Yamaha TDM 850 en 900 Topic DEEL 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben ICT Coordinator Ik heb op HOME - BeroepProeven een advertentie geplaats. Dus als je intresse hebt om een dag meete lopen Als ICT coordinator? Je bent van harte welkom.

He Frank :W ,

Super bedankt voor je advertentie :}
Al een oproep gekregen?

Hoe staat het verder met je TDM project? Allemaal gelukt met de Koso teller?

Gr. Rens (hs-parts)
 
Hi Rens,

k heb nog geen reactie gehad.

Het is gelukt met de koso teller en met het stuur.
Mijn motor staat nu in Nuland bij een kennis van een collega van mij. Hij is bezig met de uitlaat.

Ik heb een paar bar end spiegels gevonden die ik erop ga zetten. Een nummerplaat houder met achterlicht heb ik ook al gekocht.

Als het goed is kan ik de motor donderdag ophalen. Ik kan dan verder gaan met de rest.
Ik ga de tank en de rest nog spuiten. De kleur weet ik nog niet.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=775497025816907&set=pcb.775497189150224&type=1&theater

Dit is de nummerplaathouder met achterlicht zonder de knippers.

http://www.maddoctor.it/mostra_foto...c600.jpg&descrizione=Special KIT - Adjustable

Deze bar end morrors komen er op

mirror black Picture - More Detailed Picture about Motorcycle CNC Bar End Rear View Mirrors Black Streetfighter 7/8" Bar End Side Mirror For YAMAHA YZF R6 R1 R6S FZ6 FZ1 FAZER Picture in Side Mirrors & Accessories from zjmoto Store | Aliexpress.com | Alibaba Group

zal nog wel een foto plaatsen als ik de motor weer terug heb.



He Frank :W ,

Super bedankt voor je advertentie :}
Al een oproep gekregen?

Hoe staat het verder met je TDM project? Allemaal gelukt met de Koso teller?

Gr. Rens (hs-parts)
 
Laatst bewerkt:
Zijn er hier mensen met een MRA X-Creen ruitje?

Na montage bleek mijn ruit aan de onderkant beschadigd te zijn, dit viel mij pas op nadat ik wat had geexperimenteerd met hoogte en de hoek van de ruit. Omdat de beschading precies in het gezichtsveld zit heb ik contact opgenomen met de shop waar ik hem heb gekocht. Na wat heen en weer gemail mocht ik hem terug sturen en heb ik een nieuwe ontvangen. Nu blijkt het nieuwe ruitje echter precies dezelfde beschading op dezelfde plek te hebben. Ik vraag me dus een beetje af of dit de standaard is voor MRA X-Creens of dat ik twee keer pech heb.

Foto: Microsoft OneDrive - Access files anywhere. Create docs with free Office Online.
Het gaat om deze: MRA X-Creen Touring Spoiler
 
Rens,

Dit is uiteindelijk het resultaat van de einddemper onder de buddy.
Ff door de foto's bladeren en je ziet dan ook het resultaat van de Kosso teller en stuur.
Bar end spiegels zet ik er morgen op.

Ik heb trouwens een aanmelding van iemand die een dagje wilt meelopen op mijn werk.

https://www.facebook.com/frank.abra...75421512401.1073741831.100000698499436&type=3

Ziet er goed uit! Ben benieuwd naar het resultaat.

Ik heb alle onderhoudsdelen die we kunnen leveren voor de TDM ook op de webshop gezet.

http://www.hs-parts.nl/c-2512682/yamaha-tdm850-3vd-1991-1995/
 
Goedenavond heren, op deze mooie zaterdag avond.

Ik heb vandaag mijn aangekochte blank witte LED-unit maar eens gemonteerd op mijn TDM900.
Gekocht bij Pieter, dus verwachte ik geen problemen. Wat blijkt; Als ik flink rem tot een volledige stop, gaat mijn ABS lampje (rood) knipperen. Pas als ik het contact uit zet houdt het op. Hierna blijft het gewoon uit tot ik weer eens stevig rem tot stilstand.
Dit is mij nieuw en volledig onbekend. Kan iemand mij hierbij helpen?
Met de standaard unit deed de motor niets van dien aard ...
 
Laatst bewerkt:
Led achterlicht voorzien van extra weerstandje zodat de weerstand van het achterlicht/stadlicht circuit weer de juiste weerstand heeft. Dit circuit wordt als referentie gebruikt voor de ABS elektronica.
 
Led achterlicht voorzien van extra weerstandje zodat de weerstand van het achterlicht/stadlicht circuit weer de juiste weerstand heeft. Dit circuit wordt als referentie gebruikt voor de ABS elektronica.

Klinkt goed, maar daar ben je mij kwijt :?

Kan ik net zo goed een space shuttle gaan bouwen :P

Wat voor een weerstandje is dat, waar kan ik die kopen en hoe monteer ik die waar aan ??? En als knaller; waarom zit dat ding niet standaard bij gevoegd in de unit, of wordt er niet standaard gevraagd; "Heeft u een TDM900a ?" ;(
 
21 watt power weerstand heeft Pieter liggen kan ie je zo opsturen. Even in de plus draad naar je remlicht zetten en klaar.


Zo'n opmerking waar niemand wat aan heeft kun je beter achter wegen laten Manus63
 
Hij begreep het prima, Rob, het maakt toch ook niet uit of de lamp bij Pieter gekocht is, volgens mij zijn die dingen allemaal hetzelfde. Enne stoor je niet teveel aan mij joh, dat doe ik ook niet meer aan jou :P
 
Laatst bewerkt:
Hij begreep het prima, Rob, het maakt toch ook niet uit of de lamp bij Pieter gekocht is, volgens mij zijn die dingen allemaal hetzelfde. Enne stoor je niet teveel aan mij joh, dat doe ik ook niet meer aan jou :P

Nou ... da's nie helemaal waar hoor.

Standaard is zo'n unit; achterlicht en remlicht.
(Ik dacht ook da 'k zo'n unit zou krijgen, want d'r was verder niets bij vermeld)
Blijkt dit een unit te zijn met -ook- ingebouwde knippers optie.
Die zijn duurder bij mijn weten.

Vandaar dat ik erbij vermeld had, dat ik em bij Pieter weg had *D

Maar de weerstand schijnt bij beiden nodig te zijn, dus dat maakt nie uit he. :P
 
Led achterlicht voorzien van extra weerstandje zodat de weerstand van het achterlicht/stadlicht circuit weer de juiste weerstand heeft. Dit circuit wordt als referentie gebruikt voor de ABS elektronica.

Hee, het lijkt erop dat ik de oorzaak van mijn knipperend ABS lampje heb gevonden *O*
Ik heb er ook sinds kort een LED opzitten, dus waarschijnlijk hetzelfde probleem :')
 
21 watt power weerstand heeft Pieter liggen kan ie je zo opsturen. Even in de plus draad naar je remlicht zetten en klaar.


Zo'n opmerking waar niemand wat aan heeft kun je beter achter wegen laten Manus63

Je kent mijn 'enorm' electro-technische kennis toch, Rob! :P

Dus vraag ik je nog even;

Welke kleur is de 'plus' draad en waar precies moet de weerstand er 'tussen', want ik ken mezelf en knip vast het hele ding aan gort. (Ja, echt! :P )
Drie draden zijn er mij toch wel 2 teveel ...
 
Hee, het lijkt erop dat ik de oorzaak van mijn knipperend ABS lampje heb gevonden *O*
Ik heb er ook sinds kort een LED opzitten, dus waarschijnlijk hetzelfde probleem :')

Jahaaaa ... en nu dus de oplossing nog!
En een zo exact mogelijke omschrijving, hoe deze uit te voeren :P
 
Nou ... da's nie helemaal waar hoor.

Standaard is zo'n unit; achterlicht en remlicht.
(Ik dacht ook da 'k zo'n unit zou krijgen, want d'r was verder niets bij vermeld)
Blijkt dit een unit te zijn met -ook- ingebouwde knippers optie.
Die zijn duurder bij mijn weten.

Vandaar dat ik erbij vermeld had, dat ik em bij Pieter weg had *D

Maar de weerstand schijnt bij beiden nodig te zijn, dus dat maakt nie uit he. :P
ik dat is inderdaad een ander achterlicht, heb je de knippers ook aangesloten?
 
ik dat is inderdaad een ander achterlicht, heb je de knippers ook aangesloten?

Nee :Y Ging m'n pet al te boven.
Bovendien heb ik witte glaasjes op de standaard knippers en dat vind ik wel mooi zo.
Maar een rode motor met een rode unit vond ik net iets te rood :P En LED vind ik wel mooi en veilig. (En m'n topkoffer heeft ze ook)
 
Volgens mij zijn het drie draden die naar het achterlicht gaan. Een is voor je normale verlichting en een voor je remlicht een is natuurlijk de aarde. Zo zit het in iedergeval bij mijn TDM.
De weerstand moet je volgens mij net als bij de knipperlichten een op de aarde en een op de plus aansluiten. Kan het verkeerd hebben maar, als je de weerstand tussen de plus of de min alleen zet dan heeft het geen nut.

Ik kan je niet vertellen welke kleuren je moet hebben van de bedrading maar, zwart is meestal de Massa en anders kan je het met een multimeter altijd nameten.
Wat ik vaak ook wel doe als ik geen multimeter heb is een 12 volt lampje gebruiken.
Een draad zet je op de massa en met de anders kan je kijken wat je normale verlichting is. Dan blijft er automatisch een over en dat zal dan je remlicht zijn.'

Hoop dat je hier wat aan hebt.



Je kent mijn 'enorm' electro-technische kennis toch, Rob! :P

Dus vraag ik je nog even;

Welke kleur is de 'plus' draad en waar precies moet de weerstand er 'tussen', want ik ken mezelf en knip vast het hele ding aan gort. (Ja, echt! :P )
Drie draden zijn er mij toch wel 2 teveel ...
 
Laatst bewerkt:
m.i. heb je dit soort basiskennis nodig om te gaan werken met de electra van je TDM, als je dit niet hebt zou mijn advies zijn om er gewoon vanaf te blijven en het een vakmensen over te laten.
 
m.i. heb je dit soort basiskennis nodig om te gaan werken met de electra van je TDM, als je dit niet hebt zou mijn advies zijn om er gewoon vanaf te blijven en het een vakmensen over te laten.

Klopt helemaal al helemaal bij ABS systemen, die meten meer door dan je zou denken. De gemiddelde motorrijder denk er ook verstand van te hebben maar dat is dan weer niet zo verstandig.
 
Klopt helemaal al helemaal bij ABS systemen, die meten meer door dan je zou denken. De gemiddelde motorrijder denk er ook verstand van te hebben maar dat is dan weer niet zo verstandig.

Zodra Pieter er weer is, moet ik er toch even langs.
Dan kaart ik dit euveltje direct even aan en komt het vast wel goed.
Dank aan allen voor de info. Weer wat bijgeleerd. :Y
 
Hallo TDMers,

Na een jaartje gereden te hebben, ruim 27000km verder, heb ik de TDM ingeruild voor een Pan European 1300. Meer kuip was een vereiste geworden.

Heb nog een mooie 3 delige givi kofferset en een 20" mra screen op een Robobracket liggen, die gaan op marktplaats. Mocht er iemand interesse hebben meer info via de pm.

Blijf dit topic en de mensen erin uiteraard een warm hart toedragen, en zal zeker blijven meelezen.

Mvg, Wes
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan