Geen meldingen in display?
vonkende bougies zegt niet zoveel. Je moet een vonk van ongeveer een cm kunnen maken met die bobine.
Klepspeling i.o?
Even kijken, Yamaha R6, 22 en google:
11 Cylinder identification sensor failure
12 Crankshaft position sensor failure
13 Intake pressure sensor failure
14 Intake pressure sensor pipeline failure
15 Throttle position sensor wire disconnected or short-circuited
16 Throttle position sensor stuck
21 Water temperature sensor failure
22 Intake temperature sensor failure
23 Atmospheric pressure sensor failure
24 Oxygen sensor failure
30 Lean angle cut-off switch activated
31 Maximum allowable Oxygen sensor correction level exceeded
32 Oxygen sensor correction level too low
41 Lean angle cut-off switch disconnected or short-circuited
42 Vehicle speed sensor or neutral switch failure
43 Monitor voltage -- less than 3v
44 ECU failure
Als je een error code 22 voorbij zag komen, dan lijkt het erop dat er iets mis is met de sensor voor inlaattemperatuur. Recentelijk aan je motor gesleuteld, bijvoorbeeld de kuip eraf gehad? Als ja, dat zou het kunnen dat je vergeten bent een stekkertje (goed) aan te sluiten, of mss de sensor verkeerd hebt terug gemonteerd.
Terug naar basis: Komt er een foutcode op het display, of niet?Heeft inlaattemperatuur dan zo een grote invloed op cilinder nummer 4ik had hem wel even gestart zonder luchtbuizen terug te monteren
Terug naar basis: Komt er een foutcode op het display, of niet?
'iets langs zien komen' is niet duidelijk genoeg
Zo ja, welke code?
Weet ik niet, moderne motoren kunnen soms de gekste dingen doen, ik verbaas me nergens meer over. Je had het zelf over een nummer 22 op het dashboard. Kan geen kwaad om even te kijken hoe het zit met dat stekkertje ergens onder je km teller: is-ie schoon (geen corrossie), zit-ie goed vast? Even lostrekken, kijken en weer vastmaken. ben je hooguit 2 minuten van je leven mee bezig en kost verder niks, mss lost het iets op, dat kan. Als niet, dan geldt:Heeft inlaattemperatuur dan zo een grote invloed op cilinder nummer 4ik had hem wel even gestart zonder luchtbuizen terug te monteren
Blijft lastig om een diagnose te stellen op afstand
Weet ik niet, moderne motoren kunnen soms de gekste dingen doen, ik verbaas me nergens meer over. Je had het zelf over een nummer 22 op het dashboard. Kan geen kwaad om even te kijken hoe het zit met dat stekkertje ergens onder je km teller: is-ie schoon (geen corrossie), zit-ie goed vast? Even lostrekken, kijken en weer vastmaken. ben je hooguit 2 minuten van je leven mee bezig en kost verder niks, mss lost het iets op, dat kan. Als niet, dan geldt:
Als je op iedereen-forum.nl je vraag al hebt uitstaan...Blijft zeker lastig.. daarom als er iemand echt verstand heeft en het probleem ook een keer had wil ik best betalen om het te laten fiksen .. maarja cilinder 4 werkt dus gewoon niet mee.. iedereen heeft het over bougies maar bij 4 heb ik een nieuwe gekocht en erin gedaan
Als je op iedereen-forum.nl je vraag al hebt uitstaan...
Oftewel, hier heeft niemand het over een bougie gehad, behalve jij
Als het idd zo is dat 1 cilinder t niet doet, zijn er maar drie mogelijkheden:
ccompressie niet goed
vonk niet goed
mengsel niet goed
Kun je bijvoorbeeld bougies van 1 en 4 omwisselen, en nog eens testen? En weer terug en testen?. Dan weet je wat over bougie (onderdeel van vonk, niet alles mbt vonk)
Ken je iemand met compressiemeter? Zo ja, inprikken op nr 4. En de rest ook maar meteen even.
Dan wete je iets over compressie
Injectors zijn zelf bijna niet te testen. Behalve: doet iets, of doet niets. Maar of ze het doen conform eisen....
zelfs zonder compressiemeter kan je een idee krijgen of er druk wordt opgebouwd : duw schroevendraaier ofzo met het handvat tegen het bougiegat, en vergelijk de druk die je erop voelt met die van een werkende cylinder.
andere test : luchtfilterkast er af en remmreiniger/startpilot/... direct in de throttle body van nr 4 spuiten. doet hij dan wel mee heb je een brandstofprobleem in nr 4.
Heb het bericht ook op fb staan ze zeggen allemaal bobine of bougie. Maar iig ik heb de bobines van 3 en 4 met elkaar gewisseld. Maar 4 blijft alsnog koud
Of moet ik per se 1 en 4 met elkaar wisselen?
Heb de bobines nu zo gelaten 3 en 4 geswitcht niet meer omgezet
foutcode 22 , intake temperature.
Zonder de inlaattemperatuur kan dat ding misschien niet de juiste hoeveelheid benzine bepalen voor de juiste vermenging. Misschien dat die daarom niets inspuit of misschien te arm. Misschien gaat die wel in een veilige modus door niets te ontbranden.
Stekkertjes in en uit halen, of van cilinders wisselen lijkt mij het eerst om te doen.
anders met een nieuwe inlaat temp sensor proberen. Kost misschien een 10tje online.
succes ermee!
vonkende bougies zegt niet zoveel. Je moet een vonk van ongeveer een cm kunnen maken met die bobine.
Ik zou als ik jou was de tip van de remmenreiniger van Janbros eerst maar eens proberen,
en die direct in de inlaat van cilinder 4 spuiten,voor brand hoeft je niet bang te zijn als je het
met beleid doet.