Tikkend geluid R1 2004

Ik vind het moeilijk te horen, het lijkt me niet gelijk met het toerental mee te gaan dus ik zou eens beginnen te kijken of de uitlaat bij de cilinderkop goed dicht is.
 
Nou ik wil deze motor kopen stond bij licht tik, dus toen kreeg ik dit filmpje.

Aangezien er wen MF stikker op het kenteken zit hoopte ik hier meer info te vinden
 
Waarop baseer je dit?
Op basis van jou filmpje, de tikt loopt mee met het toerental. ( heb geluisterd met een goede headset)

Overigens is dit geen lichte tik maar ernstig aanwezig dat doet krukaslager(s) vermoeden, ik zou er van weglopen. Of de prijs moet goed zijn en je wil er zelf een ander blok lepelen.

Maar jou geld jou keuze uiteraard.
 
Nouja als de motor nog niet in je bezit is, kun je inderdaad prima gaan kijken. Neem desnoods iemand mee die verstand van zaken heeft en probeer goed te lokaliseren waar het getik vandaan komt. Mocht je er niet achter kunnen komen en blijft er ook maar een greintje twijfel achter, loop dan weg.
 
Gister tijdens een ritje viel mij een ratel op die vooral vanaf 4000 rpm te horen was. Yamaha R1 uit 2004 met 33.000km en 1500km geleden laatste (kleine) beurt gehad. Ik merkte verder niks aan de motor.
Vanochtend opnieuw geluisterd en toen leek de ratel helemaal weg. Totdat na 5 minuten de motor op temperatuur kwam en de ratel ook terug kwam... boven 6000rpm lijk je hem niet meer te horen.
Ik heb er een filmpje van gemaakt:
Maak me zorgen om lagers. Iemand ervaring met dit probleem of die er op basis van het filmpje er iets over kan zeggen?

Groeten Roland
Dit was mijn 2004 R1 met ratel in het blok. Nog subtieler dan de jouwe en bij mij bleek uiteindelijk ook het blok in de soep... wel een flink risico voor die prijs
 
Als ik zo een filmpje toegestuurd krijg ben ik er wel klaar mee.
Maar jij wilt hem zo goedkoop mogelijk hebben merk ik.
Dan wachten we het daarop volgende topic van jouw wel af.
Met topic titel....Helup r1 net gekocht- schade in het blok groter dan gedacht .

Snap je niet -hier een vaag filmpje neer zetten van een afgeragde r1 en verwachten dat wij hier even jouw kunnen vertellen wat het is.
Tegenwoordig denkt iedereen maar dat anderen op sociale media dit zo even kunnen vertellen aan de hand van een vaag filmpje
Die motor is gewoon zwaar mishandelt..
Maar afijn jouw beslissing en jouw keuze.
 
Terug
Bovenaan Onderaan