Yamaha MT-10

Iemand hier een goede tip voor een aftermarket spiegels voor de MT10?
Geen bar-end spiegels want die vind ik persoonlijk echt wanstaltig.
Mijn originele rechter spiegel is zo dol als een kip. Krijg hem niet meer vast en bij hard optrekken (altijd dus ;)) klapt ie meteen naar binnen.
ik zou voor die is overpriced gay Rizoma stealth dingen gaan, die hebben alle cool kids ook :+
Als je dan hard optrekt heb je ook nog eens downforce (dat is wat ze je laten geloven iig..)
 
ik zou voor die is overpriced gay Rizoma stealth dingen gaan, die hebben alle cool kids ook :+
Als je dan hard optrekt heb je ook nog eens downforce (dat is wat ze je laten geloven iig..)

:r

Als je geen bar-end wilt hebben zijn de OEM spiegels best oké voor het aanzicht, Aprilia en Yamaha hebben altijd wel prima design spiegels volgens mij.
 
:r

Als je geen bar-end wilt hebben zijn de OEM spiegels best oké voor het aanzicht, Aprilia en Yamaha hebben altijd wel prima design spiegels volgens mij.
Liefst heb ik ze ook OEM maar vrijwel alle OEM spiegels hebben aan de rechterkant hetzelfde probleem blijkbaar. Ik lees het vaak tenminste.
 
ik zou voor die is overpriced gay Rizoma stealth dingen gaan, die hebben alle cool kids ook :+
Als je dan hard optrekt heb je ook nog eens downforce (dat is wat ze je laten geloven iig..)
Zo hè! Last van een ingegroeide teennagel?
Downforce?? Hou jij het nou maar bij die Italiaanse gevleugelde fricandel van je :+ ;)
En bedankt voor je waardevolle bijdrage_O- ;)
 
Laatst bewerkt:
Zo hè! Last van een ingegroeide teennagel?
Downforce?? Hou jij het nou maar bij die Italiaanse gevleugelde fricandel van je :+ ;)
En bedankt voor je waardevolle bijdrage_O- ;)
Don’t hate me cause I’m beautiful. Stiekem ben je wel geil op die Tuono.

Maar ff zonder gekheid, als je geen bar ends wilt en ook niet met van die wazig gestileerde winglet spiegels of verchroomde dingen is je keuze nogal beperkt.
Ik had op de MT10 bar ends van highsider, die maken ook wel redelijk strak vormgegeven “normale” spiegels voor niet gek veel geld. Ik heb nu van die glasloze spiegels van Motogadget. Mooi spul maar zwaar overpriced.
 
Don’t hate me cause I’m beautiful. Stiekem ben je wel geil op die Tuono.

Maar ff zonder gekheid, als je geen bar ends wilt en ook niet met van die wazig gestileerde winglet spiegels of verchroomde dingen is je keuze nogal beperkt.
Ik had op de MT10 bar ends van highsider, die maken ook wel redelijk strak vormgegeven “normale” spiegels voor niet gek veel geld. Ik heb nu van die glasloze spiegels van Motogadget. Mooi spul maar zwaar overpriced.
Mijn reactie was inderdaad eigenlijk ook uit pure jaloezie _O-
Bedankt voor de info in ieder geval!
 
Iemand hier een goede tip voor een aftermarket spiegels voor de MT10?
Geen bar-end spiegels want die vind ik persoonlijk echt wanstaltig.
Mijn originele rechter spiegel is zo dol als een kip. Krijg hem niet meer vast en bij hard optrekken (altijd dus ;)) klapt ie meteen naar binnen.
Nadeel van de meeste aftermarket spiegels die op het normale bevestigingspunt geplaatst worden is dat je ruk ziet door die dingen!
Je zit constant je eigen armen te bekijken... :]
 
Hallo mede MT-10 rijders,

Ik mag graag mee lezen hier, maar heb zelden iets nuttigs toe te voegen.
Vandaag heb ik nieuwe banden op de mt-10 gezet, Dunlop mutant. Zijn er meer mensen die met deze band rijden?
PHOTO-2023-10-07-13-55-33.jpg
IMG_1765_.jpeg


Het is een beetje een vreemde band, maar werd mij aangeraden door de bandenboer.
Tot nu toe geen problemen, de foto is na de eerste 25km :]
 
Iemand hier een goede tip voor een aftermarket spiegels voor de MT10?
Geen bar-end spiegels want die vind ik persoonlijk echt wanstaltig.
Mijn originele rechter spiegel is zo dol als een kip. Krijg hem niet meer vast en bij hard optrekken (altijd dus ;)) klapt ie meteen naar binnen.
Volgens mij kun je de stock spiegel weer aandraaien, er zit zo even uit hoofd een dopje en als je die los haalt zit daar een bout/moer onder die je weer wat strakker aan kan draaien
 
Volgens mij kun je de stock spiegel weer aandraaien, er zit zo even uit hoofd een dopje en als je die los haalt zit daar een bout/moer onder die je weer wat strakker aan kan draaien
Klopt, maar ik kan geen enkele (pijp) sleutel vinden die daar op past helaas.
In de linker spiegel zit meer ruimte en daar past wel iets op.
 
Misschien gekke vraag mij bij gebrek aan een degelijk R1 topic. Weet een van jullie of MT10 velgen plug en play zijn op een R1? En hoeveel ze zwaarder zijn?
 
Hallo mede MT-10 rijders,

Ik mag graag mee lezen hier, maar heb zelden iets nuttigs toe te voegen.
Vandaag heb ik nieuwe banden op de mt-10 gezet, Dunlop mutant. Zijn er meer mensen die met deze band rijden?
Bekijk bijlage 1933230Bekijk bijlage 1933231

Het is een beetje een vreemde band, maar werd mij aangeraden door de bandenboer.
Tot nu toe geen problemen, de foto is na de eerste 25km :]

Hij moest van zn voorraad af zeker? Beetje vreemde band voor een sportieve naked met 150+ pk's. Zou zelf voor een Bridgestone S22 of Pirelli Corsa gaan
 
Hij moest van zn voorraad af zeker? Beetje vreemde band voor een sportieve naked met 150+ pk's. Zou zelf voor een Bridgestone S22 of Pirelli Corsa gaan
Een heel vreemd advies inderdaad....
Dit staat er op de site van Dunlop:
"Uitstekende prestaties op een natte grond, dankzij een profiel waarin rekening is gehouden met elementen van wedstrijdbanden op een natte baan, van speedtrack en van zandcircuit"

Wat mij betreft totaal niet geschikt voor een MT-10. Ik zou er mee teruggaan.
 
Een heel vreemd advies inderdaad....
Dit staat er op de site van Dunlop:
"Uitstekende prestaties op een natte grond, dankzij een profiel waarin rekening is gehouden met elementen van wedstrijdbanden op een natte baan, van speedtrack en van zandcircuit"

Wat mij betreft totaal niet geschikt voor een MT-10. Ik zou er mee teruggaan.
Het was ook niet mijn eerste keuze, maar ik vind het wel leuk om dingen uit te proberen.:Y
Voor ik ze kocht heb ik wel even rond geneusd op het internet. Kan niet zeggen dat ze veel voorkomen of specifiek zijn voor sommige type motoren. Er komt van alles voorbij, van vitpilen 401 tot cb1000r tot bmw gs.
Tot nu toe gaan ze prima. Zeker met nat weer gaan ze lekker, een stuk beter dan de s22. Die maakte nogal eens een zij sprongetje.

Ik heb er nog niet genoeg mee gereden om ze goed te beoordelen. Mocht het echt ruk zijn kan ik altijd nog terug gaan.
 
Het was ook niet mijn eerste keuze, maar ik vind het wel leuk om dingen uit te proberen.:Y
Voor ik ze kocht heb ik wel even rond geneusd op het internet. Kan niet zeggen dat ze veel voorkomen of specifiek zijn voor sommige type motoren. Er komt van alles voorbij, van vitpilen 401 tot cb1000r tot bmw gs.
Tot nu toe gaan ze prima. Zeker met nat weer gaan ze lekker, een stuk beter dan de s22. Die maakte nogal eens een zij sprongetje.

Ik heb er nog niet genoeg mee gereden om ze goed te beoordelen. Mocht het echt ruk zijn kan ik altijd nog terug gaan.
Ben heel benieuwd hoe ze zich gaan gedragen.
Misschien bevallen ze inderdaad heel goed.
 
Vermits er M + S bij staat lijkt het mij dat ze voornamelijk geschikt zijn voor modder en sneeuw dus meer adventure en offroad georiënteerd dan op de weg. Ik was niet mee gegaan in het advies van je bandenboer.
 
Wordt niet meer gereden, de MT staat lekker droog in de schuur. Ergens in maart met mooi weer start mijn seizoen weer.
Wel weer wat leuke spulletjes besteld.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan