Yamaha Stratoliner vs. Raider

GEKOCHT!

De Raider is van mij! Hij moet nog even RDW gekeurd worden en op kenteken gezet worden. Over een maandje haal ik hem op (ze keuren niet met dit weer, de watjes!!).
 
De naam Stratoliner is de naam die in Amerika gevoerd wordt voor het model Midnight Star. Overigens zijn er in uitvoering wel wat verschillen, de Midnight Star wordt met veel mat zwart aan het blok geleverd Ik heb er zelf 1. De Raider wordt helaas niet door Yamaha in Europa verkocht.

Tijdens de rally weekenden door YCCNL georganiseerd komen echter wel raider(s) uit Engeland over en zeker op de internationale rally's zien wij ze ook vaak. Met Yamaha Nederland hebben we al eens gesprekken gehad over het verkopen van de Raider in Nederland en Europa. Maar ja, de crisis sinds 2008 gooit o.a. roet in dat eten.

Groetjes,
Ton
 
Ik ken inmiddels een persoon die wel Raiders importeert naar Nederland. Niet officieel Yamaha zelf, maar goed.
9 maart haal ik mijn eigen Raider op. Naar zeggen rijden er maar een paar in Nederland rond.
 
Heeft iemand enig idee waar je onderdelen kunt kopen voor de Raider?
Ik moet nog een achterzitje hebben + mount en zijtassen maar kan nog niet echt de juiste vinden.
 
Ebay America ;-)

Ik heb net foto's gezien van de nieuwe Raider en de nieuwe Stryker Maar dat ziet er ook goed uit.
 
De Raider is volgens mij sinds 2008 hetzelfde, alleen andere kleuren.

Ebay America snapte ik natuurlijk al;-). Ben nu aan het zoeken. Zadeltassen is handig ivm vakantie. Dan nog een achterzadel of een rekje voor baggage.
 
20130314140553.jpg


20130314140546.jpg


20130314130622.jpg


20130314130609.jpg
 
Runninglights ben ik niet zo'n fan van... al er 1 door brand lijkt het net of je continu richting aan geeft... is een beetje verwarrend. Ook als ze het wel doen vind ik t er eigenlijk niet duidelijker op worden. Heb ze op de mijne dan ook los gehaald ;)
 
Gefeliciteerd.
Maar ik zal nooit aan die uitlaat kunnen wennen. Het lijkt op een leuter die het niet doet. :)
 
Naar horen zeggen rijden er ook maar 2 of 3 in Nederland rond.....
En volgens het boekje is hij 80-85 PK. Volgens RDW 100-105 ;)
 
Dat denk ik niet helemaal 2 of 3 er staan er al twee op marktplaats maar goed blijft toch wel een vrij zeldzame verschijning.
Ik had ze al eens gezien van uit Engeland en vind dit toch echt wel een hele mooie motor
 
Mooie Bike ! idd de originele pijpen eraf en een paar sound pijpen erop ! :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan