Yamaha TDM 850 en 900 Topic Deel 6

Als je bij je TDM de stepjes aan de grond rijdt, hang je er niet diep genoeg naast....
:) :)


Er naast lopen?

Ik heb, ondanks verhogen achterkant, andere (hogere) uitlaten en stepjes zonder lefpennen
nog steeds moeite om NIET de stepjes en uitlaat aan de grond te rijden.
Misschien andere (gladdere) banden?
 
Ik ben aan het kijken naar een TDM 850 vanaf 1996. Wat zijn de pijnpunten? Ik lees al een en ander over een tikkende nokkenas en mogelijk licht olieverbruik. Is een kilometerstand van rond de 70.000 km een heel groot probleem of kan de motor daar prima mee omgaan?
 
Ik ben aan het kijken naar een TDM 850 vanaf 1996. Wat zijn de pijnpunten? Ik lees al een en ander over een tikkende nokkenas en mogelijk licht olieverbruik. Is een kilometerstand van rond de 70.000 km een heel groot probleem of kan de motor daar prima mee omgaan?


Tikkende nokkenas is mij onbekend.. olieverbruik kan wel een probleem zijn..
70.000 km is geen probleem, net ingereden noemen we dat!
kijk anders even op het forum van de tdm/trx club, daar is ook veel info te vinden.

groet,

Pieter
 
Ik ben aan het kijken naar een TDM 850 vanaf 1996. Wat zijn de pijnpunten? Ik lees al een en ander over een tikkende nokkenas en mogelijk licht olieverbruik. Is een kilometerstand van rond de 70.000 km een heel groot probleem of kan de motor daar prima mee omgaan?
Ja.....proefrijden, daarna ben je verkocht :+
 
Mankeerde bij mij ook niet veel meer aan.
Van 2e set laarzen inmiddels de sliders versleten :)

dan moet je je voeten meer naar achteren op de stepjes zetten, hak tegen het frame.
en goed met je bovenlichaam de bocht in hangen, dan houd je je motor rechterop.
Bochtentraining op het Midlandcircuit is dan handig, daar kan je veel leren!

ik heb afgelopen maandag knee down gereden op circuit Assen op mijn TDM850.
ging echt lekker snel!

groet,
Pieter
 
dan moet je je voeten meer naar achteren op de stepjes zetten, hak tegen het frame.
en goed met je bovenlichaam de bocht in hangen, dan houd je je motor rechterop.
Bochtentraining op het Midlandcircuit is dan handig, daar kan je veel leren!

ik heb afgelopen maandag knee down gereden op circuit Assen op mijn TDM850.
ging echt lekker snel!

groet,
Pieter
Pieter daar is die motor helemaal niet voor gemaakt :9


Koop een racemotor man :] 8-)
 
dan moet je je voeten meer naar achteren op de stepjes zetten, hak tegen het frame.
en goed met je bovenlichaam de bocht in hangen, dan houd je je motor rechterop.
Bochtentraining op het Midlandcircuit is dan handig, daar kan je veel leren!

ik heb afgelopen maandag knee down gereden op circuit Assen op mijn TDM850.
ging echt lekker snel!

groet,
Pieter

Hoi Pieter,

Moet ik ze op de achterste stepjes zetten :-)
Training geef ik zelf op Midland maar zelfs dan raak je nog wel eens de grond (ondanks hangen)

Grt, oud machinist
 
Hoi Pieter,

Moet ik ze op de achterste stepjes zetten :-)
Training geef ik zelf op Midland maar zelfs dan raak je nog wel eens de grond (ondanks hangen)

Grt, oud machinist

Beetje hoger zetten achter helpt echt. Insturen ook makkelijker.
Zondagmiddag weer op Midland met de kids.
 
TDM'ers, vraagje. Na 42000km is mijn kettingset aan vervanging toe.
Twijfel tussen Tsubaki en DID, en tussen 'duur' en 'goedkoop'.

