dat zwarte afstandbusje zit alleen rechts.
Weer wat geleerd, bedankt Pieter
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
dat zwarte afstandbusje zit alleen rechts.
Vwb het olieverbruik van de 850,is daar met een toevoeging iets aan te doen,of moet het blok daarvoor open?
Niet dat ik dat ga doen,maar als het simpeler te verminderen is,dan wil ik dat wel doen.
De TDM moet het nog maar even volhouden,ik laat 'm daar niet voor openmaken,heb al voorpoten vervangen,remschijven en blokken vervangen,achterrem gangbaar gemaakt,wil de koppeling nog in orde maken,die zit ook op z'n eind en dan rij ik 'm door tot ik wat anders leuks tegenkom.het olieverbruik wordt veroorzaakt door een combinatie van versleten zuigerveren en/of ovaal gesleten cilinders en uitgeharde en dus niet meer goed sluitende klepseals.
wij voeren deze werkzaamheden vaak uit.
wil je hier meer informatie over, stuur me even een bp-tje of email.
groet,
Pieter
Ja Gijs, meer mensen verbazen zich over het effect van verse vorkolie, je demping wordt langzaamaan slechter omdat de structuur van de olie stuk gaat door het gebruik.
zit er dan nieuwe olie in, dan is het effect direct merkbaar!
Groet,
Pieter
Hallo allemaal,
Ik ben eergisteren de trotse eigenaar geworden van een TDM 850 uit 2000. Reed hiervoor een Yamaha Thundercat en wow, wat een verschil. Heerlijk dat diepe geluid van het Twin blok en dat koppel onderin. :O
Ik heb meteen een vraagje;
Vandaag kwam ik zonder benzine te staan. Wat ik eerder had aangezien voor een brandstof lampje is waarschijnlijk, na wat googelen, een olie lampje op mijn dashboard. Ik heb ergens gelezen dat het model van 2000 een brandstofniveaumetertje heeft maar ik kan die nergens vinden...
Is de enige manier van bijhouden van het brandstofniveau de dagteller op 0 draaien na een tankbeurt?
Groetjes,
Ruben
Balen.. Is dit in te bouwen voor zover jij weet?Ik denk dat je een motor te pakken hebt uit een eerder productiejaar die in 2000 op kenteken gekomen is. De brandstofmeter op de laatste 4TX modellen is niet te missen in het dashboard.
Zet om te beginnen de kraan niet op reserve maar op normaal ..
of de slangetjes zitten verkeerd om op de tank...
Balen.. Is dit in te bouwen voor zover jij weet?
Beter, makkelijker en een stuk goedkoper is inruilen voor een type 4TX uit 2009 t/m 2011
Nico bedoelt een 4TX van 1999 t/m 2001.
Bj 2009 t/m 2011 zijn TDM-900`s.
Ondertussen een ander speeltje gevonden,wilde altijd al een 6 cylinder,de Z1300 van Kawasaki omdat ik dat gewoon mooie motoren vind,of toch weer een zijspan en het was verder afwachten waar ik tegenaan zou lopen.
Het is een zijspan geworden en de TDM blijft er voorlopig gewoon bij zodat ik ook solo weg kan als ik wil.