FactoRyan_v4
ApeX predator
Toch wel een titanium Y-stuk he?
Ja mag ik hopen. Zal mij benieuwen of het dit jaar wel lukt. Viva Italia
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Toch wel een titanium Y-stuk he?
R1 KatWinter overpeinzing, al eerder opgebracht maar nog steeds niks gedaan om mijn MT stiller te krijgen wat ik wel wil. Verschillende opties, originele kat terugzetten (voordeel kost niks, nadeel niet mooi en kost vermogen), R1 kat plaatsen (nadeel eerst kopen, niet mooi, voordeel zou minder vermogen kosten), cone plaatsen van Nelson Welding (voordeel looks blijven goed, nadeel mogelijk te weinig verschil in DB). Ben er dus nog steeds niet uit. Misschien kijken om R1 kat voor weinig te scoren of zo'n cone. Heb trouwens een Mivv uitlaat (e-keur) en link pipe (waardoor e keur niet opgaat). Andere uitlaat met meer demping is natuurlijk ook een optie maar ook daarvoor geldt is t verschil groot genoeg zonder kat.
Boldbart als je cat zoekt voor weinig , kijk dan op de site van Dekker motoparts in Hapert .
Ik heb er al één, ik had hiervoor juist een linkje aangemaakt voor Senna46...Boldbart als je cat zoekt voor weinig , kijk dan op de site van Dekker motoparts in Hapert .
die heeft er 1
Zit ie er al onder?Ik heb er al één, ik had hiervoor juist een linkje aangemaakt voor Senna46...
Nee nog geen tijd gehad, ga dan gelijk ook de schakel/rem-set vervangen, ook deze komen van een R1.Zit ie er al onder?
Nee nog geen tijd gehad, ga dan gelijk ook de schakel/rem-set vervangen, ook deze komen van een R1.
Moeten wat kleine aanpassingen gebeuren zoals rempomp met reservoir, schakelstangetje Quickshifter (is korter van een R1)
Motor staat ook (nog) in opslag voor de winter, dús moet ook nog een beetje weer zijn....
Ketting en tandwiel heb ik ook gelijk laten vervangen, DID en SupersproxBen benieuwd of het allemaal wat soepel gaat met het vervangen van de rem-schakelset etc, schijnt toch wel klusje te zijn.
Ik ga de 31e met een maat mijn Valtermoto set monteren, ketting + tandwielen vervangen, kleine beurt uitvoeren en nog wat kleine dingen. Dan ben ik er ook weer klaar voor.
Ga het zien, R1 rem/schakel-set plaatsen valt reuze mee, rempomp etc. ook niet al te moeilijk. En natuurlijk de R1 kat eronder knutselen.Ben benieuwd of het allemaal wat soepel gaat met het vervangen van de rem-schakelset etc, schijnt toch wel klusje te zijn.
Ik ga de 31e met een maat mijn Valtermoto set monteren, ketting + tandwielen vervangen, kleine beurt uitvoeren en nog wat kleine dingen. Dan ben ik er ook weer klaar voor.
Ga het zien, R1 rem/schakel-set plaatsen valt reuze mee, rempomp etc. ook niet al te moeilijk. En natuurlijk de R1 kat eronder knutselen.
Het systeem ontluchten met ABS is misschien nog een dingetje, maar dat laat ik lekker doen door mijn dealer!
Daarna afspraak maken bij Druijff de boel eens goed laten afstellen op de bank!
En misschien gelijk....
Bekijk bijlage 1716631
Wat mij opvalt sinds ik de MT10 heb, nu zo’n 2,5 jaar is dat de achterband cupt. Hiervoor heb ik altijd Fireblades gereden en een paar andere Honda’s waar het cuppen alleen op de voorband optrad. Des te meer opvallend nu dus op de achterband en niet op de voorband. Wellicht dat hier wat experts zijn die weten wat hier de oorzaak van is. Zelf denk ik dat dit met de vering te maken heeft (te slap?) Dit is de 2e band die dit heeft (S22)
...niet alleen de MT10!Factoren zoals slecht afgestelde vering en foute bandenspanning zijn vaak de boosdoeners. De MT10 vreet sowieso banden als je hem sportief rijdt.
Ik ben ook bij HK geweest, misschien nog eens bezoekje gaan doen. Bandenspanning kan het dan wel eens zijn als ik jouw 2.5 zie. Ik doe 2.9 achter met een standaard manometer, geen idee wat de afwijking van dit apparaat is.Vandaag deze uberdikke titanium & carbon Leo pijp heeeeel schappelijk kunnen overnemen van een maatje.
Bekijk bijlage 1717741
Aansluitdiameter is hetzelfde als de Spark demper dus hij kan zo op de Spark decat (beide werken met trekveren, in tegenstelling tot klemmen zoals de meeste MT 10 dempers). Nu alleen nog een beugeltje fabriceren en ik kan knallen. Op deze manier heb ik een stille demper en een luide (denk ik, gat is zo groot als m'n vuist ) demper en kan ik waarschijnlijk makkelijk wisselen.
Bekijk bijlage 1717116
Geen last van, nooit gehad ook. Ik zweer bij S22, vering is afgesteld door HK Suspension. Op straat rijd ik met 2.3/2.5, circuit 2.1/1.9 warm.
Oplossing: Meer bochten en circuit, minder snelweg.
Bekijk bijlage 1717740
Factoren zoals slecht afgestelde vering en foute bandenspanning zijn vaak de boosdoeners. De MT10 vreet sowieso banden als je hem sportief rijdt.
Ryan jij hebt onderstaand setje Valtermoto toch gekocht?Vandaag deze uberdikke titanium & carbon Leo pijp heeeeel schappelijk kunnen overnemen van een maatje.
Bekijk bijlage 1717741
Aansluitdiameter is hetzelfde als de Spark demper dus hij kan zo op de Spark decat (beide werken met trekveren, in tegenstelling tot klemmen zoals de meeste MT 10 dempers). Nu alleen nog een beugeltje fabriceren en ik kan knallen. Op deze manier heb ik een stille demper en een luide (denk ik, gat is zo groot als m'n vuist ) demper en kan ik waarschijnlijk makkelijk wisselen
Ik ben ook bij HK geweest, misschien nog eens bezoekje gaan doen. Bandenspanning kan het dan wel eens zijn als ik jouw 2.5 zie. Ik doe 2.9 achter met een standaard manometer, geen idee wat de afwijking van dit apparaat is.
Ryan jij hebt onderstaand setje Valtermoto toch gekocht?
Dan is die ophangbeugel onderin toch voor montage voetsteun demper zoals op onderste foto?Bekijk bijlage 1717788
Bekijk bijlage 1717790
Ik ben drie s22 achterbanden verder nu (deze is op, moet dit voorjaar een nieuwe op) en weinig last van gehad.... vering anders afstellen? rijd met zo'n 2,3 bar achter.Wat mij opvalt sinds ik de MT10 heb, nu zo’n 2,5 jaar is dat de achterband cupt. Hiervoor heb ik altijd Fireblades gereden en een paar andere Honda’s waar het cuppen alleen op de voorband optrad. Des te meer opvallend nu dus op de achterband en niet op de voorband. Wellicht dat hier wat experts zijn die weten wat hier de oorzaak van is. Zelf denk ik dat dit met de vering te maken heeft (te slap?) Dit is de 2e band die dit heeft (S22)
Dat wordt brullen! Verwacht tegen die tijd wel een filmpje van t geluidVandaag deze uberdikke titanium & carbon Leo pijp heeeeel schappelijk kunnen overnemen van een maatje.
Bekijk bijlage 1717741
Aansluitdiameter is hetzelfde als de Spark demper dus hij kan zo op de Spark decat (beide werken met trekveren, in tegenstelling tot klemmen zoals de meeste MT 10 dempers). Nu alleen nog een beugeltje fabriceren en ik kan knallen. Op deze manier heb ik een stille demper en een luide (denk ik, gat is zo groot als m'n vuist ) demper en kan ik waarschijnlijk makkelijk wisselen.
Bekijk bijlage 1717116
Geen last van, nooit gehad ook. Ik zweer bij S22, vering is afgesteld door HK Suspension. Op straat rijd ik met 2.3/2.5, circuit 2.1/1.9 warm.
Oplossing: Meer bochten en circuit, minder snelweg.
Bekijk bijlage 1717740
Factoren zoals slecht afgestelde vering en foute bandenspanning zijn vaak de boosdoeners. De MT10 vreet sowieso banden als je hem sportief rijdt.
Denk het ook. Ik ga nog een keer naar HK toe om te laten checken. Verder denk ik dat ik de banden te hard oppomp als ik jullie zo hoor.Ik ben drie s22 achterbanden verder nu (deze is op, moet dit voorjaar een nieuwe op) en weinig last van gehad.... vering anders afstellen? rijd met zo'n 2,3 bar achter.
Wel vreemd, die beugel zou toch zonder problemen moeten passen voor een MT10?Jazeker. Die zit erbij. Maar die past sowieso niet lekker op de Spark, geen idee hoe hij met de Leo uitkomt.
Bekijk bijlage 1717810
Kreeg hem wel vast aan de demper maar toen zat er niet genoeg speling tussen de demper en de achterbrug. Ook hing hij erg laag. 30e gaan we knutselen en zullen we zien hoe we het gaan oplossen.
Ja dat zou je wel zeggen. Ik heb het idee dat het meer te maken heeft met de Spark decat. Deze komt ook met een eigen ophangbeugel met een wat afwijkende maatvoering, waar de meeste andere decats OF de originele ophangbeugel gebruiken OF, in het geval van de Akra, een ophangbeugel meeleveren die in lengte nauwelijks afwijken van de originele. Ik ben benieuwd of we het passend gaan krijgen, ook voor de Leovince. Zou het mooiste zijn als ik 1 beugel heb waar ik beide dempers aan kan hangen. En anders moet ik iets custom laten maken.Wel vreemd, die beugel zou toch zonder problemen moeten passen voor een MT10?
Ja, dat kan altijd nog! Zijn genoeg kunstenaars die wel een beugel kunnen maken!Ja dat zou je wel zeggen. Ik heb het idee dat het meer te maken heeft met de Spark decat. Deze komt ook met een eigen ophangbeugel met een wat afwijkende maatvoering, waar de meeste andere decats OF de originele ophangbeugel gebruiken OF, in het geval van de Akra, een ophangbeugel meeleveren die in lengte nauwelijks afwijken van de originele. Ik ben benieuwd of we het passend gaan krijgen, ook voor de Leovince. Zou het mooiste zijn als ik 1 beugel heb waar ik beide dempers aan kan hangen. En anders moet ik iets custom laten maken.