Yamaha TDM 850 en 900 Topic Deel 6

De motor is een half jaar geleden nog bij jullie geweest voor groot onderhoud ;) hij loopt sinds dien wel 1000 maal mooier dus hij zal vast afgesteld zijn toen. Verbruik kan ik niet vergelijken want ik heb de motor slechts een half jaartje.

Voor de rest een heerlijke motor :] :9
 
Hallo TDM fanaten.

Nu mijn TDM900a GT verkocht is, heb ik niets meer aan de Secdem dubbel bubble ruit, die ik uit Frankrijk had meegenomen. (Smoke 35,5cm sports screen) Het idee was mijn GT uitvoering zomer's om te bouwen naar een TDM900 sport en dan aan het eind van de zomer weer terug naar de GT uitvoering. (Iedereen heeft wel eens een fantasie).
Dus als hier iemand interesse heeft kan hij dit 100 euro scherm overnemen voor slechts 75 euro.
(Had ik al vermeld, dat deze nog in z'n verpakking zit en dus helemaal nieuw is) evt. Verzending is wel voor de nieuwe eigenaar. Een PB-tje en het is zo geregeld.

Mooie machine trouwens die nieuwe TDM, alleen heet hij waarschijnlijk geen TDM meer.
 
Hallo TDM fanaten.

Nu mijn TDM900a GT verkocht is, heb ik niets meer aan de Secdem dubbel bubble ruit, die ik uit Frankrijk had meegenomen. (Smoke 35,5cm sports screen) Het idee was mijn GT uitvoering zomer's om te bouwen naar een TDM900 sport en dan aan het eind van de zomer weer terug naar de GT uitvoering. (Iedereen heeft wel eens een fantasie).
Dus als hier iemand interesse heeft kan hij dit 100 euro scherm overnemen voor slechts 75 euro.
(Had ik al vermeld, dat deze nog in z'n verpakking zit en dus helemaal nieuw is) evt. Verzending is wel voor de nieuwe eigenaar. Een PB-tje en het is zo geregeld.

Mooie machine trouwens die nieuwe TDM, alleen heet hij waarschijnlijk geen TDM meer.

Nee, ik heb al een verstelbare ruit, dus geen dubbel bubbel ruitje nodig ;)
Ik zag dat je nu een Honda Integra hebt, da's wel heel wat anders :?
 
Nee, ik heb al een verstelbare ruit, dus geen dubbel bubbel ruitje nodig ;)
Ik zag dat je nu een Honda Integra hebt, da's wel heel wat anders :?

Ja, heerlijk _O-
De zithouding is bijna gelijk, maar de rit is futuristisch soepel.
Ik heb vaker een flinke motorscooter naast mijn motor gehad, maar dit vond ik ECHT kicken. Deze fiets is de ideale combinatie van beiden. De wegligging doet niets onder voor een motor, maar met de dual clutch is deze (met name in de stad) veel handiger. En tevens verrassend snel van de plek in 's' mode. En manual kan het nog een seconde sneller naar de 100.

(En ik vind hem mooi en da's ook nie onbelangerijk)
 
Ja, heerlijk _O-
De zithouding is bijna gelijk, maar de rit is futuristisch soepel.
Ik heb vaker een flinke motorscooter naast mijn motor gehad, maar dit vond ik ECHT kicken. Deze fiets is de ideale combinatie van beiden. De wegligging doet niets onder voor een motor, maar met de dual clutch is deze (met name in de stad) veel handiger. En tevens verrassend snel van de plek in 's' mode. En manual kan het nog een seconde sneller naar de 100.

(En ik vind hem mooi en da's ook nie onbelangerijk)

Ik ben nooit zo van de scooters geweest, maar ik moet zeggen dat ze er tegenwoordig wel gaaf uitzien. Misschien moet ik er eens op proefrijden voor een eerlijk oordeel.
Ik heb een collega die op een R1 rondrijdt, van scooters moest ie niks hebben. Maar op een dag kreeg hij een Yamaha T-max mee als leenmotor, sindsdien is hij helemaal om.
Dus wie weet... :P
 
mij zie je niet op een rijdende plee....

Haha, ik zat er al op te wachten _O-
De motorrijder is tegenwoordig nog conservatiever dan de kerk :z Ik zou het wel eens willen proberen hoor, je moet alles een keer gedaan hebben om er een oordeel over te kunnen geven :P
 
Ow, enne... voorgaand bericht betekent niet dat de TDM weg gaat, die mag nog een tijdje blijven, fijne brommert *O*
 
ik heb wel eens op een motorscooter gereden, doe mij maar een tank tussen mijn benen en iets meer voorover zitten!
ik voel me er niet lekker/veilig op...

maar goed, smaken verschillen nietwaar?
 
ik heb wel eens op een motorscooter gereden, doe mij maar een tank tussen mijn benen en iets meer voorover zitten!
ik voel me er niet lekker/veilig op...

maar goed, smaken verschillen nietwaar?

Absoluut, het zou een saaie boel worden als we allemaal hetzelfde mooi vonden :')
 
Rustig hier..
een mededeling die ik nog kan doen is dat mijn brommert vrijdag jl. de 50,000km bereikt heeft!

Recentelijk nog de synchronisatie gecontroleerd, maar deze behoefde geen aanpassing.
Binnenkort een keer een nieuw voortandwieltje monteren. Deze zit er ca 14,000 op en dan gaat het beste er wel af.
 
Laatst bewerkt:
Zag net een setje Laser Prostock dempers op MP staan.
Voor de geïnteresseerden.

Heb trouwens zelf een Marving systeem besteld.
klonk leuk op de tdm van een buurman.
 
Mijne gaat als het goed is volgende week de 50.000 volmaken *O*
[sarcasme]
:N
Met zijn tweeën minder dan de mijne en dan al een *O* ..
Met zijn tweeen maar net iets meer dan ik erop gereden heb. :]

Kom maar terug als het eerste onzichtbare 0-etje een 1 geworden
:W
[/Sarcasme]

Kom op mannen... Zo'n TDM is met 50k nog lang niet op..
 
[sarcasme]
:N
Met zijn tweeën minder dan de mijne en dan al een *O* ..
Met zijn tweeen maar net iets meer dan ik erop gereden heb. :]

Kom maar terug als het eerste onzichtbare 0-etje een 1 geworden
:W
[/Sarcasme]

Kom op mannen... Zo'n TDM is met 50k nog lang niet op..


Zeg chef...er zei hier helemaal niemand dat ie al bijna op was of weg moet of wat dan ook he, hij is net ingelopen :j
Mijne blijft nog een tijdje, over anderhalf, 2 jaar zal ie op de 100.000 staan als er geen gekke dingen gebeuren ;)
Hoe oud is de jouwe, en heb je alle km's er zelf op gereden?
 
Zeg chef...er zei hier helemaal niemand dat ie al bijna op was of weg moet of wat dan ook he, hij is net ingelopen :j
Mijne blijft nog een tijdje, over anderhalf, 2 jaar zal ie op de 100.000 staan als er geen gekke dingen gebeuren ;)
Hoe oud is de jouwe, en heb je alle km's er zelf op gereden?

Altijd leuk, effe porren om weer eens wat leven in dit topic te krijgen...

De mijne is een 4tx van 98.. In 2003 geïmporteerd met 19k sinds 2006 en kmstand 23200 in mijn bezit.. En met pieken (27k/jr) en dalen (8,5 k/jr) ruim 90000 bijgezet.
 
Altijd leuk, effe porren om weer eens wat leven in dit topic te krijgen...

De mijne is een 4tx van 98.. In 2003 geïmporteerd met 19k sinds 2006 en kmstand 23200 in mijn bezit.. En met pieken (27k/jr) en dalen (8,5 k/jr) ruim 90000 bijgezet.

Haha, je hebt gelijk! Dooie boel hier :P
Mijne heb ik vorig jaar december gekocht met 23 duizend-en-nog-wat km. op de teller, dus ik ga ongeveer op 27000 km uitkomen gok ik, hangt er vanaf hoe erg het gaat winteren dit seizoen.
Heeft jouwe geen revisie gehad? Ze lusten nog wel eens een slokje olie, als ie uiteindelijk meer zuipt dan de baas is de lol er wel een beetje af :')
 
Onze leenmotor is net de 100.000 km gepasseerd!
loopt nog steeds erg lekker, wel wat olieverbruik..

mijn zwarte TDM staat op een 170.000, na bovenbouw revisie nauwelijks olieverbruik, wel meteen even een setje sportnokkenassen ingebouwd!
 
Onze leenmotor is net de 100.000 km gepasseerd!
loopt nog steeds erg lekker, wel wat olieverbruik..

mijn zwarte TDM staat op een 170.000, na bovenbouw revisie nauwelijks olieverbruik, wel meteen even een setje sportnokkenassen ingebouwd!
De mijne een 900 kan ik morgen halen, ze heeft een grote beurt gehad, staat op 150.000 :o
 
[sarcasme]
:N
Met zijn tweeën minder dan de mijne en dan al een *O* ..
Met zijn tweeen maar net iets meer dan ik erop gereden heb. :]

Kom maar terug als het eerste onzichtbare 0-etje een 1 geworden
:W
[/Sarcasme]

Kom op mannen... Zo'n TDM is met 50k nog lang niet op..
ik zeg toch ook niet dat ie op is?? :P
ik heb hem pas 8 maanden! (en 14,000km)

Ik ben zeer tevreden over de TDM voor waar ik hem voor gebruik, en ben dan ook voornemens hem 'op' te rijden.
Rijst de vraag wat 'op' is, want alles is op te lappen... ander blokje bij 2 ton??? of zo....
Time will tell!

150,000km, kijk dat begint wat te worden! Ben benieuwd hoe die het doet...
is daar al ooit wat aan gesleuteld, motorisch? Distributie oid?

@ Pieter; 170k; is dat een 850 of 900??
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd op een 850, 4TX.
deze is voorzien van een TRX blok, daar is ook mee geraced, dus die heeft wel wat op zijn kop gehad. vandaar ook dat hij een hoog olieverbruik had.
er is een gebruikt setje cilinders + zuigers met nieuwe zuigerveren op gekomen en koprevisie uitgevoerd. Ook nog de koppelingsveren en distr.ketting vervangen.

bij de TDM900 zien we meestal een vervanging distr.ketting tussen 80.000 en 120.000 km.
koppelingsveren vervangen we vaak ook bij standen boven de 60-80.000.
verder bij een TDM900 geen gebreken, moet toch zeker meer dan 200.000 km kunnen maken.
we hebben een paar in onderhoud die rond de 140-150.000 zitten, lopen als nieuw!

groet,
Pieter
 
da's mooi om te weten! n.a. ketting en koppelingsveren zal ik in de gaten houden dan.
Maar vooral de ketting zou nog wel een paar jaar mee moeten kunnen dan.
veren vervang ik misschien nog wel een keer preventief dan...
 
da's mooi om te weten! n.a. ketting en koppelingsveren zal ik in de gaten houden dan.
Maar vooral de ketting zou nog wel een paar jaar mee moeten kunnen dan.
veren vervang ik misschien nog wel een keer preventief dan...


De koppelingsveren vervang je pas als je merkt dat of de koppeling wat gaat slippen bij rijden in de 5e en 6e versnelling of bij stevig optrekken of als je vind dat de koppeling niet meer lekker aangrijpt bij het wegrijden.
wij verkopen en gebruiken de veren van TRW Lucas, die zijn iets stugger dan de originele en dat scheelt echt!
setje veren en een pakking kost rond de 27 euro...

groet,

Pieter
 
Terug
Bovenaan Onderaan