Maar als je de koppeling intrekt.... En je rolt nog en het gegier is weg dan kan het toch niet bij de ketting wegkomen plus het zou dan eerder snelheidsgerelateerd gieren dan toerengerelateerd.
Denk ik dan.
Als koppeling is ingetrokken en motor rolt nog door dan komt er natuurlijk niet veel kracht op de ketting te staan, anders dan wanneer gekoppeld. Als het gekoppeld is dan vindt er een krachtoverdracht plaats motor>wegdek, wegdek>motor.
Waarom het toerental gerelateerd is, maakt het inderdaad raar, maar misschien komt het omdat er dan bij bepaald toerental meer vermogen op wordt losgelaten..
je zegt dat het geluid weg is als je de koppeling in knijpt
zou het dan misschien ook de koppeling zelf kunnen zijn? Als het toerentalafhankelijk is dan zou het eventueel dus ook in de koppeling kunnen zitten.
Zoals eerder gezegd; hoor je het geluid ook als je de koppeling in knijpt, en dan gas geeft tot boven de 5000 rpm?
druklager misschien?
Niks mis mee toch, keertje andersom erop leggen en gaan