Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Weet er iemand of er aan een model van de TDM 850 3VD te komen is ?
Heb momenteel als kerstkado twee rode 4TX-en ontvangen,maar een 3VD lijkt me veel gaver .
Vooral omdat ik die nu zelf als eerste motor bezit !
@ Pieter H,
Heb jij een K&N filter voor de 900 op voorraad liggen ?.
En kan jij een powercommander inbouwen evt.
Thermostaat moet er nog af maar is niet verdacht, in mijn optiek. Bij hogere snelheden zakt namelijk de temperatuur. Ik heb op de heenweg grote stukken 150 gereden (afsluitdijk tot aan Leeuwarden). Dit kan alleen als de thermostaat open staat. Evengoed zal ik hem checken.Thermostaat goed?
Op het TDM forum (als niet betalende lid mag ik daar geen vragen in de technische rubriek posten....)lees ik iets over de bobine die niet goed zou kunnen zijn maar dat was bij een 4tx.
Ik heb eigenlijk twee vragen:
Waarom werd de motor zo erg warm?
Waarom trok de motor zo slecht op?
Heeft iemand de antwoorden?
Gisteren heb ik een toerrit met mijn 3vd gereden. Na een paar uur rijden reden we de stad Groningen in. Met verkeerslichten enzo ging het tempo er natuurlijk behoorlijk uit. Niet dat dit erg is, maar de temperatuur van de koelvloeistof liep erg op. Zelfs zoveel dat de ventilator aansloeg. Daarbij werd het steeds moeilijker om op te trekken. Het leek of de motor zich als het ware "verslikte". Na een uur hamburger verorberen startte ik de motor weer en de temperatuur liep weer rap op. Toen ik de A7 opreed sloeg de motor zelfs tot twee keer af. Op hogere snelheid daalde de temperatuur weer naar normaal en reed de motor weer goed.
Vandaag de motor op de brug gezet.
De radiator er afgehaald. Deze vond ik niet schrikbarend vuil of met veel verbogen lamellen. Alleen in het midden onder.
[afbeelding]
De koelvloeistof vond ik ook niet vreemd er uitzien:
[afbeelding]
Het deksel van de waterpomp er af gehaald en ook geen rare dingen gezien. De waterpomp zelf krijg ik er niet af. Heeft iemand hier ervaring in?
[afbeelding]
Op het TDM forum (als niet betalende lid mag ik daar geen vragen in de technische rubriek posten....)lees ik iets over de bobine die niet goed zou kunnen zijn maar dat was bij een 4tx.
Ik heb eigenlijk twee vragen:
Waarom werd de motor zo erg warm?
Waarom trok de motor zo slecht op?
Heeft iemand de antwoorden?
Voorstellen heb ik al gedaan. Ik kreeg een beetje in de gaten dat veel leden van de TDM club ook hier te vinden zijn. Technische vragen in een algemeen deel van een forum zal toch niet de bedoeling zijn. Is ook lastig zoeken als je iets wilt weten.Niet dat ik gelijk een goed antwoord heb op je probleem, zelf denk ik wel aan de waterpomp, maar op het TDM forum mag je gerust technische vragen stellen als niet lid zijnde maar je kan het alleen doen in de topics algemeen of ff voorstellen (niet in bijvoorbeeld topic TDM zoals je het misschien van plan was).
Is het dan ook zo dat de motor slechter gaat lopen?Het is normaal dat bij een lange rit in de bebouwde kom de TDM vrij heeft wordt.
pas boven de 90 graden slaat de ventilator aan, dan daalt de temp wel weer.
Lijkt me een goed plan. Ik laat weten hoe dit afloopt.ik zou de radiateur even goed doorspoelen, en alles weer monteren, nieuwe koelvloeistof er in doen. Je thermostaat zou ook niet open kunnen gaan, even in pannetje heet water doen en opwarmen tot kookpunt. dan kan je wel zien of hij opent,
groet,
Pieter
Ik bel je vd week wel evenik heb de K&N filters net weer in bestelling staan!vorige week de laatste verkocht..
PowerCommander inbouwen moet je bij voorkeur bij een bedrijf met testbank doen.
bijvoorbeeld Klijnstra Motoren in Winschoten.
hij kan de PC programmeren aan de hand van gegevens uit de testbank.
dan altijd een goede afstelling!
Goedenavond. Vraagje over bougies; ik sta op het punt ze te vervangen en vraag me af of het nou echt zin heeft iridiums te monteren. Over 20k moeten de kleppen gesteld worden, dus langer dan dat hoeven ze niet mee. Verder verbaas ik me over de enorme prijsverschillen; op ebay uk voor ca 6 EUR/stk, bij motozoom 26 EUR/stk. Zijn dat echt dezelfde?
Voor mij is het de MT-09 Tracer geworden..Zou dit in plaats van de Tracer 900 (triple) de indirecte TDM-opvolger kunnen zijn?
Yamaha Tracer 700 (twin)
Voor mij is het de MT-09 Tracer geworden..
De MT-07 is kleiner dan de TDM, dus dat zal met de MT-07 Tracer niet anders zijn
@ Pieter,
Vandaag de TDM 900 op de testbank gehad : deze is van standaard 77.5 achterwiel gemeten pk' naar 83 pk gegaan.
En standaard 81.7 Nm naar 95.6 Nm nu
Pakt mooi op nu.. maar onder de 4000 toeren nog wel iets bokkig.
@ Pieter,
Vandaag de TDM 900 op de testbank gehad : deze is van standaard 77.5 achterwiel gemeten pk' naar 83 pk gegaan.
En standaard 81.7 Nm naar 95.6 Nm nu
Pakt mooi op nu.. maar onder de 4000 toeren nog wel iets bokkig.
Gewoon even nieuwsgierig maar wat heb je allemaal gedaan om dit te bereiken?