wel een gearshift support van racetorx op gezet, ik zelf vind hem nu nog iets soepeler schakelen maar dat kan natuurlijk tussen mijn oren zitten
 
Is ook de eerste keer dat ik met QS rij.
Misschien nog gewoon even wennen aan dat je hem van zn 1 naar zn 2 net iets beter moet doordrukken. Heb mn rearsets afgesteld gisteren, schakelt een stuk lekkerder zo, maar sinds dat ik dat heb gedaan schoot ie een paar keer in neutraal.
Kan het op termijn problemen veroorzaken om van zn 1 naar zijn 2 te schakelen omdat het in de handleiding afgeraden word?

Nou dat ligt eraan hoe je het doet. Zolang het schakelen soepel en (nagenoeg) naadloos gaat is er niks aan de hand. Voel je echt een "klap" dan kan het op lange duur schadelijk zijn voor je bak. Vooral wanneer hij vrij schiet en dan met een klap in de versnelling knalt is echt niet goed voor de tandwielen.
De reden dat ze het afraden is omdat je door de neutraal heen moet schakelen zeg maar, kans dat hij vrij schiet is bij niet overtuigend genoeg schakelen gewoon groot. Ik gebruik hem alleen op hogere toerentallen omdat het dan lekker soepel gaat.
Morgen komt de Woolich blipper erop en deze schijnt wat soepeler te schakelen. De Stukgati Streetfighter v4s waar ik laatst op reed kon je al naadloos schakelen vanaf 3000 toeren, super soepele bak zit daarin.
 
ik heb er wel een gearshift support van racetorx op gezet, ik zelf vind hem nu nog iets soepeler schakelen maar dat kan natuurlijk tussen mijn oren zitten
Nooit van het bestaan van deze dingen afgeweten. Zou goed kunnen dat ie dan soepeler schakelt, alhoewel het weinig zal schelen denk..
 
Nou dat ligt eraan hoe je het doet. Zolang het schakelen soepel en (nagenoeg) naadloos gaat is er niks aan de hand. Voel je echt een "klap" dan kan het op lange duur schadelijk zijn voor je bak. Vooral wanneer hij vrij schiet en dan met een klap in de versnelling knalt is echt niet goed voor de tandwielen.
De reden dat ze het afraden is omdat je door de neutraal heen moet schakelen zeg maar, kans dat hij vrij schiet is bij niet overtuigend genoeg schakelen gewoon groot. Ik gebruik hem alleen op hogere toerentallen omdat het dan lekker soepel gaat.
Morgen komt de Woolich blipper erop en deze schijnt wat soepeler te schakelen. De Stukgati Streetfighter v4s waar ik laatst op reed kon je al naadloos schakelen vanaf 3000 toeren, super soepele bak zit daarin.
Thanks!
Ik gebruik hem ook gewoon onder de 5k toeren, en dan geeft ie wel een tik. Echt vloeiend gaat het pas bij hogere toeren inderdaad. Ik heb ook gemerkt dat je wel met overtuiging tegen het pookje moet tikken om die ontstekingscut korter te houden en dus soepeler te schakelen.
Denk dat ik gewoon even moet uitvinden wat het lekkerst werkt, heb namelijk weinig trek in een versnellingsbakrevisie op termijn.
Zo'n stukgati is totaal niet mijn smaak:N
 
Thanks!
Ik gebruik hem ook gewoon onder de 5k toeren, en dan geeft ie wel een tik. Echt vloeiend gaat het pas bij hogere toeren inderdaad. Ik heb ook gemerkt dat je wel met overtuiging tegen het pookje moet tikken om die ontstekingscut korter te houden en dus soepeler te schakelen.
Denk dat ik gewoon even moet uitvinden wat het lekkerst werkt, heb namelijk weinig trek in een versnellingsbakrevisie op termijn.
Zo'n stukgati is totaal niet mijn smaak:N

De mijne ook niet maar wel leuk om keer te proberen. Zou voor dat geld een hele andere fiets kopen.
 
De mijne ook niet maar wel leuk om keer te proberen. Zou voor dat geld een hele andere fiets kopen.
Ik zou voor dat geld sws een tuono v4 1100 factory kopen😍
Niet persé mijn merk maar als je toch geld zat hebt...

Over andere motoren in onze klasse gesproken.
Ik vind de sensatie op de MT vele malen groter dan de SDR. Op het proefritje gaf ik dat ding er aardig van langs voor mijn doen, maar het heeft me niet echt verrast of verbaast qua blok... dat is bij de MT10 wel anders!
 
20200922_191716.jpg

Gisteren schetsplaatjes even gespoten in een paar laagjes met hittebestendige verf, tot nu toe blijft het goed zitten. Vond het er wel weer netjes uit zien zo. Achteraf toch wel lekker spul dat gilles tooling, m'n mening over aftermarket rearsetjes is wel bijgedraaid.
 
Ik zou voor dat geld sws een tuono v4 1100 factory kopen😍
Niet persé mijn merk maar als je toch geld zat hebt...

Over andere motoren in onze klasse gesproken.
Ik vind de sensatie op de MT vele malen groter dan de SDR. Op het proefritje gaf ik dat ding er aardig van langs voor mijn doen, maar het heeft me niet echt verrast of verbaast qua blok... dat is bij de MT10 wel anders!

Ik ook. En met het geld wat ik overhield gelijk vol titanium systeem erop en helemaal laten remappen. En dan maar duimen dat hij niet afbreekt, blijft een appie :+

Ik heb heul lang getwijfeld over de SD 2.0, vind het heerlijke fiets. Vooral op de sport stand met weinig TC en WC. Iedereen ervaart fietsen anders!
 
Laatst bewerkt:
Ik ook. En met het geld wat ik overhield gelijk vol titanium systeem erop en helemaal laten remappen. En dan maar duimen dat hij niet afbreekt, blijft een appie :+

Ik heb heul lang getwijfeld over de SD 2.0, vind het heerlijke fiets. Iedereen ervaart fietsen anders!
Ja de SDR uit 2020 heeft me wel overtuigd om naked te gaan rijden. Reed heerlijk, maar het is puur het karakter van een 2 cilinder en het merk wat het voor mij een stuk minder verleidelijk maaktte dan de MT-10.
 
Oke het is officieel: Die Woolich racetools zijn zo vet! Lekker op de pit limiter door een tunnel rijden, schitterend hahahha!

En die blipper werkt zoveel soepeler als de orginele QS.. Kost allemaal wat maar dan heb je ook iets. :)
 
Oke het is officieel: Die Woolich racetools zijn zo vet! Lekker op de pit limiter door een tunnel rijden, schitterend hahahha!

En die blipper werkt zoveel soepeler als de orginele QS.. Kost allemaal wat maar dan heb je ook iets. :)
Kost dat nou zo'n pakketje?
Word denk ook het eerste geld wat ik aan m'n motor uitgeef, na alle enthousiaste verhalen die ik hoor. Mijn exup servo is er uit gehaald, en ik vermoed dat dat blok nog wel net iets beter kan lopen...
 
Oke het is officieel: Die Woolich racetools zijn zo vet! Lekker op de pit limiter door een tunnel rijden, schitterend hahahha!

En die blipper werkt zoveel soepeler als de orginele QS.. Kost allemaal wat maar dan heb je ook iets. :)
Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat zoiets ongeveer kost Ryan? Ik woon in noord Nederland, maar niemand hier in de buurt die dat ook doet, dus Druijf is dan voor mij het dichtst bij.
lijkt mij echt wel wat aangezien ik hier alleen maar positieve reacties lees👍🏻
 
Terug
Bovenaan Onderaan