Yamaha TDM 850 en 900 Topic Deel 6

Vwb het olieverbruik van de 850,is daar met een toevoeging iets aan te doen,of moet het blok daarvoor open?

Niet dat ik dat ga doen,maar als het simpeler te verminderen is,dan wil ik dat wel doen.
 
Bij mij moest het blok open. (was ook nodig omdat hij uit de derde versnelling sprong ;( , het nokje dat aan het tandwiel zat was te ver gesleten)
na het vervangen van de zuigerveren, ben ik nu al 5000 km verder zonder 1 druppel bij te hebben moeten voegen. *O*
 
Vwb het olieverbruik van de 850,is daar met een toevoeging iets aan te doen,of moet het blok daarvoor open?

Niet dat ik dat ga doen,maar als het simpeler te verminderen is,dan wil ik dat wel doen.


het olieverbruik wordt veroorzaakt door een combinatie van versleten zuigerveren en/of ovaal gesleten cilinders en uitgeharde en dus niet meer goed sluitende klepseals.
wij voeren deze werkzaamheden vaak uit.
wil je hier meer informatie over, stuur me even een bp-tje of email.

groet,

Pieter
 
Laatst bewerkt:
het olieverbruik wordt veroorzaakt door een combinatie van versleten zuigerveren en/of ovaal gesleten cilinders en uitgeharde en dus niet meer goed sluitende klepseals.
wij voeren deze werkzaamheden vaak uit.
wil je hier meer informatie over, stuur me even een bp-tje of email.

groet,

Pieter
De TDM moet het nog maar even volhouden,ik laat 'm daar niet voor openmaken,heb al voorpoten vervangen,remschijven en blokken vervangen,achterrem gangbaar gemaakt,wil de koppeling nog in orde maken,die zit ook op z'n eind en dan rij ik 'm door tot ik wat anders leuks tegenkom.
 
Mijn 900 heeft net z'n 90.000 km beurt gehad bij Pieter, en ook de voorvork olie is vervangen. Nou was ik daar een beetje sceptisch over, maar allemachtig wat een verschil! Zoveel meer souplesse, niet te geloven!
Dus Pieter, je had gelijk :Y
 
Ja Gijs, meer mensen verbazen zich over het effect van verse vorkolie, je demping wordt langzaamaan slechter omdat de structuur van de olie stuk gaat door het gebruik.
zit er dan nieuwe olie in, dan is het effect direct merkbaar!

Groet,

Pieter
 
Ja Gijs, meer mensen verbazen zich over het effect van verse vorkolie, je demping wordt langzaamaan slechter omdat de structuur van de olie stuk gaat door het gebruik.
zit er dan nieuwe olie in, dan is het effect direct merkbaar!

Groet,

Pieter

Nou, ik ben er nog steeds van ondersteboven, die rottige drempels op de weg zijn ineens niet half zo erg meer. IK heb weer een hele andere motor ineens. 8-)
 
Afgelopen weekend lekker gereden met de TDM! Wat een fijn fietsje is het toch!

Ik meende altijd dat het groter en zwaarder moest. Maar een iets lichtere fiets is ZO ontzettend fijn! Ik had wel meer last van mn achterwerk aan het eind, maar dat mocht de pret niet deren, zo veel meer fun gehad! :)

Als de gopro aan de achterkant hangt hoor je de ketting suizen. Vraag me altijd nog af of dat normaal is?

 
Hallo allemaal,

Ik ben eergisteren de trotse eigenaar geworden van een TDM 850 uit 2000. Reed hiervoor een Yamaha Thundercat en wow, wat een verschil. Heerlijk dat diepe geluid van het Twin blok en dat koppel onderin. :O

Ik heb meteen een vraagje;
Vandaag kwam ik zonder benzine te staan. Wat ik eerder had aangezien voor een brandstof lampje is waarschijnlijk, na wat googelen, een olie lampje op mijn dashboard. Ik heb ergens gelezen dat het model van 2000 een brandstofniveaumetertje heeft maar ik kan die nergens vinden...

Is de enige manier van bijhouden van het brandstofniveau de dagteller op 0 draaien na een tankbeurt?

Groetjes,
Ruben
 
Kijk, dat is een goed begin. Het kraantje staat nu helemaal naar beneden, had gelezen dat dat de juiste stand is. Er staat echter res bij geloof ik.

Als ik het kraantje op normaal instel, gaat er dan wel een lampje aan op het dashboard bij een bepaald bereikt niveau?
 
Iemand interesse in een K&N inlegfilter voor de TDM850?
Filter is ongeveer 15.000km oud.

Filter word voor de verkoop uitgewassen en gedroogd,
En het inspuiten mag je zelf doen, want je krijgt er een splinternieuwe bus luchtfilterolie bij!

Vraagprijs?

3 tientjes!

Indien gewenst kan montage ook geregeld worden tegen een kleine vergoeding.
 
Hallo allemaal,

Ik ben eergisteren de trotse eigenaar geworden van een TDM 850 uit 2000. Reed hiervoor een Yamaha Thundercat en wow, wat een verschil. Heerlijk dat diepe geluid van het Twin blok en dat koppel onderin. :O

Ik heb meteen een vraagje;
Vandaag kwam ik zonder benzine te staan. Wat ik eerder had aangezien voor een brandstof lampje is waarschijnlijk, na wat googelen, een olie lampje op mijn dashboard. Ik heb ergens gelezen dat het model van 2000 een brandstofniveaumetertje heeft maar ik kan die nergens vinden...

Is de enige manier van bijhouden van het brandstofniveau de dagteller op 0 draaien na een tankbeurt?

Groetjes,
Ruben

Ik denk dat je een motor te pakken hebt uit een eerder productiejaar die in 2000 op kenteken gekomen is. De brandstofmeter op de laatste 4TX modellen is niet te missen in het dashboard.
 
of de slangetjes zitten verkeerd om op de tank... ;)

Wat bij mijn fiets dus het geval is (ook gemerkt na compleet droog te komen staan B| ;( ). Extra controle gedaan door in de tank te kijken of daar niets kapot was, maar 1 buisje staat fier overeind.
 
Balen.. Is dit in te bouwen voor zover jij weet?


Alles is altijd in of om te bouwen. In dit geval niet zinvol. je zou een schade donor motor moeten kopen en "alles" over moeten bouwen.(tank,cockpit,kabelboom,etc etc) '( '(
Beter, makkelijker en een stuk goedkoper is inruilen voor een type 4TX uit 2009 t/m 2011
;) Ideetje: Dagteller op nul zetten bij tanken. :] :]
 
Oke, ik heb sinds vandaag iets interessants ontdekt bij mijn TDM.
Er zit namelijk een scheur in mijn frame..

Weten de TDM-kenners misschien of dit vaker voorkomt?
Op de foto's lijkt het niet veel, maar hij loopt door tot aan de binnenkant van het frame.

fe32a9.jpg


i3zyag.jpg


Uiteraard word er nu niet meer mee gereden, en ik ben bang dat ik de TDM ga demonteren..
 
Ondertussen een ander speeltje gevonden,wilde altijd al een 6 cylinder,de Z1300 van Kawasaki omdat ik dat gewoon mooie motoren vind,of toch weer een zijspan en het was verder afwachten waar ik tegenaan zou lopen.
Het is een zijspan geworden en de TDM blijft er voorlopig gewoon bij zodat ik ook solo weg kan als ik wil.
 
Ondertussen een ander speeltje gevonden,wilde altijd al een 6 cylinder,de Z1300 van Kawasaki omdat ik dat gewoon mooie motoren vind,of toch weer een zijspan en het was verder afwachten waar ik tegenaan zou lopen.
Het is een zijspan geworden en de TDM blijft er voorlopig gewoon bij zodat ik ook solo weg kan als ik wil.

Wow, een Kawa Z1300, wil ik ook wel in de garage.
Stond recentelijk nog een exemplaar te koop bij HP motoren, wel zijn alle motoren daar "UNIEK MOOI", voor wat het waard is.
 
Wow, een Kawa Z1300, wil ik ook wel in de garage.
Stond recentelijk nog een exemplaar te koop bij HP motoren, wel zijn alle motoren daar "UNIEK MOOI", voor wat het waard is.~[/quote]


de tellerstanden zijn daar ook vrij "uniek"..... ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan