Yamaha TDM 850 en 900 Topic Deel 6

@ Pieter H,

Heb jij een K&N filter voor de 900 op voorraad liggen ?.

En kan jij een powercommander inbouwen evt.
 
Laatst bewerkt:
Weet er iemand of er aan een model van de TDM 850 3VD te komen is :) ?
Heb momenteel als kerstkado twee rode 4TX-en ontvangen,maar een 3VD lijkt me veel gaver :Y .
Vooral omdat ik die nu zelf als eerste motor bezit :] !

Nee.
Van de 4TX zijn er modelletjes van Maisto en Welly in 1:18 en van de 900 is er korte tijd een modelletje geweest van IXO in 1:24.
Helaas ben ik nog nooit een modelletje van de 3VD tegen gekomen.
 
@ Pieter H,

Heb jij een K&N filter voor de 900 op voorraad liggen ?.

En kan jij een powercommander inbouwen evt.


ik heb de K&N filters net weer in bestelling staan!vorige week de laatste verkocht..
PowerCommander inbouwen moet je bij voorkeur bij een bedrijf met testbank doen.
bijvoorbeeld Klijnstra Motoren in Winschoten.
hij kan de PC programmeren aan de hand van gegevens uit de testbank.
dan altijd een goede afstelling!
 
Gisteren heb ik een toerrit met mijn 3vd gereden. Na een paar uur rijden reden we de stad Groningen in. Met verkeerslichten enzo ging het tempo er natuurlijk behoorlijk uit. Niet dat dit erg is, maar de temperatuur van de koelvloeistof liep erg op. Zelfs zoveel dat de ventilator aansloeg. Daarbij werd het steeds moeilijker om op te trekken. Het leek of de motor zich als het ware "verslikte". Na een uur hamburger verorberen startte ik de motor weer en de temperatuur liep weer rap op. Toen ik de A7 opreed sloeg de motor zelfs tot twee keer af. Op hogere snelheid daalde de temperatuur weer naar normaal en reed de motor weer goed.

Vandaag de motor op de brug gezet.

De radiator er afgehaald. Deze vond ik niet schrikbarend vuil of met veel verbogen lamellen. Alleen in het midden onder.
DSCI0330_zpsnnsqhlyk.jpg


De koelvloeistof vond ik ook niet vreemd er uitzien:
DSCI0331_zpssrgs6ip3.jpg


Het deksel van de waterpomp er af gehaald en ook geen rare dingen gezien. De waterpomp zelf krijg ik er niet af. Heeft iemand hier ervaring in?
DSCI0332_zpsb8tsym1i.jpg


Op het TDM forum (als niet betalende lid mag ik daar geen vragen in de technische rubriek posten....)lees ik iets over de bobine die niet goed zou kunnen zijn maar dat was bij een 4tx.

Ik heb eigenlijk twee vragen:
Waarom werd de motor zo erg warm?
Waarom trok de motor zo slecht op?

Heeft iemand de antwoorden?
 
Thermostaat goed?
Thermostaat moet er nog af maar is niet verdacht, in mijn optiek. Bij hogere snelheden zakt namelijk de temperatuur. Ik heb op de heenweg grote stukken 150 gereden (afsluitdijk tot aan Leeuwarden). Dit kan alleen als de thermostaat open staat. Evengoed zal ik hem checken.
 
Hey Mensen,

Ik heb helaas na mijn crash mijn valbeugels pas binnen gekregen, en heb deze nog te koop!

Gloednieuw, gepoedercoat voor de 3vd of 4tx met alle bevestigingsmiddelen en handleiding erbij.

Montage is ongeveer 15 minuten werk.

image01411-720x380.jpg


€90 euro excl. verzenden! wie kan ik hier blij mee maken?
 
Op het TDM forum (als niet betalende lid mag ik daar geen vragen in de technische rubriek posten....)lees ik iets over de bobine die niet goed zou kunnen zijn maar dat was bij een 4tx.

Ik heb eigenlijk twee vragen:
Waarom werd de motor zo erg warm?
Waarom trok de motor zo slecht op?

Heeft iemand de antwoorden?

Niet dat ik gelijk een goed antwoord heb op je probleem, zelf denk ik wel aan de waterpomp, maar op het TDM forum mag je gerust technische vragen stellen als niet lid zijnde maar je kan het alleen doen in de topics algemeen of ff voorstellen (niet in bijvoorbeeld topic TDM zoals je het misschien van plan was).
 
Het is normaal dat bij een lange rit in de bebouwde kom de TDM vrij heeft wordt.
pas boven de 90 graden slaat de ventilator aan, dan daalt de temp wel weer.

ik zou de radiateur even goed doorspoelen, en alles weer monteren, nieuwe koelvloeistof er in doen. Je thermostaat zou ook niet open kunnen gaan, even in pannetje heet water doen en opwarmen tot kookpunt. dan kan je wel zien of hij opent,

groet,

Pieter



Gisteren heb ik een toerrit met mijn 3vd gereden. Na een paar uur rijden reden we de stad Groningen in. Met verkeerslichten enzo ging het tempo er natuurlijk behoorlijk uit. Niet dat dit erg is, maar de temperatuur van de koelvloeistof liep erg op. Zelfs zoveel dat de ventilator aansloeg. Daarbij werd het steeds moeilijker om op te trekken. Het leek of de motor zich als het ware "verslikte". Na een uur hamburger verorberen startte ik de motor weer en de temperatuur liep weer rap op. Toen ik de A7 opreed sloeg de motor zelfs tot twee keer af. Op hogere snelheid daalde de temperatuur weer naar normaal en reed de motor weer goed.

Vandaag de motor op de brug gezet.

De radiator er afgehaald. Deze vond ik niet schrikbarend vuil of met veel verbogen lamellen. Alleen in het midden onder.
[afbeelding]

De koelvloeistof vond ik ook niet vreemd er uitzien:
[afbeelding]

Het deksel van de waterpomp er af gehaald en ook geen rare dingen gezien. De waterpomp zelf krijg ik er niet af. Heeft iemand hier ervaring in?
[afbeelding]

Op het TDM forum (als niet betalende lid mag ik daar geen vragen in de technische rubriek posten....)lees ik iets over de bobine die niet goed zou kunnen zijn maar dat was bij een 4tx.

Ik heb eigenlijk twee vragen:
Waarom werd de motor zo erg warm?
Waarom trok de motor zo slecht op?

Heeft iemand de antwoorden?
 
Niet dat ik gelijk een goed antwoord heb op je probleem, zelf denk ik wel aan de waterpomp, maar op het TDM forum mag je gerust technische vragen stellen als niet lid zijnde maar je kan het alleen doen in de topics algemeen of ff voorstellen (niet in bijvoorbeeld topic TDM zoals je het misschien van plan was).
Voorstellen heb ik al gedaan. Ik kreeg een beetje in de gaten dat veel leden van de TDM club ook hier te vinden zijn. Technische vragen in een algemeen deel van een forum zal toch niet de bedoeling zijn. Is ook lastig zoeken als je iets wilt weten.

Het is normaal dat bij een lange rit in de bebouwde kom de TDM vrij heeft wordt.
pas boven de 90 graden slaat de ventilator aan, dan daalt de temp wel weer.
Is het dan ook zo dat de motor slechter gaat lopen?
ik zou de radiateur even goed doorspoelen, en alles weer monteren, nieuwe koelvloeistof er in doen. Je thermostaat zou ook niet open kunnen gaan, even in pannetje heet water doen en opwarmen tot kookpunt. dan kan je wel zien of hij opent,

groet,

Pieter
Lijkt me een goed plan. Ik laat weten hoe dit afloopt.
 
ik heb de K&N filters net weer in bestelling staan!vorige week de laatste verkocht..
PowerCommander inbouwen moet je bij voorkeur bij een bedrijf met testbank doen.
bijvoorbeeld Klijnstra Motoren in Winschoten.
hij kan de PC programmeren aan de hand van gegevens uit de testbank.
dan altijd een goede afstelling!
Ik bel je vd week wel even ;)
 
Goedenavond. Vraagje over bougies; ik sta op het punt ze te vervangen en vraag me af of het nou echt zin heeft iridiums te monteren. Over 20k moeten de kleppen gesteld worden, dus langer dan dat hoeven ze niet mee. Verder verbaas ik me over de enorme prijsverschillen; op ebay uk voor ca 6 EUR/stk, bij motozoom 26 EUR/stk. Zijn dat echt dezelfde?

Ik heb ze ook gemonteerd en merkte het verschil echt. Nee, het wordt niet van een Opeltje ineens een Ferrari maar hij loopt er beter op.
De prijs voor het type DPR8EIX-9 moet volgens mij rond de 16,50 liggen.

Ik heb nog wel een vraag; wat is de levensduur eigenlijk volgens spec?
de mijne zitten er alweer bijna 30,000km in namelijk.
 
Normale bougies gaan in de TDM 900 ca. 20 kkm mee. Dit is ook de service interval die YAMAHA aangeeft. Na 10 kkm controle, na 20 kkm vervangen.
Dan zijn ze zichtbaar "gebruikt".

Iridium bougies gaan minstens 50 kkm mee. Na 50 kkm heb ik de bougies uit voorzorg gewisseld. Zagen er uit als nieuw.
Volgens opgave van de fabrikant NGK/Denso is de levensduur van een Iridium bougie 2,5 to 3 keer zo lang als van een normale bougie. Uit mijn ervaring is dit een voorzichtige inschatting.

Met name de 900 doet het goed op Iridium bougies. Beter starten, beter lopen, zuiniger gebruik. Zij worden ook niet "langzaam minder" zoals gewone bougies.
 
Hoi allemaal,
Ik wil de accu van mijn TDM 900 (bouwjaar 2002) vervangen. De oude accu blijkt niet verticaal, maar horizontaal in de motor te liggen (hij ligt dus). Kan een nieuwe accu nou gewoon horizontaal in de motor geplaatst worden? Of moet er een gel accu in. Op de nieuwe accu staat namelijk dat deze verticaal bewaard moet worden als de vloeistof erin zit.
Iemand ervaring hier mee?
 
er zijn wel zuuraccus die plat gebruikt mogen en kunnen worden. echter niet alle types.
als je gewoon een accu voor een TDM900 bestelt moet het goed komen!
 
Ik heb de afgelopen maanden een ander stuur, 900 remklauwen en rempomp en zojuist andere handkappen op mn 4TX gemonteerd, dus er is eea over zoals

TDM850 KEDO Handguard-Kit
ideale bescherming tegen kou, wind en regen
originele Kedo handkappen set in gebruikte maar goede staat
inclusief stuur gewichten (voor het originele stuur)
past op alle Yamaha TDM 850 modellen (3VD, 4TX)
eenvoudig te monteren

nieuwprijs €148 VERKOCHT
of ruilen tegen losse Hyperpro achterveer :]

fotos http://www.mcha.nl/2015/02/14/yamaha-tdm-850-4tx/

Origineel stuur en remklauwen en rempomp ook over
 
Laatst bewerkt:
Voor mij is het de MT-09 Tracer geworden..
De MT-07 is kleiner dan de TDM, dus dat zal met de MT-07 Tracer niet anders zijn

Dat kan best meevallen als ie wat hoger op de pootjes komt te staan.
Ik vind het wel wat, een 700. Na 2 XT660Z Tenereetjes is de 2 cilinder versie meer dan welkom. Als er maar een joekel van een tank opzit, er zijn zat motoren waarmee je elke 250 km bij de pomp staat, da's gewoon waardeloos
 
@ Pieter,
Vandaag de TDM 900 op de testbank gehad : deze is van standaard 77.5 achterwiel gemeten pk' naar 83 pk gegaan.

En standaard 81.7 Nm naar 95.6 Nm nu

Pakt mooi op nu.. maar onder de 4000 toeren nog wel iets bokkig. :]
 
Laatst bewerkt:
@ Pieter,
Vandaag de TDM 900 op de testbank gehad : deze is van standaard 77.5 achterwiel gemeten pk' naar 83 pk gegaan.

En standaard 81.7 Nm naar 95.6 Nm nu

Pakt mooi op nu.. maar onder de 4000 toeren nog wel iets bokkig. :]

Dat is lekker!
vooral dat extra koppel kan je goed gebruiken.

groet,

Pieter
 
@ Pieter,
Vandaag de TDM 900 op de testbank gehad : deze is van standaard 77.5 achterwiel gemeten pk' naar 83 pk gegaan.

En standaard 81.7 Nm naar 95.6 Nm nu

Pakt mooi op nu.. maar onder de 4000 toeren nog wel iets bokkig. :]

Gewoon even nieuwsgierig maar wat heb je allemaal gedaan om dit te bereiken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan