Dit (tweede) vakantiehuisje heeft wel goede wifi!Zou jij niet op vakantie moeten zijn?
Carbs. liggen in de auto, Frank is vanaf vandaag terug van vakantie dus ga er zo even langs!
De SZR660 was mijn eerste motor
Wat is tegenwoordig een goede prijs voor een szr? Rond de 1500,-?
Oh vreemd ja. Ik had meen ik ook TM34 B65 gelezen op de behuizing.
Verder lees ik inderdaad niet meer mee dus geen idee wat je verder te melden hebt.
Bij de TRX is het nog erger, steevast onder de 12V. Volgens mij meet die de spanningsval over de verlichting of zo.
Je bent klaar voor het aanstaande motorseizoen met deze stoere motor. Natuurlijk kun je voor € 7.000 incl. afleveringskosten ook een nieuwe KTM 390 kopen. Gratis leer je dan over een paar jaar het begrip "afschrijvingen" kennen! Mooi is dat KTM de prijs meteen met 700 pop laat zakken!! Het kan ook anders en NOG goedkoper!
Deze in Italië geassembleerde Yamaha verenigt het beste van twee werelden. Italiaans design en Italiaanse top componenten gepaard aan een superbetrouwbaar en volledig uitontwikkelde Japans motorblok. Het is de uitvoering uit de XTZ 660 met 5 kleppen per cilinder. 3 inlaat en 2 uitlaat. En twee carburateurs (dus je leert ook nog wat choken is). Deze is af fabriek getuned op 48 pk en dus voor A2 ideaal omdat deze presteert zoals het hoort zonder vreemde restricties. Voor het rijwielgedeelte heeft Yamaha het frame van de TZR2503MA gebruikt. Een zeer exotische 250cc tweetakt voor op de straat.
Het Italiaanse Brembo en Paioli (de Upside down voorvork en dat in 1996!!)zijn af fabriek gebruikt voor de remmen en de vering.
Deze fiets is geupgrade met veren van het Nederlandse Hyperpro!! dat maakt er en heel andere motor van! En de stickers van Wiseco suggereren dat er een betere zuiger in is geplaatst!
Deze fabrieks cocktail van een 250cc wegraceframe, achterbrug uit een TZ 125 racer, Italiaanse remmen en vering en een eenvoudig en degelijk 1 cilinder motorblok maken deze motor technisch maar door het bijzondere design uniek in zijn soort. De SZR is een motorfiets die vooral de kleinere berijder zal bekoren door het lichte gewicht van nog geen 160 kg en de lage zadelhoogte van 770mm. Gelukkig heeft de motor wel een elektrische starter! De motor is erg wendbaar en super handelbaar waardoor je op een bochtige weg het menig zwaardere motor behoorlijk moeilijk kunt maken.
Deze SZR is in de unieke eenmalige sportieve Olivier Jacque/Tetsuya Harada Chesterfield GP kleurstelling, de meesten zijn blauw, en is in gebruikte staat met een realistische stand van 46.400 km. Er wordt echter met plezier nog regelmatig mee gereden dus de stand loopt op!
Laatste onderhoudsbeurt waarbij het blok is vervangen bij Edgar Stijner bij plm. 42.678 km. Goed voor nog jaren en jaren rijplezier. Let op dat dit exemplaar is voorzien van een unieke eenpersoons zit ombouw waardoor de zithouding nog meer racy is mede door de lage stuurhelften die er standaard op zitten. Deze zithouding is voor mijn postuur [en leeftijd??(:-))] te sportief voor het mooie, maar voor de echte sportieve rijder met een A2 rijbewijs is er geen fijner rijdende eenpitter. Tevens is er een andere einddemper gemonteerd van de firma BOS met een goed geluid, mooi om zelf te horen maar niet te irritant voor de buren. De duo voetrusten ontbreken dus een echte solo motor voor de liefhebber met A-2 rijbewijs (Super Single)
De vraagprijs is € 1.299 en dat is een prijs die hij over enkele jaren nog steeds waard zal zijn want dit soort motoren wordt niet meer gemaakt en zal in de toekomst waarschijnlijk steeds meer gezocht worden. Hou wel rekening mee dat je een setje nieuwe banden moet incalculeren, deze zijn al een paar jaar oud van het merk Michelin. Op de internetsite wordt een set Bridgestone BT16 banden al voor € 135,- aangeboden. Ook moet je een onderhoudsbeurt incalculeren om de motor helemaal goed te laten lopen. Om te voorkomen dat ik de motor verkoop en het merk banden is niet jouw voorkeur laat ik deze er nog even op zitten. Om die reden vraag ik ook niet de hoofdprijs voor de motor. Voor de liefhebber van lichte stuurfietsen of een sportief aangelegde beginner. Ik heb er ook nog vier liter olie van het Franse wereldmerk Elf van de juiste viscositeit bij, die geef ik uiteraard mee! Voor de snelle beslisser kan ik er ook nog een extra toerenteller en een kabelboom bij leveren. Die staan ook apart op MP te koop.
Mail evt. voor meer inlichtingen.
De motor staat in de buurt van Harderwijk en niet Haulerwijk!
trefwoorden: SZR 660, SZR660, KTM Duke 390, KTM RC 390, Bimota Monoposto, Gilera Saturno Bialbero, Monoracer, A2, A2 rijbewijs, 35 kW, 35 pk, 48 pk, Rossi, gratis olie, Vinales, Quartararo Omstandigheden, nu of nooit, TEAB en T.E.A.B. Wie maakt me los?
Specifiek voor een SZR?Ben aan het opruimen, kwam nog wat SZR onderdelen tegen. Iemand intresse?
8<
Voorwiel Dymag magnesium nieuw ( volgens mij 16.5" ) teab
Welkom hier! Leuk projectje.
Als je toch aan het aanpassen bent kunt je wellicht beter een hele nieuwe set carburateurs pakken. De standaard setup is niet echt feest.
Ik heb daar inderdaad al over na zitten denken en die set carburateurs gaat er uiteindelijk wel komen. Hoewel en na het aanpassen van het blok misschien beter is om te doen wil ik i.v.m. kosten (€750,- voor Mikuni's en €70 voor Dynojet set) toch eerst met een setje van Dynojet proberen om nog een seizoen door te kunnen rijden.
Kijk even op Kedo.de daar zijn ze een stukje goedkoper, maar blijft veel geld inderdaad.
Scheelt inderdaad een hoop! Bedankt voor de tipKijk even op Kedo.de daar zijn ze een stukje goedkoper, maar blijft veel geld inderdaad.
Als je geïnteresseerd bent: Ik heb nog een nieuwe JE zuiger 102mm voor de SZR liggen. Voor weinig, ik ga 'm toch niet meer gebruiken. Nieuw in doos, met alle veren, zuigerpen en borgclips.Ik heb daar inderdaad al over na zitten denken en die set carburateurs gaat er uiteindelijk wel komen. Hoewel en na het aanpassen van het blok misschien beter is om te doen wil ik i.v.m. kosten (€750,- voor Mikuni's en €70 voor Dynojet set) toch eerst met een setje van Dynojet proberen om nog een seizoen door te kunnen rijden.