Goede morgen ,
Bedankt allemaal voor de tips. Ik ga er binnenkort eens mee aan de slag. Mijn achterbandje is bijna op en heb nog een nieuwe set conti road attack liggen (alleen in de verkeerde maat voor de tdm).
Succes. Denk dat bij het achterwiel de kettinglijn en de breedte van de velg je grootste probleem wordt. Van het voorwiel het probleem met de remklauwen en schijven.
In jouw geval zou ik het setje conti's en de wielen van de PC op marktplaats zetten en van die centjes een setje passende bandjes voor je TDM kopen.
Ben heel benieuwd, laat maar even weten.
Is iid ook een optie maar dat gaat niet gebeuren. Vind het zowiezo wel mooi staan een 180 achterband in een TDM (zie duitse TDM forum waar ook een boel verklust wordt ) en je hebt heel veel keus in die maat (en voor natuurlijk ook met 17 inch ) . Heb al eens een VFR rc24 verbouwd met dikke fire blade wielen enzo en je hebt idd te maken met je remmen en de kettinglijn . Heb de beschikking over een draaibank hier dus echt grote problemen zal het niet geven om de zaak uit te spaceren . Tis weer een leuk projectje zo . Misschien in de toekomst nog maar eens een TDM framepje opscharrelen bij Pieter en daar een mooie smalle vfr V4 met dik 100 pk in sleutelen . Heb je volgens mij de ultieme "all road" qwa sturen (TDM) en blok (VFR) . Inspiratie ontbreekt het niet aan iig
Die V4 allroad bestaat al in de vorm van een Crosstourer geloof ik
Jammer dat die Honda's van die benzine zuipers zijn
En het is de vraag of het v-tec systeem zo handig is op een allroad, geeft dat geen hoogtoerig karakter?
Onderin moet ie trekken als een beer!
Tsja de Crosstourer . Geloof dat die niet zo goed gaat onder de Honda liefhebbers.
Maarruh , je moet ook geen Vtec hebben joh . Zit veel te veel rotzooi op . (wat moet je nou met V tec ??? ). Heb ik het nog niet eens over een klepstel beurtje.
Gewoon de VFR 1e of 2e generatie .
Carbs en tandwiel aangedreven nokkenassen (die zo lekker fluiten )
Die van mij heeft haast 2 ton gereden , schakelt als een warm mes door de boter en heeft een olieverbruik van 0,75 liter op 10 000 (en dat is veel voor een vfr) .
Rij er gemiddeld 1 op 19 mee (die van mijn motormaat 1 op 21 met zijn 800 fi ) en dat doe ik met de TDM ook ongeveer dus dat benzine slurpen valt wel mee.
VFR geen koppel ? mwahhh. Mooi man zo'n blok in de TDM .
De TDM bevalt me verder echt super hoor.
Dat blijkt wel uit het feit dat ik meer op de TDM zit dan op de VFR ...
Hij stuurt gewoon een stuk beter en heeft een veel fijnere zitpositie. Alleen die versnellingsbak . .
Kennis van me rijdt op een BMW 1150 RT , schakelt ongeveer hetzelfde.
Dus daarom de goedkope oplossing voor een superfiets ......VFR blok in de TDM( en laat ik nou net nog zo'n blok hebben liggen hier )
groet Oscar
frames voldoende hoor Oskar! Ook wel een TDM 900 rijwielgedeelte, is van Alu dus stijver!
en meer ruimte voor je ketting.
anders passen er in ieder geval geen koffers op...
Dat zelfde probleem had ik met de TDM900 en de Yammie koffers ervoor.
Ik rij dus nog gewoom rond zonder brullende dempers met imposant geroffel.
Ik vind de mooie zijkoffers belangerijker
Succes ermee
Ben voor de zilvergrijze TDM gegaan, meer opties voor dezelfde prijs als de rode TDM (met brulpijp). En beide in dezelfde technische staat.
Nu de trotse eigenaar van een '00 TDM 850, met 30.000 km op de teller.
Topkoffer, 12v aansluiting en handvat verwarming zitten er al op.
Alleen nog het kofferrek voor de zijkoffers monteren als ik de fiets thuis heb.
Vanwege drukte en vakantie haal ik hem pas de 23ste op. Ik tel de dagen af
Helemaal mee eens Salami.
Ik zie de meerwaarde ervan ook nog steeds niet.
Gefeliciteerd!
even een tip: hou de eerste tijd je olieverbruik goed in de gaten, dus bij elke volle tank even peil controleren, na het rijden met warme motor.
ga er gewoon van uit dat iedere TDM850 wel wat olie verbuikt, als je op tijd bijvult gaat hij niet stuk!
thanks. Je zou wel eens gelijk kunnen hebben. Het geluid wordt bij hogere toeren niet harder of zo, alleen de frequentie gaat omhoog.vermoedelijk de kleppen die je hoort. Ratelen van de distributieketting is vooral hoorbaar rond de 3000/4000 t/min.
Spanner en distributieketting kontroleren en indien nodig vervangen bij de eerstvolgende klepstelbeurt.
Moeten hier niet eerst 2500 berichten geplaatst worden voor ie vol is en op slot kan