Yamaha R1 naked

Speakerfreak

MF veteraan
31 jul 2004
2.639
121
Ook maar eens wat plaatjes posten van mijn knutselobject.

Gekocht met wat kuipschade, ook bleek achteraf de tweede versnelling eruit te liggen. Ondanks de gave (maar standaard) looks met complete kuip heb ik er toch voor gekozen om er een naked/streetfighter van te maken. Zal niet van elk dingetje een foto plaatsen dus wat random pics. :)

Opgehaald:

Foto650-Q3NEYIDU.jpg


Blok gedemonteerd:

Foto650-6MNBRYLM.jpg


Tandwielen uit een nieuwer model versnellingsbak gebruikt:

Foto650-7JPWGHTT.jpg


Stuurdempertje reviceren

Foto650-HDQNKEGD.jpg


Verder gestript en stuurtje gemonteerd, tevens remleidingen, koppeling en choke kabel vervangen/verlengd.

Foto650-IRG3QE3K.jpg


Foto650-KN4KIWH4.jpg


Tussenstand plaatje:

Foto650-AQFCZGHT.jpg

Foto650-LMBXWF8A.jpg



Achterbrug + voorvork delen grijs ==> zwart

Foto650-ACW4DSOP.jpg


Draadboompje naar voren toe aangepast:

Foto650-DYVQCAUU.jpg


Teller bevestigingplaatje gemaakt:

Foto650-HX847BZP.jpg


Geplaatst:

Foto650-SXM7IYWG.jpg


KVS bakje gemaakt:

Foto650-KKY6ZXJY.jpg


En kijken hoe het staat en/of het werkt:

Foto650-P6AAJJRL.jpg


Ideeën die nog in m`n hoofd zitten:

- Diverse onderdelen zwart anodiseren
- Ander stuur + klemmen
- Andere koplamp
- Uitlaat onder het blok
- Kont aanpassen
- Onderkuip aanpassen

En/of dit gaat gebeuren is nog onbekend maar wordt vanzelf duidelijk :+
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit! Je bent al lekker op weg zie ik
alleen die onderkuip.
daar mag de zaag nog wel even in gezet ;)
Verders lekker bezig! Ik blijf mee lezen
 
Mooi koplampje! Waar heb je die vandaan??
Of kan ik die overnemen?

Weet niet wat voor chaos er onder de onderkuip zit, maar sowieso een stukje kleiner maken ja, zal die van opknappen
 
Mooi koplampje! Waar heb je die vandaan??
Of kan ik die overnemen?

Weet niet wat voor chaos er onder de onderkuip zit, maar sowieso een stukje kleiner maken ja, zal die van opknappen

De zaag erin is wel de bedoeling :Y Nog niet helemaal uit hoe, hoeft van mij in ieder geval niet te klein te worden.

Mooi koplampje! Waar heb je die vandaan??
Of kan ik die overnemen?

Weet niet wat voor chaos er onder de onderkuip zit, maar sowieso een stukje kleiner maken ja, zal die van opknappen

Koplamp lag hier nog in de kast, is ondertussen al de zaag ingezet om ruimte te maken voor de teller(bevestiging)...

(Z)onder de kuip ziet het er zo uit :X

Foto650-MJYHAALW.jpg


Had graag een dempertje in deze richting eronder gehad, me idee even uitgetekend. Nog ff kijken in hoeverre dat haalbaar is.

Foto650-SY3U6PGK.jpg
 
Laatst bewerkt:
blijft bruut een R1 zonder kop. Let op voor de grondspeling met dat demperidee..
 
ik vind het wel meevallen hoor onder die kuip!
dempertje oppoetsen (zou er een RVS variant voor te koop zijn?) en de kabels wat wegwerken en dan kan het prima.
edit: en uiteraard het KVS tankje, die is (als enige) geen gezicht
 
Laatst bewerkt:
ik ben zelf ook bezig met een r1 fighter project :D k ga je volgen ben benieuwd
 
Laatst bewerkt:
Goed idee om die enorme kont wat te reduceren? Hij is een beetje uit balans nu.
Hoewel er natuurlijk genoeg mensen zijn die kicken op een enorme kont :+
 
Voor een demper onder het blok kun je ook bij de mijne spieken, ik heb er ook 1 zelf gemaakt, lijkt wel wat op de jouwe...let wel op het volume (lxbxh) van de demper, hoe minder volume is hoe meer herrie is mijn ervaring

Rucarodi in "ander blok inbouwen"

Ga je volgen hierin, vind het wel interessant om het nu voor een 4 pitter gebouwd te zien worden.

Groet Rucarodi...
 
:W

Tijd om weer eens wat te knutselen O-)

Foto720-ZHQYHTVA.jpg


Foto720-8TPXCPNY.jpg


Zoiets? :?

Foto720-7Q8ILMCL.jpg


Slijptolwerk :P

Foto720-OGBWPFQX.jpg



Beetje bakken met elektroden -O- *O*

Foto720-CA8SNOEC.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooi hoor alleen dat eindstuk had ik zoals op de foto gemaakt.
full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Middelste vak is gevuld met demperwol inderdaad. Ik zou het graag maken zoals op de foto *O* :} (hoewel het eindstuk aan de achterkant niet mogelijk zou zijn) maar ik ben geen uitlatenmaker en geen lasser. En met enkel een slijptol, reciprozaag en een elektrodenapparaat worden de mogelijkheden toch wat beperkt :+
 
Laatst bewerkt:
Middelste vak is gevuld met demperwol inderdaad. Ik zou het graag maken zoals op de foto *O* :} (hoewel het eindstuk aan de achterkant niet mogelijk zou zijn) maar ik ben geen uitlatenmaker en geen lasser. En met enkel een slijptol, reciprozaag en een elektrodenapparaat worden de mogelijkheden toch wat beperkt :+


Hulde! :} ik vind 'm mooi geworden zo, ben net als meerdere benieuwd naar het geluid :Y zo te zien is de basis hetzelfde als bij de mijne, doos met absorbtiedeel. Bij mij zit ie er nu een kleine 7K onder en nog geen centje pijn.

Groet Rucarodi...
 
Terug
Bovenaan Onderaan