Yamaha TDM 850 en 900 Topic Deel 6

goed gedaan Robert!
mooie levensduur voor je banden, ik dacht altijd dat die Pirelli's wat sneller sleten dan de Bridgestone BT023 en Michelin PR3.

Nou ja, levensduur, de achterste is toch wel terminaal ;)
Maar nee, ze vallen me zeker niet tegen en komen er ook weer op zodra de eindejaarsuitkering binnen is *D
Nu straks de motor van Christien maar meenemen, komt die er ook nog eens uit :]
 
Hoppakee.
Gisteren de TDM gaan ophalen en een 60 frissen maar droge kilometertjes gemaakt.
....het beviel me.... :)
Stuurt verderlicht naar mijn gevoel ( vele ronde punten moeten pakken in het Genkse :) ), zit zeer goed, pakt goed op als je 'm de sporen geeft, maar....zal toch nog vele kilometertjes meer moeten maken om echt alles te kunnen ontdekken. En dat zijn we zeker nog van plan.
Ga ondertussen zeker nog wat verder alle TDM-topicdelen doorlezen en bij iet of wat goed weer zeker ook nog in de winterperiode er op uit trekken.
Zal zeker regelmatig nog wel wat posten en als er links of rechts nog ergens vraagtekens opduiken, zal ik ze hier zeker en vast stellen.
En hier is ie dan : een 2000'tje met 62000 km.
full
 
Hoppakee.
Gisteren de TDM gaan ophalen en een 60 frissen maar droge kilometertjes gemaakt.
....het beviel me.... :)
Stuurt verderlicht naar mijn gevoel ( vele ronde punten moeten pakken in het Genkse :) ), zit zeer goed, pakt goed op als je 'm de sporen geeft, maar....zal toch nog vele kilometertjes meer moeten maken om echt alles te kunnen ontdekken. En dat zijn we zeker nog van plan.
Ga ondertussen zeker nog wat verder alle TDM-topicdelen doorlezen en bij iet of wat goed weer zeker ook nog in de winterperiode er op uit trekken.
Zal zeker regelmatig nog wel wat posten en als er links of rechts nog ergens vraagtekens opduiken, zal ik ze hier zeker en vast stellen.
En hier is ie dan : een 2000'tje met 62000 km.
[afbeelding]


Ziet er best netjes uit, voor zover op de foto te zien. Gefeliciteerd, mooi ding hoor.
Mooie km. stand ook, net goed ingelopen ;)
 
Zo, het jaar zit er bijna op. Even de balans opmaken.. Mijn TDM staat op 52530km, heb dit jaar dus 16419km gereden (vanaf aanschaf op 5-3-14).
Onderhoud; 2x olie en filter ververst, bougies, luchtfilter, kleppen gesteld bij 42k, ook koelvloeistof, remvloeistof en recentelijk een nieuw voortandwiel. De Pilot Roads zijn nog (lang) niet op..

Komend jaar verwacht ik weer 15-20k te rijden (voornamelijk woon-werk). En jullie??
 
Ik heb mijne afgelopen winter gekocht, ongeveer een jaar geleden. Toen stond er 24000 op de teller, nu zitten we op 53000 ongeveer. Omdat afgelopen winter zo zacht was flink wat km's kunnen maken. Nu staat ie even stil, regen met pekel vind ik absolute horror, als de weg weer droog is gaan we er weer op uit :P
 
Ik heb mijn TDM ook in maart 2014 gekocht, heb er 8000 (plezierige) km's mee gereden.
Onderhoud: kleppenstellen (40000 km) en olie verversen, verder niet.
Motor heeft nu 44000 km op de klok.
 
Zo, het jaar zit er bijna op. Even de balans opmaken.. Mijn TDM staat op 52530km, heb dit jaar dus 16419km gereden (vanaf aanschaf op 5-3-14).
Onderhoud; 2x olie en filter ververst, bougies, luchtfilter, kleppen gesteld bij 42k, ook koelvloeistof, remvloeistof en recentelijk een nieuw voortandwiel. De Pilot Roads zijn nog (lang) niet op..

Komend jaar verwacht ik weer 15-20k te rijden (voornamelijk woon-werk). En jullie??

Nieuw achterband geplaatst en dit jaar ruim 11.000 plezier ritjes gereden, alleen m'n Bridgestone BT023 is zo goed als op. Wat doe ik verkeerd, jullie doen allemaal zo lang met een achterband ;(
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijne afgelopen winter gekocht, ongeveer een jaar geleden. Toen stond er 24000 op de teller, nu zitten we op 53000 ongeveer. Omdat afgelopen winter zo zacht was flink wat km's kunnen maken. Nu staat ie even stil, regen met pekel vind ik absolute horror, als de weg weer droog is gaan we er weer op uit :P

29,000 per jaar dat doen je er niet zoveel na! :}
 
We zijn ons al weer druk aan het voorbereiden voor de Noordelijke Motorbeurs te Groningen op 16,17 en 18 januari 2015.
dus niet rijden maar motoren poetsen, opbouwen, enz..!

we gaan er weer een mooie TDM/TRX stand neerzetten van een 85 m2. dus genoeg te zien!
kom langs voor een kop koffie en een motorpraatje!

groet,

Pieter
 
29,000 per jaar dat doen je er niet zoveel na! :}

Geen straf op de TDM hoor ;)
Ik weet niet hoe het kan, dit is mijn 4e TDM 900, maar deze bevalt me beter dan de 3 die ik vroeger had. Er zit zowiezo een beter zadel op, en misschien vanwege de niet originele veren...wie weet :?
 
Geen straf op de TDM hoor ;)
Ik weet niet hoe het kan, dit is mijn 4e TDM 900, maar deze bevalt me beter dan de 3 die ik vroeger had. Er zit zowiezo een beter zadel op, en misschien vanwege de niet originele veren...wie weet :?

Hoe lang en hoeveel heb je met die andere gereden dan een van welke bouwjaren waren ze dan?

De TDM is mijn eerste Yamaha weer na 12 jaar Suzuki. 4 Gsxr'en voor recreatie en 2bandits voor woon werk.
Wel mijn carrière begonnen met 3 Yamaha's.
En dit jaar maar gelijk een 2e erbij (XS van 78)
 
Laatst bewerkt:
Hoe lang en hoeveel heb je met die andere gereden dan een van welke bouwjaren waren ze dan?

De TDM is mijn eerste Yamaha weer na 12 jaar Suzuki. 4 Gsxr'en voor recreatie en 2bandits voor woon werk.
Wel mijn carrière begonnen met 3 Yamaha's.
En dit jaar maar gelijk een 2e erbij (XS van 78)

Mijn eerste 900 was een blauwe 2003, die kocht ik nieuw toen ik nog in Portugal woonde. Deze heb ik ook meegenomen naar Nederland en na 2 jaar en 60000 km ingeruild op een Aprilia. Later de Aprilia ingeruild op een jonge goudkleurige 900 uit 2005 (geloof ik). Hier ook tot ongeveer 60000 km mee gereden en weer verkocht. Hier had ik nog van die dubbele xenon lenslampen ingebouwd. Toen een poosje een Yamaha Tenere, en deze weer ingeruild op een zwarte 900 uit ik dacht 2006. Dit is de motor waar Stoelmans nu mee rondrijdt. Deze had geloof ik ook nog blauwe tellerverlichting. Na deze 900 een Tenere 660, en een Tenere 1200 kwam de huidige rode 2009 900.
Dat was de TDM historie wel zo'n beetje. :P
 
Oh ja, en de wensen voor iedereen nog! Dat 2015 maar weer een mooi motorjaar mag worden :]
 
Mijn eerste 900 was een blauwe 2003, die kocht ik nieuw toen ik nog in Portugal woonde. Deze heb ik ook meegenomen naar Nederland en na 2 jaar en 60000 km ingeruild op een Aprilia. Later de Aprilia ingeruild op een jonge goudkleurige 900 uit 2005 (geloof ik). Hier ook tot ongeveer 60000 km mee gereden en weer verkocht. Hier had ik nog van die dubbele xenon lenslampen ingebouwd. Toen een poosje een Yamaha Tenere, en deze weer ingeruild op een zwarte 900 uit ik dacht 2006. Dit is de motor waar Stoelmans nu mee rondrijdt. Deze had geloof ik ook nog blauwe tellerverlichting. Na deze 900 een Tenere 660, en een Tenere 1200 kwam de huidige rode 2009 900.
Dat was de TDM historie wel zo'n beetje. :P

Nice, ik wil overigens direct geloven dat een 2009 anders/beter rijdt dan een 2003; ze blijven toch voortdurend fijnslijpen aan motormanagement en vering e.d...

en de beste wensen inderdaad :)
 
Ook maar weer eens wat neerplempen hier :) .

Beetje druk gehad de laatste tijd maar inmiddels( voor zolang het duurt) weer wat tijd voor mezelf . *O*

Ik ben maar eens begonnen aan het project VFR blok in TDM frame . :9~


Foto-WB3NPPUS-D.jpg

HET VFR BLOK DUS :)


Tijdje geleden al een frame gescoord bij Pieter dus we konden in alle rust de zaag eens ter hand nemen en het TDM frame daar waar nodig verzagen . Had het VFR blok eens opgemeten en dat kwam in de breedte op ongeveer 25 cm uit (cylinderkoppen) . Dat ging ik in het TDM frame net niet redden :( .

Foto-ESZS4GER-D.jpg

VFR BLOK EN TDM FRAME :)


Foto-GGYPXGCI-D.jpg

EN SAMEN , WAT DUS NIET GAAT PASSEN ZO ;)

Met alle lasnaden van de motorblok ophanging was het frame helaas net te smal .
De flex bracht hierin de oplossing :)
 
Laatst bewerkt:
Doe mijn best :P . Zal niet elke dag met dit project bezig kunnen omdat ik natuurlijk ook mijn werk heb en een huishouding die ik in mijn eentje run :Y .

Het probleem waar ik tegenaan loop is dat ik de TDM 4 tx look zonder concessie wil behouden .
Al de originele tupperware moet er zo weer op geschroeft kunnen worden .
Dat houdt in dat de breedte van het frame (buitenmaat) dus identiek moet blijven aan de originele maten om dit te kunnen bewerkstelligen .
De oplossing is dus om het frame aan de binnenkant wat dunner te maken .
Uiteraard wordt dit weggehaalde gedeelte weer opgelast met een flink dikkere plaat om de stevigheid erin te houden .
Viel me wel op dat de dikte van het frame materiaal niet veel dikker is dan een gemiddeld stuk plaatwerk uit een auto :N :? .
Als je er hard in knijpt voel je het gewoon samendrukken . Het zal wel sterk genoeg zijn volgens mijnheer Yamaha . Piccie :)

Foto-3LMYJYLH-D.jpg

OUDE MOTOROPHANGING ERUIT


Foto-THIOOCB3-D.jpg



Foto-NCXED8JT-D.jpg

RUIMTE VOOR HET VFR BLOK :P

Als ik trouwens het gemiddelde laswerk zo eens bekijk aan dit frame is dit waarschijnlijk door een maandagmorgen Japanner in elkaar gebraden :(

:W
 
Doe mijn best :P . Zal niet elke dag met dit project bezig kunnen omdat ik natuurlijk ook mijn werk heb en een huishouding die ik in mijn eentje run :Y .

Het probleem waar ik tegenaan loop is dat ik de TDM 4 tx look zonder concessie wil behouden .
Al de originele tupperware moet er zo weer op geschroeft kunnen worden .
Dat houdt in dat de breedte van het frame (buitenmaat) dus identiek moet blijven aan de originele maten om dit te kunnen bewerkstelligen .
De oplossing is dus om het frame aan de binnenkant wat dunner te maken .
Uiteraard wordt dit weggehaalde gedeelte weer opgelast met een flink dikkere plaat om de stevigheid erin te houden .
Viel me wel op dat de dikte van het frame materiaal niet veel dikker is dan een gemiddeld stuk plaatwerk uit een auto :N :? .
Als je er hard in knijpt voel je het gewoon samendrukken . Het zal wel sterk genoeg zijn volgens mijnheer Yamaha . Piccie :)
(cut)
Als ik trouwens het gemiddelde laswerk zo eens bekijk aan dit frame is dit waarschijnlijk door een maandagmorgen Japanner in elkaar gebraden :(

:W

Ha, ik heb werkelijk geen idee waarom je zo'n 'oude' TDM wil met een VFR blok, maar je project is fantastisch haha.... veel succes en ikvolg het graag!
 
Terug
Bovenaan Onderaan