Yamaha MT-10

Ik heb nog niet heel veel gereden, 500 km tot op heden. Wat ik wel kan zeggen is dat hij tot nu toe erg goed bevalt en wat mij vooral opvalt is de vering en het rijgedrag die heel erg fijn en soepel is. Onder het rijden kan je de vering elektronisch verstellen. Ook de blipper en liftcontrol ben ik erg content mee, het is geen anti wheelie dus je kan met liftcontrol erg leuk spelen. Dit had ik ook al ondervonden met de MT09 SP 2022. Wat ik nog wel tegen vind vallen is de power onderin maar dit heeft denk ik te maken met de euro 5 norm en restricties (moet nog een ritje maken met alle elektronica uitgeschakeld om beter te oordelen). Mijn vorige MT 10 was voor mijn gevoel wel wat feller en trok in de 3e versnelling het voorwiel van de grond op het gas, dat is nu niet het geval. Maar deze was wel afgesteld door druijf met een volledig akra systeem.

Ben in ieder geval van plan om na de 1000km beurt naar druijf te gaan om de power onderin beter te krijgen. Ook de beleving qua geluid is nu nul want er zit nog een standaard uitlaat onder wat ik niet gewend ben. Heb al wel een titanium linkpipe klaar liggen (standaard zijn de voorbochten al van titanium) dus alleen nog een leuke demper scoren om dat brute cp4 geluid weer tot leven te krijgen.
De voorbochten zijn standaard titanium? Mij was verteld van niet en laat ze dus overzetten 🤔 .
Anders kan ik ze uiteraard verkopen.
Welke linkpipe heb je klaar liggen? Want ik ga kijken of de oude eronder past (de akra die ik op mn 10 had), en anders ga ik overwegen het zo te laten met akra demper of uiteindelijk een nieuwe linkpipe van akra plaatsen..
De nieuwe 10 sp is in bestelling, Ffies wachten tot maart/april 2023. Nu toch op reis, dus tegen de tijd dat ik terug ben ga ik niet meer rijden.
 
De voorbochten zijn standaard titanium? Mij was verteld van niet en laat ze dus overzetten 🤔 .
Anders kan ik ze uiteraard verkopen.
Welke linkpipe heb je klaar liggen? Want ik ga kijken of de oude eronder past (de akra die ik op mn 10 had), en anders ga ik overwegen het zo te laten met akra demper of uiteindelijk een nieuwe linkpipe van akra plaatsen..
De nieuwe 10 sp is in bestelling, Ffies wachten tot maart/april 2023. Nu toch op reis, dus tegen de tijd dat ik terug ben ga ik niet meer rijden.
Linkpipe eraf gehaald van mijn vorige MT 10, deze is van akrapovic. Zag op youtube een filmpje dat deze gewoon moet passen op het nieuwe model.

Zie de foto, bochten zijn tita. Deze kan je dus lekker laten zitten.

Gefeliciteerd met de aankoop, super dikke bike. Inmiddels ben ik ook gewend aan het nieuwe uiterlijk en moet zeggen dat ik eerst mijn twijfels erover had maar wil niet meer terug 😅
 

Bijlagen

  • IMG_20220813_200313.jpg
    IMG_20220813_200313.jpg
    165,9 KB · Weergaven: 42
Hi allemaal, ik heb zelf geen MT10 maar een maat van mij wil waarschijnlijk zijn KTM Duke 790 gaan inruilen voor een MT10. Aangezien ik zelf een Fz8 rij en weet dat de Fz8/Fz1 het stator probleem heeft waarbij de magneten los kunnen laten, wou ik vragen of de MT10 dit ook op dezelfde manier heeft? (Zie foto van mede MF'er)
 

Bijlagen

  • 20220822_124746.jpg
    20220822_124746.jpg
    125,9 KB · Weergaven: 35
Hi allemaal, ik heb zelf geen MT10 maar een maat van mij wil waarschijnlijk zijn KTM Duke 790 gaan inruilen voor een MT10. Aangezien ik zelf een Fz8 rij en weet dat de Fz8/Fz1 het stator probleem heeft waarbij de magneten los kunnen laten, wou ik vragen of de MT10 dit ook op dezelfde manier heeft? (Zie foto van mede MF'er)
Nee. Blok van de MT 10 is verwant aan de laatste generaties R1 en deelt nagenoeg niks met de FZ lijn.
 
Aangeboden Tourscherm voor een MT10 , heeft er bij mij 3 x een weekend op gezeten dus in nieuwstaat.
Prijs is vast 100,00 €
 

Bijlagen

  • 20220911_185439.jpg
    20220911_185439.jpg
    118,4 KB · Weergaven: 8
Aangeboden : Gilles hendels voor de MT 10 , nieuwprijs rond de 230,00 €
Factuur aanwezig
Mogen weg voor 120,00 €
Verkocht !!!!!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog een aangepaste katalysator liggen.
Geeft net wat meer en voller geluid dan de standaard.
Prijs: €100 inclusief verzending.

C05B1DAE-A08B-4E7A-9128-2A30342C9A95.jpeg7D3D79D0-9A27-4E90-98C7-E8DE2D9FB985.jpeg7ED99481-7F8E-4738-8BDE-41F7A37F69F5.jpeg72E91078-6C43-4DFE-BFD9-756B5F0D0DAE.jpeg9960AF53-4B36-4540-B16C-947BB24003CC.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Sinds afgelopen zaterdag ben ik eigenaar geworden van een mooie MT-10 Ice Fluo 2020. Erg blij mee. Wat een machine.!

Nu ben ik op zoek naar het originele kuipruit. Heeft iemand deze toevallig liggen na het monteren van ander scherm? En wil je deze verkopen?

Op de tekening onderdeel 14, 17 en 21.

Groetjes Teunis
 

Bijlagen

  • 3D91E395-3C1E-4B79-BC44-D7FFA2E60C4A.jpeg
    3D91E395-3C1E-4B79-BC44-D7FFA2E60C4A.jpeg
    20,3 KB · Weergaven: 19
  • 5059FBC9-81EC-4F6A-ADE5-60D70DF79CF1.png
    5059FBC9-81EC-4F6A-ADE5-60D70DF79CF1.png
    95 KB · Weergaven: 17
Ik heb recent op een MT10 gereden met een linkpipe zoals hieronder:
1667297188378.png


Het geluid is echt bruut, alleen denk ik dat ik hiermee problemen ga krijgen in Rotterdam.

Leovince/Dominator heeft ook een linkpipe met een kleine demper in het midden:
1667297207141.png

Ik neem aan dat het geluid nog steeds hard is. Het is lastig te zeggen, maar is er qua geluid een groot verschil tussen de twee linkpipes?
 
Terug
Bovenaan Onderaan