Yamaha MT-10

Ik vind het beide mooi maar dat Pajic vakwerk levert staat buiten kijf. Ik kreeg mijn Akra demper gelukkig bij mijn motor dus dat scheelt. Straks een linkpijp kopen en een setje R1 bochten dan ben ik voor minder dan 1000 eu klaar. Voordeel van alles los is dat je zo de cat er weer tussen kunt meubelen wanneer je gaat sturen in de Pruis.
Vorig jaar in Zwitserland geweest maar daar durf ik niet te sturen met een Akra decat, ook niet met db killer.

Vind het geluid met cat en Akra ook niet verkeerd maar ik mis net die rauwe bite en iets volume, klinkt net wat te gesmoord allemaal.

precies dit, ik wil graag 2 delen ik de cat er makkelijk tussen kan zetten, linkpipe eraf en cat er tussen is 20 minuten werk, als je de header ook nog weer los moet halen is het wel echt veel werk vooral als je ook weer die pakkingen moet vervangen
 
Aangezien ik weer wat anders ben tegen gekomen.
Gaat mijn titanium Arrow eindemper de verkoop in, ongeveer 150 km eronder gezeten.
Slecht 600 gram.
Een keer wat anders als een Akra
Mocht je interesse hebben,graag via PM

20200411_200449.jpg

20200411_200444.jpg
 
Sinds afgelopen vrijdag een Mivv Suono met mivv linkpijp gemonteerd.

Vind het geluid wel behoorlijk hard🤔 iemand ervaring met controles in duitsland? Want denk niet dat dit binnen de geluidsnorm valt😇

Ps. Iemand toevallig nog een katalysator voor een MT-10 liggen voor een mooi prijsje? Mijne is namelijk niet meer bruikbaar. En wellicht dat ik toch wil kijken wat het geluid is met kat.
 

Bijlagen

  • 3DA3C758-B9EF-4791-9ABB-541434ED2DA5.jpeg
    3DA3C758-B9EF-4791-9ABB-541434ED2DA5.jpeg
    223,7 KB · Weergaven: 34
Sinds afgelopen vrijdag een Mivv Suono met mivv linkpijp gemonteerd.

Vind het geluid wel behoorlijk hard🤔 iemand ervaring met controles in duitsland? Want denk niet dat dit binnen de geluidsnorm valt😇

Ps. Iemand toevallig nog een katalysator voor een MT-10 liggen voor een mooi prijsje? Mijne is namelijk niet meer bruikbaar. En wellicht dat ik toch wil kijken wat het geluid is met kat.
ik heb nog wel cat liggen, stuur maar even een pb met wat je er voor wil geven
 
Vind het geluid wel behoorlijk hard🤔 iemand ervaring met controles in duitsland? Want denk niet dat dit binnen de geluidsnorm valt😇

Ben in Duitsland aangehouden zonder kat met originele pijp.Kon weer door rijden naar het betalen van mijn snelheids boete.

Bij een MT-10 houdt alleen de kat het geluid tegen.Originele einddemper is ook gewoon een rechte pijp net als andere sportdempers.
 
Ben in Duitsland aangehouden zonder kat met originele pijp.Kon weer door rijden naar het betalen van mijn snelheids boete.

Bij een MT-10 houdt alleen de kat het geluid tegen.Originele einddemper is ook gewoon een rechte pijp net als andere sportdempers.

Klopt, de cat houdt nagenoeg al het geluid tegen. Maar de ene demper is de andere niet.

Dit dempt minder:

images (4).jpeg


Dan dit:
3b.83.93.10011600840DET0116INET.jpeg


Simpelweg omdat de Leo (als voorbeeld) een langere vorm heeft en veel meer dempingswol bevat.

Ga je voor een decat dan heeft het soort demper wel degelijk invloed op het geluidsniveau. Ook zal de ene schel klinken, de andere misschien dieper.

Het is hoe dan ook qua volume behoorlijk hard, maar er is hard en er is niet te harden hard.. :+
 
ik heb hiervoor een Mivv suono gehad en heb nu de R1 akra, kennis rijd met de MT-10 akra
De mivv werd wat schel bovenin de toeren met de db killer, zonder db killer vond ik hem beter klinken.
De MT-10 Akra klinkt wat zwaarder over het hele toeren bereik
En mijn Huidige R1 akra is gewoon asociaal, die laat mijn lampen trillen aan het dak van de schuur en die klinkt meer als de MotoGP yamaha
 
ik had eerst een linkpijp met akra-einddemper. Dat maakte 103 dB; veel teveel dus. In Duitsland kun je dan je brommer achterlaten. Op pagina 42 43 staat mijn oplossing: linkpijp met custom laswerk van Pajic en een Akra-hexa einddemper. Net lekker qua dB's en geen gezeik in Duitsland. Plus: bijna 5 kg. gewichtsbesparing!
 
ik had eerst een linkpijp met akra-einddemper. Dat maakte 103 dB; veel teveel dus. In Duitsland kun je dan je brommer achterlaten. Op pagina 42 43 staat mijn oplossing: linkpijp met custom laswerk van Pajic en een Akra-hexa einddemper. Net lekker qua dB's en geen gezeik in Duitsland. Plus: bijna 5 kg. gewichtsbesparing!

Net alternatief hoor. Is de custom linkpijp titanium of rvs?
 
1971D3DD-4EB2-4C5F-8F0B-BEDB647F76F0.jpeg

Ik meld me bij deze aan in dit topic. Lees al een tijd mee en post nooit iets.
Vorig jaar de MT-10 nieuw gekocht, inclusief sportpakket. Precies de opties die ik in gedachten had.

Wensen: mogelijk nog een decat, echter ik twijfel nog; tegenwoordig heb ik snel last van piepende oren :o
Leuk om ieders hobby en projecten hier te volgen!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een korte simpele vraag, het antwoord is waarschijnlijk wel ingewikkeld.. Hoe laat je beide koplampen als dimlicht branden? Graag in Jip en Janneke taal uitleggen.. :+
 
Mooie foto op een mooie locatie...
Misschien is dit een oplossing. Volgens mij wordt het in redelijke Jippie en Janneke taal uitgelegd:

 
enigste waar je voor uit moet kijken is dat niet elke led lamp gedimd kan worden en je kans heb om lampen van 1000€ te slopen. Zou wel mooi zijn als iemand dit even test voor de rest van de MT-10 R1 rijders die een motor kopen waar maar 1 lamp brand en dat niet willen.

Je kan ook je groot licht afstellen en die erbij aan zetten. Of gewoon 1 koplamp houden zoals de moto het mooiste is
 
enigste waar je voor uit moet kijken is dat niet elke led lamp gedimd kan worden en je kans heb om lampen van 1000€ te slopen. Zou wel mooi zijn als iemand dit even test voor de rest van de MT-10 R1 rijders die een motor kopen waar maar 1 lamp brand en dat niet willen.

Je kan ook je groot licht afstellen en die erbij aan zetten. Of gewoon 1 koplamp houden zoals de moto het mooiste is

Vind je het serieus mooier met 1 lamp? Als er 2 lampen zijn moeten ze ook beide branden vind ik, kansloze wetgeving dat het hier niet mag. Maar goed, ieder zijn ding.

Heb op een Engels en Duits forum al het 1 en ander gevonden maar het is allemaal niet zo simpel. Zal me er eens in gaan verdiepen.
 
Vind je het serieus mooier met 1 lamp? Als er 2 lampen zijn moeten ze ook beide branden vind ik, kansloze wetgeving dat het hier niet mag. Maar goed, ieder zijn ding.

Heb op een Engels en Duits forum al het 1 en ander gevonden maar het is allemaal niet zo simpel. Zal me er eens in gaan verdiepen.
waarom mag dit niet?? Bij een Fz1 Fazer branden ze beiden standaard.
 
Vind je het serieus mooier met 1 lamp? Als er 2 lampen zijn moeten ze ook beide branden vind ik, kansloze wetgeving dat het hier niet mag. Maar goed, ieder zijn ding.

Heb op een Engels en Duits forum al het 1 en ander gevonden maar het is allemaal niet zo simpel. Zal me er eens in gaan verdiepen.

als ik een motor wou met 2 lampen die altijd aan staan had ik mijn MT-09 wel gehouden :Y
 
waarom mag dit niet?? Bij een Fz1 Fazer branden ze beiden standaard.

Heeft met toelating en regelgeving te maken. De ene motor heeft het wel, de andere niet, de regelgeving verschilt per motorfiets. Geloof ook dat het iets met de afstand tussen de koplampen te maken heeft.
Bij mijn vorige Street Triple RS brandden ze ook allebei, bij de Daytona 675 weer niet. Hoe die regelgeving is weet ik niet precies, het is per motor verschillend. Staan wel stukken van op MF.

Maar regelgeving of niet, ik wil gewoon dat beide koplampen branden. :+ Vind het geen gezicht met 1 en ik hou van symmetrie. Dus ik ga het uitzoeken en hou jullie op de hoogte voor diegene die dit ook willen. :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan