Yamaha R1 (2005)RN12 vs (2010)RN22

wimfokkens

Die hard MF'er
9 sep 2014
348
1
Hoi

Ik reed eerst een yamaha R1 (2000)RN04 nu een (2005)RN12 en ik wil wel eens wat anders.
en de RN22's worden betaalbaar.

Ik hoor verhalen dat een RN22 makkelijker rijd en snel vertrouwen geeft.
Kloppen dit soort verhalen?
Heeft iemand ervaring op beide?

Wim
 
Wat ga je er mee rijden? circuitdagen of wedstrijden. Wil je ervaringsverhalen van een standaard fiets of juist een aangepaste. Ik denk niet dat er een standaard antwoord is. Een RN22 heeft een ander karakter dan de voorgaande modellen. Er zijn jongens die harder gaan met een RN19 dan met een RN22. Ligt dus ook aan de rijder.
En wat is makkelijker rijden? Als je je goed voelt op een bepaald type motor bouw je meer vertrouwen op en ga je makkelijker harder.
Anyhow, gewoon kopen zo'n dikke trekker en veel plezier ermee beleven.
 
De rn12 die ik nu rij is aangepast. volledig gestript, Ohlins achter shock,Ohlins stuurdemper, Voorvork aangepast met SO, vering aangepast op gewicht en ronde tijden, Full acra, Quickshifter. de rn22 moet ook zoiets worden.

Wim
 
Ik heb beide gehad. RN12 als straatfiets en een aantal circuitdagen mee gereden. RN22 als circuitfiets. De RN12 geheel standaard en de RN22 volledig aangepast aan circuit, dus echt niet te vergelijken. Ben persoonlijk helemaal weg van het crossplane blok van de RN22. Super smooth en power onderin. Heerlijk geluid.
 
Beide gehad en na bijna 4 jaar racen nog steeds weg van mijn RN22, hij gaf mij vanaf de eerste sessies meteen veel vertrouwen en ik heb er flink wat progressie mee gemaakt.
Aan het eind van dit seizoen gaat hij helaas de deur uit maar ik zal het crossplane geweld wel gaan missen. Als ik de centen had gehad kwam er een nieuwe R1 ;)
 
Beide gehad en na bijna 4 jaar racen nog steeds weg van mijn RN22, hij gaf mij vanaf de eerste sessies meteen veel vertrouwen en ik heb er flink wat progressie mee gemaakt.
Aan het eind van dit seizoen gaat hij helaas de deur uit maar ik zal het crossplane geweld wel gaan missen. Als ik de centen had gehad kwam er een nieuwe R1 ;)

Ik ben op zoek naar een RN22, hint hint hint...
Stuur is een PM'tje ;)
 
Wat zoek voor één zoek je MarkL? Ik heb gehoord dat er eind dit seizoen een hele dikke vol opties te koop komt ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan