Yamaha MT-10

Winter overpeinzing, al eerder opgebracht maar nog steeds niks gedaan om mijn MT stiller te krijgen wat ik wel wil. Verschillende opties, originele kat terugzetten (voordeel kost niks, nadeel niet mooi en kost vermogen), R1 kat plaatsen (nadeel eerst kopen, niet mooi, voordeel zou minder vermogen kosten), cone plaatsen van Nelson Welding (voordeel looks blijven goed, nadeel mogelijk te weinig verschil in DB). Ben er dus nog steeds niet uit. Misschien kijken om R1 kat voor weinig te scoren of zo'n cone. Heb trouwens een Mivv uitlaat (e-keur) en link pipe (waardoor e keur niet opgaat). Andere uitlaat met meer demping is natuurlijk ook een optie maar ook daarvoor geldt is t verschil groot genoeg zonder kat.
👉 R1 Kat ;)
 
Nee nog geen tijd gehad, ga dan gelijk ook de schakel/rem-set vervangen, ook deze komen van een R1.
Moeten wat kleine aanpassingen gebeuren zoals rempomp met reservoir, schakelstangetje Quickshifter (is korter van een R1)
Motor staat ook (nog) in opslag voor de winter, dús moet ook nog een beetje weer zijn....:)

Ben benieuwd of het allemaal wat soepel gaat met het vervangen van de rem-schakelset etc, schijnt toch wel klusje te zijn.

Ik ga de 31e met een maat mijn Valtermoto set monteren, ketting + tandwielen vervangen, kleine beurt uitvoeren en nog wat kleine dingen. Dan ben ik er ook weer klaar voor.
 
Ben benieuwd of het allemaal wat soepel gaat met het vervangen van de rem-schakelset etc, schijnt toch wel klusje te zijn.

Ik ga de 31e met een maat mijn Valtermoto set monteren, ketting + tandwielen vervangen, kleine beurt uitvoeren en nog wat kleine dingen. Dan ben ik er ook weer klaar voor.
Ketting en tandwiel heb ik ook gelijk laten vervangen, DID en Supersprox
 

Bijlagen

  • DID .jpg
    DID .jpg
    334,3 KB · Weergaven: 42
Ben benieuwd of het allemaal wat soepel gaat met het vervangen van de rem-schakelset etc, schijnt toch wel klusje te zijn.

Ik ga de 31e met een maat mijn Valtermoto set monteren, ketting + tandwielen vervangen, kleine beurt uitvoeren en nog wat kleine dingen. Dan ben ik er ook weer klaar voor.
Ga het zien, R1 rem/schakel-set plaatsen valt reuze mee, rempomp etc. ook niet al te moeilijk. En natuurlijk de R1 kat eronder knutselen.
Het systeem ontluchten met ABS is misschien nog een dingetje, maar dat laat ik lekker doen door mijn dealer!
Daarna afspraak maken bij Druijff de boel eens goed laten afstellen op de bank!

En misschien gelijk.... ⬇️

blip-assist-system-inner.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ga het zien, R1 rem/schakel-set plaatsen valt reuze mee, rempomp etc. ook niet al te moeilijk. En natuurlijk de R1 kat eronder knutselen.
Het systeem ontluchten met ABS is misschien nog een dingetje, maar dat laat ik lekker doen door mijn dealer!
Daarna afspraak maken bij Druijff de boel eens goed laten afstellen op de bank!

En misschien gelijk.... ⬇️

Bekijk bijlage 1716631

Ja zeker een aanrader. Ik heb een blipper van Woolich en bevalt me perfect. Plus dat de gezichten van omstanders als ik met de pitlimiter door de pitstraat rol met open uitlaat goud waard zijn. :+ Laatste paar seconden van het filmpje zie je het wel in terug.

 
Laatst bewerkt:
Wat mij opvalt sinds ik de MT10 heb, nu zo’n 2,5 jaar is dat de achterband cupt. Hiervoor heb ik altijd Fireblades gereden en een paar andere Honda’s waar het cuppen alleen op de voorband optrad. Des te meer opvallend nu dus op de achterband en niet op de voorband. Wellicht dat hier wat experts zijn die weten wat hier de oorzaak van is. Zelf denk ik dat dit met de vering te maken heeft (te slap?) Dit is de 2e band die dit heeft (S22)
 
Vandaag deze uberdikke titanium & carbon Leo pijp heeeeel schappelijk kunnen overnemen van een maatje.
sykes-wsb-2.jpg

Aansluitdiameter is hetzelfde als de Spark demper dus hij kan zo op de Spark decat (beide werken met trekveren, in tegenstelling tot klemmen zoals de meeste MT 10 dempers). Nu alleen nog een beugeltje fabriceren en ik kan knallen. Op deze manier heb ik een stille demper en een luide (denk ik, gat is zo groot als m'n vuist 8)7) demper en kan ik waarschijnlijk makkelijk wisselen.

Bekijk bijlage 1717116
Wat mij opvalt sinds ik de MT10 heb, nu zo’n 2,5 jaar is dat de achterband cupt. Hiervoor heb ik altijd Fireblades gereden en een paar andere Honda’s waar het cuppen alleen op de voorband optrad. Des te meer opvallend nu dus op de achterband en niet op de voorband. Wellicht dat hier wat experts zijn die weten wat hier de oorzaak van is. Zelf denk ik dat dit met de vering te maken heeft (te slap?) Dit is de 2e band die dit heeft (S22)

Geen last van, nooit gehad ook. Ik zweer bij S22, vering is afgesteld door HK Suspension. Op straat rijd ik met 2.3/2.5, circuit 2.1/1.9 warm.

Oplossing: Meer bochten en circuit, minder snelweg. :+
20210829_200729.jpg


Factoren zoals slecht afgestelde vering en foute bandenspanning zijn vaak de boosdoeners. De MT10 vreet sowieso banden als je hem sportief rijdt.
 
Vandaag deze uberdikke titanium & carbon Leo pijp heeeeel schappelijk kunnen overnemen van een maatje.
Bekijk bijlage 1717741
Aansluitdiameter is hetzelfde als de Spark demper dus hij kan zo op de Spark decat (beide werken met trekveren, in tegenstelling tot klemmen zoals de meeste MT 10 dempers). Nu alleen nog een beugeltje fabriceren en ik kan knallen. Op deze manier heb ik een stille demper en een luide (denk ik, gat is zo groot als m'n vuist 8)7) demper en kan ik waarschijnlijk makkelijk wisselen.

Bekijk bijlage 1717116

Geen last van, nooit gehad ook. Ik zweer bij S22, vering is afgesteld door HK Suspension. Op straat rijd ik met 2.3/2.5, circuit 2.1/1.9 warm.

Oplossing: Meer bochten en circuit, minder snelweg. :+
Bekijk bijlage 1717740

Factoren zoals slecht afgestelde vering en foute bandenspanning zijn vaak de boosdoeners. De MT10 vreet sowieso banden als je hem sportief rijdt.
Ik ben ook bij HK geweest, misschien nog eens bezoekje gaan doen. Bandenspanning kan het dan wel eens zijn als ik jouw 2.5 zie. Ik doe 2.9 achter met een standaard manometer, geen idee wat de afwijking van dit apparaat is.
 
Vandaag deze uberdikke titanium & carbon Leo pijp heeeeel schappelijk kunnen overnemen van een maatje.
Bekijk bijlage 1717741
Aansluitdiameter is hetzelfde als de Spark demper dus hij kan zo op de Spark decat (beide werken met trekveren, in tegenstelling tot klemmen zoals de meeste MT 10 dempers). Nu alleen nog een beugeltje fabriceren en ik kan knallen. Op deze manier heb ik een stille demper en een luide (denk ik, gat is zo groot als m'n vuist 8)7) demper en kan ik waarschijnlijk makkelijk wisselen
Ryan jij hebt onderstaand setje Valtermoto toch gekocht?
Dan is die ophangbeugel onderin toch voor montage voetsteun demper zoals op onderste foto?
1.png

e7cfbb6e-43b2-44cc-a77c-cbe9f4b2df60.jpg
 
Ik ben ook bij HK geweest, misschien nog eens bezoekje gaan doen. Bandenspanning kan het dan wel eens zijn als ik jouw 2.5 zie. Ik doe 2.9 achter met een standaard manometer, geen idee wat de afwijking van dit apparaat is.

Oei dat is in mijn ogen wel erg hard. Een expert heeft mij geadviseerd om tot 2.7 achter te gaan als je bijvoorbeeld veel snelweg en woon werk rijdt. Ik moet eerlijkheidshalve bekennen dat de mijne qua vering nog op circuitstand staat, dit is voor op straat toch wel erg stijf.
 
Ryan jij hebt onderstaand setje Valtermoto toch gekocht?
Dan is die ophangbeugel onderin toch voor montage voetsteun demper zoals op onderste foto?Bekijk bijlage 1717788
Bekijk bijlage 1717790

Jazeker. Die zit erbij. Maar die past sowieso niet lekker op de Spark, geen idee hoe hij met de Leo uitkomt.
20210924_152238.jpg


Kreeg hem wel vast aan de demper maar toen zat er niet genoeg speling tussen de demper en de achterbrug. Ook hing hij erg laag. 30e gaan we knutselen en zullen we zien hoe we het gaan oplossen.
 
Wat mij opvalt sinds ik de MT10 heb, nu zo’n 2,5 jaar is dat de achterband cupt. Hiervoor heb ik altijd Fireblades gereden en een paar andere Honda’s waar het cuppen alleen op de voorband optrad. Des te meer opvallend nu dus op de achterband en niet op de voorband. Wellicht dat hier wat experts zijn die weten wat hier de oorzaak van is. Zelf denk ik dat dit met de vering te maken heeft (te slap?) Dit is de 2e band die dit heeft (S22)
Ik ben drie s22 achterbanden verder nu (deze is op, moet dit voorjaar een nieuwe op) en weinig last van gehad.... vering anders afstellen? rijd met zo'n 2,3 bar achter.
 
Vandaag deze uberdikke titanium & carbon Leo pijp heeeeel schappelijk kunnen overnemen van een maatje.
Bekijk bijlage 1717741
Aansluitdiameter is hetzelfde als de Spark demper dus hij kan zo op de Spark decat (beide werken met trekveren, in tegenstelling tot klemmen zoals de meeste MT 10 dempers). Nu alleen nog een beugeltje fabriceren en ik kan knallen. Op deze manier heb ik een stille demper en een luide (denk ik, gat is zo groot als m'n vuist 8)7) demper en kan ik waarschijnlijk makkelijk wisselen.

Bekijk bijlage 1717116

Geen last van, nooit gehad ook. Ik zweer bij S22, vering is afgesteld door HK Suspension. Op straat rijd ik met 2.3/2.5, circuit 2.1/1.9 warm.

Oplossing: Meer bochten en circuit, minder snelweg. :+
Bekijk bijlage 1717740

Factoren zoals slecht afgestelde vering en foute bandenspanning zijn vaak de boosdoeners. De MT10 vreet sowieso banden als je hem sportief rijdt.
Dat wordt brullen! Verwacht tegen die tijd wel een filmpje van t geluid :]
 
Jazeker. Die zit erbij. Maar die past sowieso niet lekker op de Spark, geen idee hoe hij met de Leo uitkomt.
Bekijk bijlage 1717810

Kreeg hem wel vast aan de demper maar toen zat er niet genoeg speling tussen de demper en de achterbrug. Ook hing hij erg laag. 30e gaan we knutselen en zullen we zien hoe we het gaan oplossen.
Wel vreemd, die beugel zou toch zonder problemen moeten passen voor een MT10? 🤷‍♂️
 
Wel vreemd, die beugel zou toch zonder problemen moeten passen voor een MT10? 🤷‍♂️
Ja dat zou je wel zeggen. Ik heb het idee dat het meer te maken heeft met de Spark decat. Deze komt ook met een eigen ophangbeugel met een wat afwijkende maatvoering, waar de meeste andere decats OF de originele ophangbeugel gebruiken OF, in het geval van de Akra, een ophangbeugel meeleveren die in lengte nauwelijks afwijken van de originele. Ik ben benieuwd of we het passend gaan krijgen, ook voor de Leovince. Zou het mooiste zijn als ik 1 beugel heb waar ik beide dempers aan kan hangen. En anders moet ik iets custom laten maken.
 
Ja dat zou je wel zeggen. Ik heb het idee dat het meer te maken heeft met de Spark decat. Deze komt ook met een eigen ophangbeugel met een wat afwijkende maatvoering, waar de meeste andere decats OF de originele ophangbeugel gebruiken OF, in het geval van de Akra, een ophangbeugel meeleveren die in lengte nauwelijks afwijken van de originele. Ik ben benieuwd of we het passend gaan krijgen, ook voor de Leovince. Zou het mooiste zijn als ik 1 beugel heb waar ik beide dempers aan kan hangen. En anders moet ik iets custom laten maken.
Ja, dat kan altijd nog! Zijn genoeg kunstenaars die wel een beugel kunnen maken!
 
Terug
Bovenaan Onderaan