Is het de moeite om met de TDM te kiezen voor de zwaarste kwaliteit ondanks het lage vermogen, of heeft dat weinig zin?
Het gaat mij vooral om de levensduur natuurlijk.
Even googlen leerde dat de DID XVM rond de 110 euro zit voor een set (@ Jos Smit) en de dure op 155. Tsubaki is nog wat duurder.

thanks!
 
Racen gaat best met een TDM! :) rondjes 2.22 op Assen.
full
 
TDM'ers, vraagje. Na 42000km is mijn kettingset aan vervanging toe.
Twijfel tussen Tsubaki en DID, en tussen 'duur' en 'goedkoop'.

Is het de moeite om met de TDM te kiezen voor de zwaarste kwaliteit ondanks het lage vermogen, of heeft dat weinig zin?
Het gaat mij vooral om de levensduur natuurlijk.
Even googlen leerde dat de DID XVM rond de 110 euro zit voor een set (@ Jos Smit) en de dure op 155. Tsubaki is nog wat duurder.

thanks!

Ik zou voor de Tsubaki gaan denk ik. Van sommige DID setjes vond ik dat ze ondanks Osco of scottoiler best rap versleten waren. Daarbij zijn er bij enkele modellen van Kawasaki recent ook problemen geweest met DID, geeft mij toch het gevoel dat het geen topkwaliteit is.
Maar goed, da's mijn mening, er zullen er ook wel zijn die heel andere ervaringen hebben :z
 
full


Ik heb een ex-pekelfiets gekocht. Ik weet nog niet of ik hem mooi ga maken of eerst maar eens een tijdje mee ga rijden. Op het moment is de spanningsregelaar doorgefikt, dus die moet ik vervangen + deel van kabelboom en de voorvorkseals zijn versleten.
 
Nou Komkommer, het lijkt me best een originele 3VD, een kabelboom en spanningsregelaar heb ik nog wel liggen. voorvorkseals is ook niet duur.. als de binnenpoten nog maar netjes zijn!
ik zou hem opknappen als ik jou was!

groet,

Pieter
 
Precies, en zorgen voor een mooi soepel lopende ketting en frisse bandjes, dan kan je er nog lang plezier van hebben!

Salami bedankt voor de ketting -tip!

Pieter, nice foto's! Rondetijd is wel wat langzamer dan Rossi en co maar het blijkt maar weer dat je met elke fiets lol kan hebben!!
 
Precies, en zorgen voor een mooi soepel lopende ketting en frisse bandjes, dan kan je er nog lang plezier van hebben!

Salami bedankt voor de ketting -tip!

Pieter, nice foto's! Rondetijd is wel wat langzamer dan Rossi en co maar het blijkt maar weer dat je met elke fiets lol kan hebben!!


Zo is dat! Mariska rijdt intussen 2.08 met de TRX900 racer...! :) :)
 
full


ik heb nu afgelopen zondag ook voor de eerste keer op een circuit gereden, gaat mooi met de TDM.
Voelertjes aan de grond en gaan!
 
[afbeelding]

Ik heb een ex-pekelfiets gekocht. Ik weet nog niet of ik hem mooi ga maken of eerst maar eens een tijdje mee ga rijden. Op het moment is de spanningsregelaar doorgefikt, dus die moet ik vervangen + deel van kabelboom en de voorvorkseals zijn versleten.

Ziet er goed uit :Y
Ik zou er niet veel aan doen,tenzij noodzakelijk.
 
Als jullie nog zin hebben in een mooie rit, en daarna een prachtig feest met BBQ, food, drinks en live muziek van oa de Amerikaanse rockzangeres Dilana Smith..: as zaterdag 16 juli is het al zover! *O* *O*
Locatie: HPS Motoren, Schoterlandseweg 76 Hoornsterzwaag

opgeven via: midzomermeeting@hotmail.com

kosten: € 25,00 all inclusive!! :Y

groet,

Pieter
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan