Yamaha TDM 850 en 900 Topic DEEL 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Grrr, heb ik weer....net een paar weken geleden nieuwe achterband gehaald bij Pieter, nu al lek '(
Dinsdag maar even laten plakken -O-


spijkergaatje of schroef?
als hij er wat recht doorheen is gegaan gewoon een prop erin trekken.
werkt prima!

groet,

Pieter

PS Ik heb weer reparatiesetjes met perslucht capsules voor 25 euro. kan je ook onderweg je band repareren en oppompen!
 
spijkergaatje of schroef?
als hij er wat recht doorheen is gegaan gewoon een prop erin trekken.
werkt prima!

groet,

Pieter

PS Ik heb weer reparatiesetjes met perslucht capsules voor 25 euro. kan je ook onderweg je band repareren en oppompen!

Ik moet nog even goed kijken wat er in zit, maar het lijkt een scherp stukje kiezelsteen.
Ik dacht dat een prop een noodreparatie was...
 
Klopt (bruine veter) = nood , thuiskomer , vakantie afmaker alhoewel ik een setje michelin energie heb opgereden (volvo koekblik) met links achter een noodprop(veter) uit het motorreparatiesetje :P :)
Ik moet nog even goed kijken wat er in zit, maar het lijkt een scherp stukje kiezelsteen.
Ik dacht dat een prop een noodreparatie was...
 
Klopt (bruine veter) = nood , thuiskomer , vakantie afmaker alhoewel ik een setje michelin energie heb opgereden (volvo koekblik) met links achter een noodprop(veter) uit het motorreparatiesetje :P :)

Maar als er een noodreparatie in zit, kan die band later dan alsnog fatsoenlijk gerepareerd worden?
Of is het klaar als er eenmaal een prop inzit en kan je een nieuwe halen?
 
Even heel wat anders O-) heb na 26 jaar eindelijk mijn autorijbewijs gehaald :}
Gaan dit jaar met de auto naar Zuid Frankrijk en het leek me wel zo fatsoenlijk om ook een deel van de reis daarna toe achter het stuur door te brengen.
Bijkomend voordeel is dat ik in de winter niet meer hoef na te denken over de aanschaf van verwarmde handschoenen en de TDM nooit meer pekel zal pakken :) *O*
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd Robert!

tjonge jonge, eindelijk op 4 wielen! pas maar op, een auto is breder dan een motor, dus niet meer tussen paaltjes of tussen de file doorrijden.....
 
Even heel wat anders O-) heb na 26 jaar eindelijk mijn autorijbewijs gehaald :}
Gaan dit jaar met de auto naar Zuid Frankrijk en het leek me wel zo fatsoenlijk om ook een deel van de reis daarna toe achter het stuur door te brengen.
Bijkomend voordeel is dat ik in de winter niet meer hoef na te denken over de aanschaf van verwarmde handschoenen en de TDM nooit meer pekel zal pakken :) *O*
Pas op met filles....er niet tussen door rijden dan :+
 
Tsja ......dat heb ik nog nooit bij de hand gehad . Zoals gezegd heb ik mijn band opgereden maar het lijkt me niet zo moeilijk die veter via de binnenkant eruit te pulken en in het ontstane gat na wat opkuisen een parapluie te (laten) trekken :) .
Maar als er een noodreparatie in zit, kan die band later dan alsnog fatsoenlijk gerepareerd worden?
Of is het klaar als er eenmaal een prop inzit en kan je een nieuwe halen?
 
Laatst bewerkt:
Hmm lees net mijn 1 na laatste post nog eens door en begrijp je _O- nu ook wel ;) :+ :+



Parapluutje dan = prop :P
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de TDM op de test bank gehad. 73.4 pk bij 7426 toeren en 70.1 NM koppel. Top snelheid 227 km/h best aardige resultaten dacht ik zo :]
 
Vandaag de TDM op de test bank gehad. 73.4 pk bij 7426 toeren en 70.1 NM koppel. Top snelheid 227 km/h best aardige resultaten dacht ik zo :]

hij hoort volgens opgave 78 pk te leveren.. Hielke zijn 3VD draaide 92 pk... dan wel met sportnokkenassen er in.
je topsnelheid zit wel goed, mijn originele 3VD reed op de tellen ca 240 (dus uit de schaal) zal in werkelijkheid circa 225 zijn geweest.

mijn 4TX met JE zuigers, flatslide carbs en BOS uitlaatsysteem met 42mm bochten haalde 94pk..
de zwarte 4TX is vorig jaar gemeten op 91 pk en 245 topsnelheid. (toerenteller flink in het rood...)

Maar dan is nu de vraag:

is jou opgave gemeten aan de krukas of aan het achterwiel??
Dat kan het verschil verklaren..
als het krukas pk's zijn dan moet het beter kunnen!

groet,

Pieter
 
Hey beste collega rijders, ik heb een Yamaha TDM 900 uit 2002, en zoek een oplossing voor een bagage probleem.
Ik zoek een rek of iets dergelijks waar ik zo'n grote bagage tas op kan vastbinden. Ik heb nu alleen het standaard rekje achterop de motor zitten. Heeft iemand tips voor mij over waar ik een dergelijk rek kan vinden? De houders van topkoffers zijn eigenlijk nog te klein voor mijn gevoel.
 
Hey beste collega rijders, ik heb een Yamaha TDM 900 uit 2002, en zoek een oplossing voor een bagage probleem.
Ik zoek een rek of iets dergelijks waar ik zo'n grote bagage tas op kan vastbinden. Ik heb nu alleen het standaard rekje achterop de motor zitten. Heeft iemand tips voor mij over waar ik een dergelijk rek kan vinden? De houders van topkoffers zijn eigenlijk nog te klein voor mijn gevoel.


Heb ik liggen, je hebt een berichtje!

groet,

Pieter
 
Hey beste collega rijders, ik heb een Yamaha TDM 900 uit 2002, en zoek een oplossing voor een bagage probleem.
Ik zoek een rek of iets dergelijks waar ik zo'n grote bagage tas op kan vastbinden. Ik heb nu alleen het standaard rekje achterop de motor zitten. Heeft iemand tips voor mij over waar ik een dergelijk rek kan vinden? De houders van topkoffers zijn eigenlijk nog te klein voor mijn gevoel.

Ik heb 2 zijkoffers en een topkoffer. Als ik ga kamperen met de motor neem ik ook nog een roltas mee, of een berel#l, hoe noem je zo'n ding :+
Die kan mooi op het zadel en zijkoffers liggen tegen de topkoffer aan. Zo kan er een hele hoop zooi mee. Zelfs een vrouw zou zich ermee kunnen redden denk ik :P
 
Ik heb 2 zijkoffers en een topkoffer. Als ik ga kamperen met de motor neem ik ook nog een roltas mee, of een berel#l, hoe noem je zo'n ding :+
Die kan mooi op het zadel en zijkoffers liggen tegen de topkoffer aan. Zo kan er een hele hoop zooi mee. Zelfs een vrouw zou zich ermee kunnen redden denk ik :P

Ik nam voorheen alleen een tanktas en die grote bagagetas mee. Alleen met m'n vriendin achterop heb ik een rekje ofzo nodig omdat ik die tas anders nergens kwijt kan. Daar zoek ik nu naar, maar dat is best lastig omdat die topkofferhouders vaak te klein zijn vind ik.
 
hij hoort volgens opgave 78 pk te leveren.. Hielke zijn 3VD draaide 92 pk... dan wel met sportnokkenassen er in.
je topsnelheid zit wel goed, mijn originele 3VD reed op de tellen ca 240 (dus uit de schaal) zal in werkelijkheid circa 225 zijn geweest.

mijn 4TX met JE zuigers, flatslide carbs en BOS uitlaatsysteem met 42mm bochten haalde 94pk..
de zwarte 4TX is vorig jaar gemeten op 91 pk en 245 topsnelheid. (toerenteller flink in het rood...)

Maar dan is nu de vraag:

is jou opgave gemeten aan de krukas of aan het achterwiel??
Dat kan het verschil verklaren..
als het krukas pk's zijn dan moet het beter kunnen!

groet,

Pieter

Gemeten aan het achterwiel. Anders was er inderdaad veel verloren gegaan.
 
Ik nam voorheen alleen een tanktas en die grote bagagetas mee. Alleen met m'n vriendin achterop heb ik een rekje ofzo nodig omdat ik die tas anders nergens kwijt kan. Daar zoek ik nu naar, maar dat is best lastig omdat die topkofferhouders vaak te klein zijn vind ik.


Ik heb eventueel nog een rek voor top en zijkoffers liggen voor je.
 
Klinkt goed, heb je er een foto van?

Het is er zo één.

medscale8405-Givi-N140-Wingrack-800-0.jpg


Ik heb alleen de (enorm grote ) richtingaanwijzers er niet meer bij.
Bij mij paste het rek precies met de standaard richtingaanwijzers.

Foto van het rek zelf kan ik vanavond even maken.

Gemonteerd ziet het er dan zo uit.

GIVI-Wingrack06.jpg
 
Jongens wat een dooie boel hier -O-
Niets te melden allemaal?
Ik ga een weekend naar Luxemburg, de 1000 bochtenrit rijden. We gaan voor het derde jaar, hopen dat het weer een beetje mee werkt :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan