Ik ben wezen kijken vandaag. Slijtage delen enzo allemaal prima. Maar was onduidelijk wanneer voor het laatst kleppen gesteld/gecontroleerd waren. Verder zag ie er niet super mooi meer uit (veel geoxideerd aluminium) en liep ie stationair niet heel lekker. Met de hand bij de uitlaat kwamen er toch wel wat vettige damp op mn handen. Niet heel veel maargoed..
Iemand nog een TDM900a GT kopen? Ik vraag er 6000,- voor. Bouwjaar 2009 met slechts 19.000km. Hij gaat weg omdat de spanning eraf is. Wil weer wat nieuws.
[afbeelding]
Heb een vraagje over het olieverbruik van 3VD's t.o.v. latere 850's. Ik meen namelijk wel eens gelezen te hebben dat 3vd's over het algemeen wat minder olie verbruikt mede doordat de blokjes minder compressie en een andere krukas hebben.
Klopt dit?
Rob heeft robnuts 10 v00r een 10tje.Weet iemand waar ik de rubbers kan krijgen waarmee de kuipdelen aan het frame worden vastgezet? (3VD) Vandaag is er een naar binnen geschoten en zwerft nu dus ergens in het frame rond.
Binnenkort weer eens een nieuwe ketting en ketting wielen.
Huidige setje is alweer 51k oud.. Lang leve de Osco
Vorige set is maar 29k meegegaan met spuitbus smeren.
Mijne heeft er bijna 50.000 opzitten, maar ik zou niet weten of het de originele ketting nog is
Vorig jaar gekocht met bijna 24000 km op de teller, zou de vorige eigenaar al een setje vervangen hebben
Er is alleen bij Pieter tijdens de 30.000 beurt een nieuw voortandwiel opgezet, dat doe ik altijd bij ongeveer 25.000 km, het kleine tandwiel slijt het snelst en vreet dan de ketting op.
Ons Hollanders ben zunig, een tandwiel kost weinig
De meningen zijn verdeeld over het toevoegen van een nieuw tandwiel aan en set-up met een oude (halverwege) ketting.
Men zegt dat het nieuwe tandwiel en de lichtelijk uitgelubte ketting elkaar binnen no-time naar de afgrond brengen.
Ik heb het nooit zelf getest. Ik vervang mijn hele set als ik de ketting wel erg gemakkelijk van het midden van het achter tandwiel kan afplukken.
Nieuwe setje is al binnen van Jos Smit.. Ga me niet per se haasten m et erop te knallen, maar als het toevallig even goed weer is kan het zomaar gebeuren. Zal tegen die tijd wel vergelijk foto's maken van de staat van de ketting wielen en de ketting.
Beter 5k te vroeg gewisseld dan 1m. te laat
Dit wordt buiten de originele de derde set die ik ga monteren.
Origineel: 33k (10k zelf mee gereden en gesmeerd :heel erg op)
1e vervanging. : 29k (spuitbus smeer : gewoon versleten)
2e vervanging.: 51k (OSCO, slijtage nog nader te bezien)
Borgring zit nooit bij de kettingset.
Da's gek, die zou je er toch bij verwachten