Yamaha MT-10

Ik ben ook opzoek naar een ruitje! Die van givi spreekt mij ook wel aan ! Of die van mra..

heb je foto’s?
888F87DB-22DB-4E2A-8840-644CEEE83579.jpeg
Dit is de lage variant van Givi.
 
Net circuitdag Assen geboekt, dit keer er bij CRT. Ervaren groep, 21 mei. Hoop er dit jaar 3 te doen!
Je gaf aan dat je dacht dat je rondetijden wel onder de 2 minuten uit zouden komen als je geen last hebt van minder snelle rijders in de baan. waarom heb je je dan ingeschreven voor de richttijden 2:20?

CRT heeft dit op de site staan:

  • Rondetijd TT Circuit Assen: rondetijd ± 2:20 min. – ervaren groep
  • Rondetijd TT Circuit Assen: rondetijd tussen 1:55 min. en 2:20 min. – Sportrijders
  • Rondetijd TT Circuit Assen: sneller dan 1.55 min. – SportGridTime
kan je dan niet beter een ander groep/datum kiezen? Ik vond het wel lastig en soms ook gevaarlijk wanneer het verschil op de baan wat groter werd.

Gr. Peter
 
Je gaf aan dat je dacht dat je rondetijden wel onder de 2 minuten uit zouden komen als je geen last hebt van minder snelle rijders in de baan. waarom heb je je dan ingeschreven voor de richttijden 2:20?

CRT heeft dit op de site staan:

  • Rondetijd TT Circuit Assen: rondetijd ± 2:20 min. – ervaren groep
  • Rondetijd TT Circuit Assen: rondetijd tussen 1:55 min. en 2:20 min. – Sportrijders
  • Rondetijd TT Circuit Assen: sneller dan 1.55 min. – SportGridTime
kan je dan niet beter een ander groep/datum kiezen? Ik vond het wel lastig en soms ook gevaarlijk wanneer het verschil op de baan wat groter werd.

Gr. Peter
Dat is ook heel lastig.
Je hebt altijd langzamere en snellere rijders op de baan.
zelf reed ik in de sportrijders en daar reden jongens in die echt een stuk langzamer waren, maar ook jongens die mij voorbij reden met een in mijn ogen behoorlijk verschil.
Je zou dan denken dat deze jongens bij de sportgrid time zouden horen.
Zelf vod ik het altijd wel leuk om dan proberen aan te haken bij een snellere rijder.😎
 
Je gaf aan dat je dacht dat je rondetijden wel onder de 2 minuten uit zouden komen als je geen last hebt van minder snelle rijders in de baan. waarom heb je je dan ingeschreven voor de richttijden 2:20?

CRT heeft dit op de site staan:

  • Rondetijd TT Circuit Assen: rondetijd ± 2:20 min. – ervaren groep
  • Rondetijd TT Circuit Assen: rondetijd tussen 1:55 min. en 2:20 min. – Sportrijders
  • Rondetijd TT Circuit Assen: sneller dan 1.55 min. – SportGridTime
kan je dan niet beter een ander groep/datum kiezen? Ik vond het wel lastig en soms ook gevaarlijk wanneer het verschil op de baan wat groter werd.

Gr. Peter
Omdat ik nog 1x met instructeur wil rijden, laatste 3 sessies heb ik vrij rijden dus kan ik zien op wat voor tijd ik kom. Vorige keer had ik geen vrij rijden. Beetje maatstaf voor mezelf. Ik richt me eerst op de 2 min.

Wil dit jaar nog 2 keer op Assen rijden en adhv resultaten boek ik dan CRT sportrijders/Racecracks groep 3. Eerst maar eens kijken waar ik sta, wil mezelf niet overschatten en anderen in het ergste geval in de weg rijden.
 
Dat is ook heel lastig.
Je hebt altijd langzamere en snellere rijders op de baan.
zelf reed ik in de sportrijders en daar reden jongens in die echt een stuk langzamer waren, maar ook jongens die mij voorbij reden met een in mijn ogen behoorlijk verschil.
Je zou dan denken dat deze jongens bij de sportgrid time zouden horen.
Zelf vod ik het altijd wel leuk om dan proberen aan te haken bij een snellere rijder.😎
Dat dus, ik wil niet die te langzame rijder in sportrijders zijn. Eerst zien waar ik nu sta.
 
Dat dus, ik wil niet die te langzame rijder in sportrijders zijn. Eerst zien waar ik nu sta.
Je hebt helemaal gelijk. Als ik weer een dag ga boeken, dan start ik ook eerst weer in de ervaren groep.
Denk dat het er soms ook aan ligt in welke groep er nog plek is.
Heb in de sportrijders weleens jongens zien rijden die normaal onk/ow cup rijden.
Dan was de sportgrid time waarschijnlijk volgeboekt.
Dan is het verschil wel erg groot.
Sommige rijden dan ruim boven de 2 min en dat soort jongens ruim beneden de 1.50
 
Ik denk dat ik met mijn doel van 2'00 min ook wel heel ambitieus ben hoor. 😅Ben absoluut geen langzame rijder maar ik heb beperkte circuit ervaring. Ook loop je op een gegeven moment tegen de beperkingen van een grote, relatief zware naked bike als de MT10 aan ben ik bang. Met een racer haal je nou eenmaal makkelijker grote hellingshoeken en een hogere snelheid op de rechte stukken.
 
Ik denk dat ik met mijn doel van 2'00 min ook wel heel ambitieus ben hoor. 😅Ben absoluut geen langzame rijder maar ik heb beperkte circuit ervaring. Ook loop je op een gegeven moment tegen de beperkingen van een grote, relatief zware naked bike als de MT10 aan ben ik bang. Met een racer haal je nou eenmaal makkelijker grote hellingshoeken en een hogere snelheid op de rechte stukken.
Ambities moet je ook hebben toch?!
Het is altijd leuk om te rijden op Assen en daar gaat het om.
En de sfeer is altijd leuk.💪🏻
 
Ik denk dat ik met mijn doel van 2'00 min ook wel heel ambitieus ben hoor. 😅Ben absoluut geen langzame rijder maar ik heb beperkte circuit ervaring. Ook loop je op een gegeven moment tegen de beperkingen van een grote, relatief zware naked bike als de MT10 aan ben ik bang. Met een racer haal je nou eenmaal makkelijker grote hellingshoeken en een hogere snelheid op de rechte stukken.

Verstandige keuze dan :}. Drie keer circuit op in een jaar is wel cool. Dat kost je wel flink bandjes denk ik. Ik weet dat met vijf vrije sessies het wel hard ging qua slijtage van met name de achterband. Allemaal van plan met S22 te rijden? Topband voor op straat, dat sowieso.

Het snelheidsverschil kan altijd nog aanwezig zijn, maar het is wel goed dat je het rustig opbouwt. Ik weet nog dat ik zelf in ervaren (groep 2) reed en daar bij de snelleren hoorde met mijn destijds 98 pk en vooral aan het inhalen was totdat ik na enkel rondjes na de strubbel toch nog zo verschrikkelijk hard ingehaald werd door 2 R1's in racetrim.... Het leek wel alsof ik stil stond. Die hoorden natuurlijk ook niet in die groep te rijden, maarja zo gaat dat soms. De 2 minuten heb ik ook nog niet gehaald dus we moeten inderdaad altijd wat te wensen over hebben he O-) .
 
Verstandige keuze dan :}. Drie keer circuit op in een jaar is wel cool. Dat kost je wel flink bandjes denk ik. Ik weet dat met vijf vrije sessies het wel hard ging qua slijtage van met name de achterband. Allemaal van plan met S22 te rijden? Topband voor op straat, dat sowieso.

Het snelheidsverschil kan altijd nog aanwezig zijn, maar het is wel goed dat je het rustig opbouwt. Ik weet nog dat ik zelf in ervaren (groep 2) reed en daar bij de snelleren hoorde met mijn destijds 98 pk en vooral aan het inhalen was totdat ik na enkel rondjes na de strubbel toch nog zo verschrikkelijk hard ingehaald werd door 2 R1's in racetrim.... Het leek wel alsof ik stil stond. Die hoorden natuurlijk ook niet in die groep te rijden, maarja zo gaat dat soms. De 2 minuten heb ik ook nog niet gehaald dus we moeten inderdaad altijd wat te wensen over hebben he O-) .
Idd, lekker rustig opbouwen! Ik heb al heel snel geleerd dat het gaat om de vent op de motor en niet de motor, het helpt wel natuurlijk.. race trim zx10r's gezien die als oude wijven rijden maar ook een kennis die een 1.48(!!!!) Rijdt op Assen in de pro 600 cup. Op een Street Triple 675. Bizar.

Ik weet nog niet helemaal hoe ik het ga doen met banden, werkelijk geen idee hoe hard het gaat met slijtage.. Heb nu een nagelnieuwe S22 voor en een S22 achter met 1 circuitdag en paar 100 km op straat. Het blijft mijn straatmotor waar ik af en toe circuit mee rijdt dus ik moet banden hebben die me op straat aanstaan en het op het circuit ook goed doen, S22 past daar wel in.

In een ideaalsituatie kocht ik een R6je of een 600rr als circuitfiets, helaas heb ik nog een dure hobby (mtb) en gaan we ons huis verbouwen dus dat is financieel echt geen optie nu.

Andere optie is een 2e set wielen..
Twijfel al langer om een setje R1 velgen te kopen voor op straat, kunnen de stalen MT10 velgen slicks omheen voor op de baan. Ik ben wel van plan om ook volgend jaar minstens 4 circuitdagen te pakken, liefst ook een keer Spa. Mischien is dat geen gek idee..

Wat is jouw/jullie advies? De MT10 vreet sowieso banden, S22 staat niet bekend om zijn lange levensduur, af en toe een circuitdag gaat het natuurlijk helemaal hard. Ook op straat rij ik redelijk sportief.
 
Idd, lekker rustig opbouwen! Ik heb al heel snel geleerd dat het gaat om de vent op de motor en niet de motor, het helpt wel natuurlijk.. race trim zx10r's gezien die als oude wijven rijden maar ook een kennis die een 1.48(!!!!) Rijdt op Assen in de pro 600 cup. Op een Street Triple 675. Bizar.

Ik weet nog niet helemaal hoe ik het ga doen met banden, werkelijk geen idee hoe hard het gaat met slijtage.. Heb nu een nagelnieuwe S22 voor en een S22 achter met 1 circuitdag en paar 100 km op straat. Het blijft mijn straatmotor waar ik af en toe circuit mee rijdt dus ik moet banden hebben die me op straat aanstaan en het op het circuit ook goed doen, S22 past daar wel in.

In een ideaalsituatie kocht ik een R6je of een 600rr als circuitfiets, helaas heb ik nog een dure hobby (mtb) en gaan we ons huis verbouwen dus dat is financieel echt geen optie nu.

Andere optie is een 2e set wielen..
Twijfel al langer om een setje R1 velgen te kopen voor op straat, kunnen de stalen MT10 velgen slicks omheen voor op de baan. Ik ben wel van plan om ook volgend jaar minstens 4 circuitdagen te pakken, liefst ook een keer Spa. Mischien is dat geen gek idee..

Wat is jouw/jullie advies? De MT10 vreet sowieso banden, S22 staat niet bekend om zijn lange levensduur, af en toe een circuitdag gaat het natuurlijk helemaal hard. Ook op straat rij ik redelijk sportief.
Extra setje velgen is geen slecht idee wat dat betreft.
Qua slicks zijn bandenwarmers ook geen overbodige luxe lijkt me.
Ik reed met pirelli supercorsa’s en mooie daaraan was, dat je op circuitdagen vaak makkelijk aan goede gebruikte banden kon komen voor niet teveel geld.
Er waren vaak snelle jongens aanwezig (semiprofs) die 1 sessie reden op nieuwe banden en die waren dan over te nemen en daar kon ik dan nog wel een dag of soms twee mee vooruit.
Scheelde behoorlijk in de kosten.
Maar dat is mijn ervaring🙂
 
Afgelopen zaterdag een MT-10 gekocht, 28e ophalen bij de oosterburen. Mooie stap na een MT-09 te hebben gehad denk ik zo! Komende tijd wat aanpassingen maken nu het nog fris is. Wat voor nu op de planning staat zijn het plaatsen van een decat, nieuwe demper en een flash bij Erwin. Iemand nog aanraders qua decat? (vind zelf eentje die dicht langs het blok loopt het mooiste). En ik twijfel tussen een SC-Project SC1M of een Akrapovic Titanium demper.

1611059879046.png
 
Laatst bewerkt:
dan nog even langs RDW, BPM betalen en door... Ben nu ook in dat traject met mn S1000R. Wat me opvalt is dat de keuring en BPM betaling nu apart gaan als ik het zo lees. Vroeger ging alles in 1 bak, nu moet je digitaal of per post aangifte doen.
 
Afgelopen zaterdag een MT-10 gekocht, 28e ophalen bij de oosterburen. Mooie stap na een MT-09 te hebben gehad denk ik zo! Komende tijd wat aanpassingen maken nu het nog fris is. Wat voor nu op de planning staat zijn het plaatsen van een decat, nieuwe demper en een flash bij Erwin. Iemand nog aanraders qua decat? (vind zelf eentje die dicht langs het blok loopt het mooiste). En ik twijfel tussen een SC-Project SC1M of een Akrapovic Titanium demper.

Bekijk bijlage 1586238
Gefeliciteerd.
Ik heb een Akra decat, die loopt heel mooi langs het blok in mijn ogen. Is ook veruit de duurste optie en heeft een andere hoek dan andere decats waardoor niet alle dempers er mooi op passen.
Ik had er een Akra demper op, nu de SC1-M. Deze past zonder aanpassingen niet goed op een Akra decat, de Akra demper vanzelfsprekend wel.
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen zaterdag een MT-10 gekocht, 28e ophalen bij de oosterburen. Mooie stap na een MT-09 te hebben gehad denk ik zo! Komende tijd wat aanpassingen maken nu het nog fris is. Wat voor nu op de planning staat zijn het plaatsen van een decat, nieuwe demper en een flash bij Erwin. Iemand nog aanraders qua decat? (vind zelf eentje die dicht langs het blok loopt het mooiste). En ik twijfel tussen een SC-Project SC1M of een Akrapovic Titanium demper.

Bekijk bijlage 1586238
Gefeliciteerd met je aanwinst.
Ik heb een decat met tussendemper genomen om het geluid nog enigszins te beperken, maar qua looks is zonder natuurlijk mooier.
M’n demper is net als die van Ryan een SC-1M.
Ben zelf nog aan het zoeken naar een carbon hitteschild die groot genoeg is om voor de tussendemper te zetten eventueel.
Dan lijkt het ook alweer anders.
 
dan nog even langs RDW, BPM betalen en door... Ben nu ook in dat traject met mn S1000R. Wat me opvalt is dat de keuring en BPM betaling nu apart gaan als ik het zo lees. Vroeger ging alles in 1 bak, nu moet je digitaal of per post aangifte doen.
Klopt ja! ik heb lang getwijfeld om het te laten doen, maar nu ik zo bezig ben lijkt het allemaal nog wel mee te vallen. Scheelt me ook weer een paar honderd euro. Keuring en BPM betaling is nu los van elkaar inderdaad!
 
Gefeliciteerd met je aanwinst.
Ik heb een decat met tussendemper genomen om het geluid nog enigszins te beperken, maar qua looks is zonder natuurlijk mooier.
M’n demper is net als die van Ryan een SC-1M.
Ben zelf nog aan het zoeken naar een carbon hitteschild die groot genoeg is om voor de tussendemper te zetten eventueel.
Dan lijkt het ook alweer anders.
Hier heb ik ook al naar lopen zoeken. Vind zon gat er niet uit zien..
 
Terug
Bovenaan Onderaan