Dag iedereen zit met een vraagje
Heb 2 weken geleden proefrit gereden met een mt10 tracer 900 en fjr 1300
Tracer viel weg en ben zot van de mt10 (zeker de touring editie voor mijn doeleinden) en de fjr heeft me ook verrast ondanks zijn gewicht en mn lengte.
Mijn vraag, zijn er mensen hier die met de mt10 al een beetje hebben getourd? Zo duitsland ofzo, en evt duoritten gedaan?
Het kan een domme vraag zijn maar ben benieuwd. Weet dst de fjr op dit vlak gemakelijker is maar vind me enigzins nog te jong hiervoor haha, en vind de mt10 wel nice qua uiterlijk geluid, prestaties. Ik doe veel snelweg dat wel.
Alvast bedankt voor jullie tijd en antwoorden.
Dag iedereen zit met een vraagje
Heb 2 weken geleden proefrit gereden met een mt10 tracer 900 en fjr 1300
Tracer viel weg en ben zot van de mt10 (zeker de touring editie voor mijn doeleinden) en de fjr heeft me ook verrast ondanks zijn gewicht en mn lengte.
Mijn vraag, zijn er mensen hier die met de mt10 al een beetje hebben getourd? Zo duitsland ofzo, en evt duoritten gedaan?
Het kan een domme vraag zijn maar ben benieuwd. Weet dst de fjr op dit vlak gemakelijker is maar vind me enigzins nog te jong hiervoor haha, en vind de mt10 wel nice qua uiterlijk geluid, prestaties. Ik doe veel snelweg dat wel.
Alvast bedankt voor jullie tijd en antwoorden.
W/W = CardanThanks voor de reacties zover.
Nu heb ik een sv650n en doe veel w/w ermee en weekend plezier ritten. De vriendin krijgt kriebels om af en toe mee te rijden. Het is niet dat ik 3x int jaar ermee ga touren zo 1x int jaar ofzo misschien een verre reisje in europa ofzo. Dat tanken moet ik maar aanzien als pauzes haha maar heeft er iemand ervaring mee dan of vergelijkbaar? Ziet er echt de max van een motor uit de mt10
De tiger heb ik overgewogen, de 800dan e of de 1050? Moet er wel nog is mee proefrijden dat wel om te voelen hoe het rijdt enz
Thanks voor de reacties zover.
Nu heb ik een sv650n en doe veel w/w ermee en weekend plezier ritten. De vriendin krijgt kriebels om af en toe mee te rijden. Het is niet dat ik 3x int jaar ermee ga touren zo 1x int jaar ofzo misschien een verre reisje in europa ofzo. Dat tanken moet ik maar aanzien als pauzes haha maar heeft er iemand ervaring mee dan of vergelijkbaar? Ziet er echt de max van een motor uit de mt10
De tiger heb ik overgewogen, de 800dan e of de 1050? Moet er wel nog is mee proefrijden dat wel om te voelen hoe het rijdt enz
Dag iedereen zit met een vraagje
Heb 2 weken geleden proefrit gereden met een mt10 tracer 900 en fjr 1300
Tracer viel weg en ben zot van de mt10 (zeker de touring editie voor mijn doeleinden) en de fjr heeft me ook verrast ondanks zijn gewicht en mn lengte.
Mijn vraag, zijn er mensen hier die met de mt10 al een beetje hebben getourd? Zo duitsland ofzo, en evt duoritten gedaan?
Het kan een domme vraag zijn maar ben benieuwd. Weet dst de fjr op dit vlak gemakelijker is maar vind me enigzins nog te jong hiervoor haha, en vind de mt10 wel nice qua uiterlijk geluid, prestaties. Ik doe veel snelweg dat wel.
Alvast bedankt voor jullie tijd en antwoorden.
Dag iedereen zit met een vraagje
Heb 2 weken geleden proefrit gereden met een mt10 tracer 900 en fjr 1300
Tracer viel weg en ben zot van de mt10 (zeker de touring editie voor mijn doeleinden) en de fjr heeft me ook verrast ondanks zijn gewicht en mn lengte.
Mijn vraag, zijn er mensen hier die met de mt10 al een beetje hebben getourd? Zo duitsland ofzo, en evt duoritten gedaan?
Het kan een domme vraag zijn maar ben benieuwd. Weet dst de fjr op dit vlak gemakelijker is maar vind me enigzins nog te jong hiervoor haha, en vind de mt10 wel nice qua uiterlijk geluid, prestaties. Ik doe veel snelweg dat wel.
Alvast bedankt voor jullie tijd en antwoorden.
Tja, een rit met een duo op een mt10...
Gezien de stand van de duo voetsteunen en de grootte van het duo zadel, volgens mij alleen maar mogelijk als:
1. Ze kleiner is dan 1,60 meter ( anders komen de knieen te ver boven de oren)
2. Ze minimaal 10 jaar aan ballet of turnen heeft gedaan
3. Ze heeeeeel erg veel houd van de bestuurder.
In alle andere gevallen houd ze het zeker niet langer dan 10 minuten vol.
Nu ik toch zo lekker bezig ben... Heeft er hier iemand ook last van een lekkend zadel? Als die van mij in de regen heeft gestaan, zuigt 'ie zich vol en zit ik nog dagen met natte dijen
Ik krijg nu wel een nieuw zadel onder garantie maar vraag me af of dit een productiefoutje was of dat het ontwerp niet deugt.
Productie fout!
Ik heb al 2 stukke zadels en wacht nu op nummer 3...
Kijk de buitenlandse fora er maar eens op na. Staat vol met ellende XD
Na een mooie proefrit en een weekendje huur ben ik er zeker van: Ik ga een MT-10 (Tourer Edition) halen.
Heeft iemand hier ervaring met uitlaten? De fabrieks-setup is aan de stille kant voor mijn gevoel, maar ik heb een huurmotor gehad met een Scorpion einddemper en midpipe... Dat was dan weer zo hard, leuk voor een weekend maar eigenlijk gewoon asociaal! Ik heb wielrenners en voetgangers meerdere malen verschrikt om zien kijken en kinderen naar hun oren zien grijpen...
Ik heb begrepen dat het vervangen van de einddemper nagenoeg niets met het geluid zal doen, omdat alle demping in het katalysator-gedeelte zit. Klopt dat in jullie ervaring?
Zo ja, dan betekent het dat ik de midpipe zal moeten vervangen, maar hoe hou je dan het geluid een beetje binnen de perken? Zijn er in jullie ervaring einddempers die meer dempen met DB killer erin. Of heeft iemand ervaring met een midpipe met ingebouwde demper, zoals die van LeoVince? Leovince Katalysator Vervanger Linkpipe Yamaha MT10 FZ10 2016-2017 - Uitlaat kopen? Motordempers.nl is de motor uitlaat specialist!
Qua controles: Ik ben veel in Duitsland met de motor. Het liefst heb ik een volledige set-up met E-keur, maar die ga je natuurlijk niet vinden met een beetje mooi geluid. Als het geluidsniveau niet te hard wordt, dan durf ik het ook wel aan om een mid-pipe zonder e-keur te hebben, maar wel een einddemper met keur en DB-killer.
Heb je trouwens een foto van het resultaat?… Ziet er supermooi uit (vind ik!) ...