Yamaha TDM 850 en 900 Topic Deel 6

Misschien zijn jullie bekend met dit probleem.
Heb geen stroom op de ontsteking met contact aan.
TDM 850 1999.

Met contact aan gaat het neutraal lampje gewoon branden, (Standaard is ingeklapt) alles doet het ook verlichting, knipperlicht, toeter maar, geen stroom op startknop, killswitch, ontsteking.
Op startknop drukken doet dus niks.

Heb het start Relias door gemeten die is goed en, klikt ook als ik er stroom op zet maar ontvangt geen stuurstroom.
Zekeringen zijn heel.
Zit wel stroom op de 2 dikke rode draden van de 4 polige stekker maar, niet op de rood/witte en de blauw/witte.
Als ik 12 volt op het rood witte draad zet heb ik wel stroom op ontsteking en, kan ik ook starten als ik op de startknop druk, loopt dan ook prima.

Heb voor de zekerheid nog een nieuwe startrelais gekocht maar helpt ook niks, zelfde probleem.

Heb geen kabelbreuk in killswitch of startknop, die werken goed.
Accu is ook vol.
 
klinkt toch een beetje als dat die 30A zekering dienst weigert of het 'circuit' eromheen?
 
klinkt toch een beetje als dat die 30A zekering dienst weigert of het 'circuit' eromheen?
Dat die slecht contact maakt bedoel je?

Nieuwe relais en zekering zit erop, dus dat kan haast niet.
Die zekering zit tussen de pluskabel, en plus draad van de stekker, die maakt gewoon contact, als die zekering geen contact zou maken dan zou niks het doen
 
Idd, bij vervanging van het eea kan dat i.p. niet.
Dan toch maar eens in de bedrading duiken..
 
Goed draaien is niet gelijk aan contact maken.
Neutraal lampje gaat ook branden op dashboard als ik de sleutel omdraai, en heb dan ook stroom op de contact draden dus ga er vanuit dan die dan goed werkt.

Ik zal er nog wat olie in spuiten voor de zekerheid
 
Kijk hier eens rond :

 
Hangen er nog meer sleutels aan de contactsleutel? Soms zie je er een hele bos aanhangen. Dat levert een continue druk en trekkracht op het contactslot waardoor de contacten kunnen uitslijten. Dan kun je af en toe even geen contact hebben tijdens het rijden. Ook is het zo dat het contactslot weliswaar 4 standen heeft (On-Off-P-Lock) elektrisch worden er in de On stand drie circuits gesloten. Als 1 ervan niet sluit, dan lijkt het doordat 1 (of 2) van de andere circuits wel gesloten zijn of de contactslotschakelaar correct functioneert .
Kijk even in het schema en meet alle draden door.
 

Bijlagen

  • EWD-yamaha-tdm850_99.jpg
    EWD-yamaha-tdm850_99.jpg
    465,4 KB · Weergaven: 21
Hangen er nog meer sleutels aan de contactsleutel? Soms zie je er een hele bos aanhangen. Dat levert een continue druk en trekkracht op het contactslot waardoor de contacten kunnen uitslijten. Dan kun je af en toe even geen contact hebben tijdens het rijden. Ook is het zo dat het contactslot weliswaar 4 standen heeft (On-Off-P-Lock) elektrisch worden er in de On stand drie circuits gesloten. Als 1 ervan niet sluit, dan lijkt het doordat 1 (of 2) van de andere circuits wel gesloten zijn of de contactslotschakelaar correct functioneert .
Kijk even in het schema en meet alle draden door.
Geweldig schema, veel beter dan het zwart wit schema wat ik heb :t

Heb het probleem gevonden, de ignition zekering was gesprongen, de breuk was bijna niet te zien alleen als je schuin in de zekering keer, daarom leek die heel toen ik de eerste keer er naar keek, maar goed dat ik nog een keer heb gekeken.
Ben ik 3 dagen bezig geweest met alles meten tank eraf enz, is het gewoon iets simpels als een zekering :$
 
Geweldig schema, veel beter dan het zwart wit schema wat ik heb :t

Heb het probleem gevonden, de ignition zekering was gesprongen, de breuk was bijna niet te zien alleen als je schuin in de zekering keer, daarom leek die heel toen ik de eerste keer er naar keek, maar goed dat ik nog een keer heb gekeken.
Ben ik 3 dagen bezig geweest met alles meten tank eraf enz, is het gewoon iets simpels als een zekering :$
Dat zal je altijd zien dan :)
Maar toch misschien in de gaten houden... als het weer gebeurt is er toch iets mis...
 
Ik irriteerde mij al een tijdje over het bekende aan uit effect van de gashendel (TDM 850) bij stapvoets rijden, was moeilijk te doseren.

Ik heb vandaag het witte draadje van de cdi unit los gemaakt en, dit heeft het probleem opgelost, is veel soepeler nu op het gas bij stapvoets rijden.

Het is mij niet helemaal duidelijk wat het draadje nou precies doet als die aangesloten zit, verlaat het de ontsteking onderin of zoiets ?

 
Ik irriteerde mij al een tijdje over het bekende aan uit effect van de gashendel (TDM 850) bij stapvoets rijden, was moeilijk te doseren.

Ik heb vandaag het witte draadje van de cdi unit los gemaakt en, dit heeft het probleem opgelost, is veel soepeler nu op het gas bij stapvoets rijden.

Het is mij niet helemaal duidelijk wat het draadje nou precies doet als die aangesloten zit, verlaat het de ontsteking onderin of zoiets ?

Het witte draadje zou alleen een vermogensbeperking geven in de eerste en tweede versnelling, voornamelijk voor emissie-eisen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan