Yamaha TDM 850 en 900 Topic Deel 6

Nou het is dus een duo-lampje. Bij mij werkte het 'gewone' licht niet, maar het remlicht wel. Safe genoeg toch? :)

Dat je er vooral zo makkelijk bijkan om te vervangen is ideaal. Bij mijn vorige motoren moest je soms voor het voorlicht de halve motor uit elkaar halen.....
 
Nou het is dus een duo-lampje. Bij mij werkte het 'gewone' licht niet, maar het remlicht wel. Safe genoeg toch? :)

Dat je er vooral zo makkelijk bijkan om te vervangen is ideaal. Bij mijn vorige motoren moest je soms voor het voorlicht de halve motor uit elkaar halen.....

Ik hoor het al, je hebt de voorlamp nog niet hoeven vervangen......
 
Nou het is dus een duo-lampje. Bij mij werkte het 'gewone' licht niet, maar het remlicht wel. Safe genoeg toch? :)

Dat je er vooral zo makkelijk bijkan om te vervangen is ideaal. Bij mijn vorige motoren moest je soms voor het voorlicht de halve motor uit elkaar halen.....
Vind ik niet!
lekker als je bijv in het donker ergens staat en dan constateert dat er 1 'gewoon' lampje het niet doet, als je er maar 1 hebt!
"vroeger" mijn FZR600 had er al gewoon 2, als je dan niet te lam was de kapotte te vervangen als de ene het nog deed, of nog slimmer 2 nieuwe erin, dan had je gewoon altijd een achterlicht :P

lamp uit de koplamp heb ik ook al eens vervangen ja, kan handiger, kan ook veel erger.. je moet het bij sommige auto's eens proberen :/
 
Laatst bewerkt:
Vind ik niet!
lekker als je bijv in het donker ergens staat en dan constateert dat er 1 'gewoon' lampje het niet doet, als je er maar 1 hebt!
"vroeger" mijn FZR600 had er al gewoon 2, als je dan niet te lam was de kapotte te vervangen als de ene het nog deed, of nog slimmer 2 nieuwe erin, dan had je gewoon altijd een achterlicht :P

lamp uit de koplamp heb ik ook al eens vervangen ja, kan handiger, kan ook veel erger.. je moet het bij sommige auto's eens proberen :/

Twee is beter dan één. Vindt ik ook.
Alles kan altijd erger.
Zonder handjes lukt het ook niet
enne.... auto's is een ander Forum
 
Ha! Klopt Fernand... Maar bij mn Guzzi ging zelfs led kapot...... dat heeft niet altijd eeuwig leven... ;)


dan heb je het ook wel over een vibrator op wielen.... ook regelmatig schroeven aandraaien?
heb ik hier ook al eens bij een italiaan gedaan.. alle remschijfbouten los...
 
standaard bosje sleutels mee is wel handig met zo'n twin ja......sja. dat schijnt karakter te zijn Pieter.... T is maar net hoe je het verkoopt natuurlijk.
 
Ik hoor het al, je hebt de voorlamp nog niet hoeven vervangen......


Bij m'n 900 lukt het net zonder iets uit elkaar te halen. Wel een gepruts, maar het gaat... :P
Laatste keer was na motorbeurs Utrecht. In het donker, op de parking. Ik start de motor, grote flits...en weer donker B|
 
koplamp led uitvoeren is legaal als je lichtbeeld niet word verstoord.
dus als je een lens hebt mag het wel, een spiegel dus niet.
 
file_name_1280_1_3649.jpg

dit mag dus niet...

273223588_1-harley-day-maker-5-75-led-koplampunit-glossy-black.jpg


deze dus wel.
 
koplamp led uitvoeren is legaal als je lichtbeeld niet word verstoord.
dus als je een lens hebt mag het wel, een spiegel dus niet.

Jaren geleden al eens van die inbouw projector lampen ingebouwd op een TDM. Wat ik me daarvan het best kan herinneren is de flutkwaliteit van die chinese dingen.
Ik ben al een tijdje op zoek naar een koplamp van een XT 1200, daar zitten ook mooie lenslampen in.
Misschien zijn die wel in een TDM koplamp te MC. Gyveren :9
 
hallo, mijn TDM850 4TX ('97) heeft links een slecht contact makend schuifje van de verlichting, waardoor de koplamp steeds uit en aan gaat zonder dat ik het doorheb. Overdag is dat al vervelend, maar 's avonds moet je er niet aan denken. Ik heb de linker stuurschakelaar opengemaakt en zie wel enige slijtage op de koper contactjes uiteraard na al die jaren.

Om de schakelaar te vervangen kan ik een ander tweedehands exemplaar kopen met het risico dat die ook weer stuk gaat na verloop van tijd. Ik zie ook een voordelige TRX schakelaar op MP, is dat hetzelfde type? Liever haal ik niet de bedrading los, want dan moet de cockpit helemaal open.

Ik heb zelf de boel gereinigd met WD40 maar dat helpt niet echt. Nog iets te bedenken? Doorlussen zodat dimlicht altijd brandt vind ik ook prima, waar kan ik dat het beste doen?

Alles suggesties hartelijk welkom.
 
je kunt hem doorlussen naar je contactslot, dan gaan je lampen aan zodra je de motor aanzet.
moet je zorgen dat je wel de motor altijd van contact afzet, en niet alleen de knop "uit" indrukt.
:)
 
ook de originele schakelaars geven niet vaak problemen.. en er liggen hier genoeg op de plank. stuur even een pb als je interesse hebt, jij hebt je berichten uit staan..
 
ook de originele schakelaars geven niet vaak problemen.. en er liggen hier genoeg op de plank. stuur even een pb als je interesse hebt, jij hebt je berichten uit staan..

Bij de mijne wilde laatst het grootlicht niet meer aan. Ik heb toen de accu losgekoppeld en de stuurschakelaars even open gemaakt en alle contacten met WD40 ingespoten. Richtingaanwijzers doen het ook weer een stuk beter sindsdien ;)
 
Die truc werkte niet bij mij. De koper deeltjes zouden toch eenvoudig 'dikker' gemaakt moeten kunnen worden zodat er contact blijft. Ik probeer er wel een zeer dun platgeslagen stuiver tussen te frommelen als test. Anders toch maar andere schakelaar bij Pieter.
 
Mijn 3VD is helaas de slechtste aankoop die ik ooit gedaan heb. Deze in maart gekocht en al sinds juni niet meer gebruikt ivm problemen met de 3e versnelling. Nu in mijn vakantie eindelijk tijd om er wat mee te gaan doen. Helaas na wat sleutelwerk gebleken dat het blok niet meer te redden is vanwege interne schade. Bij het openmaken kwamen er afgebroken tandjes uit en deze kwamen we in het hele blok tegen met alle gevolgen vandien. Blok heb ik al afgevoerd naar het oud ijzer en nu maar verder kijken wat ik met de motor ga doen. Nu proberen een goed 2e hands blok te scoren en anders gaat het restant van de motor ook weg. Dus als iemand een goed blok heeft voor een 3VD of het rijdende gedeelte zonder blok wil overnemen dan hou ik mij aanbevolen.
 
Mijn 3VD is helaas de slechtste aankoop die ik ooit gedaan heb. Deze in maart gekocht en al sinds juni niet meer gebruikt ivm problemen met de 3e versnelling. Nu in mijn vakantie eindelijk tijd om er wat mee te gaan doen. Helaas na wat sleutelwerk gebleken dat het blok niet meer te redden is vanwege interne schade. Bij het openmaken kwamen er afgebroken tandjes uit en deze kwamen we in het hele blok tegen met alle gevolgen vandien. Blok heb ik al afgevoerd naar het oud ijzer en nu maar verder kijken wat ik met de motor ga doen. Nu proberen een goed 2e hands blok te scoren en anders gaat het restant van de motor ook weg. Dus als iemand een goed blok heeft voor een 3VD of het rijdende gedeelte zonder blok wil overnemen dan hou ik mij aanbevolen.
Dat is bijzonder vervelend,success.
 
Ik heb een ex-pekelfiets gekocht. Ik weet nog niet of ik hem mooi ga maken of eerst maar eens een tijdje mee ga rijden. Op het moment is de spanningsregelaar doorgefikt, dus die moet ik vervangen + deel van kabelboom en de voorvorkseals zijn versleten.
Afgelopen weekend eindelijk tijd gemaakt om dat ding aan te pakken. Ik werd er in eerste instantie niet vrolijk van, dat ding is in handen geweest van een eigenaar die niet kan sleutelen.

Bij de voorvork miste de ring onder de seal die de glijbus op zijn plek zou moeten houden. Bouten veel te strak aangedraaid, helaas ook een aantal afgebroken bouten tegen gekomen. Vlak bij de spanningsregelaar was een draad lelijk aan de kabelboom gesoldeerd (wellicht wel de oorzaak van de brand). Toen ik de tank omhoog wipte gutste de benzine er uit. De benzineslangen waren van een aquarium of iets dergelijks, ze waren helemaal hard. Uiteraard afgebroken ophangpunten van kappen.

Anyway, ik heb er behoorlijk de pest in. Maar zo'n TDM rijdt wel lekker :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan